ateşleme bobin - tekleme ÇÖZÜM

muratezcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
806
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bak ABS diye bir şey var değilmi ? Fren sistemi diye bişey var değilmi?..şimdi sen karsına bısey cknca beynin komut verioyr degılmı DUR ve frene basıorsun beynın buna programlı ve durmak ıcın sertce basıosun gıt gıde yanı baktın arac durmadı dahada basıosun gbı vs vs...araç atesleme de bı beyne sahıp hemde elktronık duz mantık bı beyın..! yakıcaksın dıye programlandı ıse yakar ha ama ole ama bole sonuc ne devresı yanar...bu kadar basıt dusunmesek daha ıyı olucak bence altımzdakı araclar Allah yapısı degıl lutfen...Ayrıca bı kac arkdsım zaten bu olayın ve forumun onemını cok ıyı cozmus bunu gormek cok guzel..KURUM dıyıp gecme bı gun arabanı rektefıyede bulursun...saygılarımla

Genç kardeşim bence cevaplarını yazarken bir daha okuyup yazarsan daha verimli olur. Ben aracınızdaki olaya "KURUM" deyip geçmiyorum. Bu forumda bazı arkadaşlarımızın araçlarında da bu sorun Tech II de çıkmıştı ve onlarda acaba kapağı açtırsam mı açtırmasam mı diye sormuşlardı. Yazımda benim sorduğum şey farklı. Araçtaki ECU dataları alıp işleyip komutlandırır. Bu komutların biri olarakta ateşlemenin bir unsuru olarak ateşleme bobinine iletir . Fakat tekrar ediyorum ateşleme bobininin verdiği voltajdan bahsettim ve bu voltajın aynı olduğunu düşündüğüm için bu şekilde yazıyorum.

Tansu ustamız veya Soner ustamız bu konuda "teknik" açıklama yaparlarsa bizde ilk ağızdan bu durumu "bu kadar basitleştirmeden" netleştirmiş oluruz.

Selamlarımla,
 

ajans0707

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Genç kardeşim bence cevaplarını yazarken bir daha okuyup yazarsan daha verimli olur. Ben aracınızdaki olaya "KURUM" deyip geçmiyorum. Bu forumda bazı arkadaşlarımızın araçlarında da bu sorun Tech II de çıkmıştı ve onlarda acaba kapağı açtırsam mı açtırmasam mı diye sormuşlardı. Yazımda benim sorduğum şey farklı. Araçtaki ECU dataları alıp işleyip komutlandırır. Bu komutların biri olarakta ateşlemenin bir unsuru olarak ateşleme bobinine iletir . Fakat tekrar ediyorum ateşleme bobininin verdiği voltajdan bahsettim ve bu voltajın aynı olduğunu düşündüğüm için bu şekilde yazıyorum.

Tansu ustamız veya Soner ustamız bu konuda "teknik" açıklama yaparlarsa bizde ilk ağızdan bu durumu "bu kadar basitleştirmeden" netleştirmiş oluruz.

Selamlarımla,

Ben okuyarak yazdım ancak o yazmda sız dahıl bı arkısın daha yazısına cvp vermıs olmak ıcın ole yazdım kurum dıyıp gecen bı arkds vardı son cumlem ona...yanlıs anlattıgım ıcın kusura bakmayın...
 

ajans0707

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
motor kurum dolmuş diyorsun opel salak mı egr koymuş karaciğeri sök at hadi diyorsun zaten egr nin görevi yanma odasına egzoz gazı göndermek kurumu bu yapıyor zaten.egr nin karaciğer kadar önemli bir işlevi yok olsa olsa apandisit olur onu aldırınca da yaşarsın

Tamam güzel kardeşim ole dıorsan oledır sen sök at kafana gore parça
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
arkadaşlar silindir kapağı sökülecek sibop gayd ları değişecek bronz alaşımlı gaydlar monte edilecek bir daha sorun olmayacak bu kadar basit
 

ajans0707

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ustacım teskkur ederım kolay gelsın...
 

myalcin85

Kayıtlı Kullanıcı
46-Kahramanmaraş
Katılım
19 Eyl 2008
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
bu konuyu bizimde ustalara anlatabileceğimiz gibi anlatıp sabitlerseniz sevinirim, 3 ay önce bobin değiştirdim bujiler değişti egr temizlendi boğaz kelebeği temizlendi ama tekrar başladı sanki sorun yada başlayacak daha arıza lambasının yandığını görmedim ama tekleme sanki tekrarlıyor. birde bu olayın maliyeti ne kadar tutuyor tahminen, çünkü bir bobin 240 lira delphi marka
 

ajans0707

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bu konuyu bizimde ustalara anlatabileceğimiz gibi anlatıp sabitlerseniz sevinirim, 3 ay önce bobin değiştirdim bujiler değişti egr temizlendi boğaz kelebeği temizlendi ama tekrar başladı sanki sorun yada başlayacak daha arıza lambasının yandığını görmedim ama tekleme sanki tekrarlıyor. birde bu olayın maliyeti ne kadar tutuyor tahminen, çünkü bir bobin 240 lira delphi marka


Konuyu özetle ; Eğer sıkça ateşleme bobın yanıyor ve de sılındırde kurum var ıse ( makıneye baglatnca kurum gorunur) bu '' gaydlardan' gayd dedgm parca ya bronz alasım olacak yanı degıscek yada cıkarlıp kısaltılacak..zaten servıste bu seklde anlattgnda ,gayda ne nasıl ksaltcaz felan derse o servısten uzaklas bısı bılmıor demektır..saygılarımla
 

beydeba08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2009
Mesajlar
316
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
yaklaşık 4 ay önce ateşleme bobinini değiştirdim.sorunum aracın 2. ve 3. viteste teklemesiydi.bobin değişti sorun ortadan kalktı.ayrıca sıradan bir opel ustası(küçük bir dükkan, servis değil) bobini değiştirdi.130 lira bobin, 15 lira da işçilik tuttu.
 
Üst