Astramın Bana Bayram Hediyesi

diagnotics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2011
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

opel zaten hıcbır zaman motor ve sanzıman konusunda basarılı olamadı.. gecmis olsun..
 

xylent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
860
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Öncelikle geçmiş olsun. Forumdan gözlemlediğim kadarıyla bu hadiseler artık istisnai olmaktan çıktı ve baskı balata problemiyle karşılaşanların yüzdesinde ciddi bir artış var. Servislerin de hala bu duruma kullanıcı hatası demesi bence yüzsüzlük, kimse mi araba kullanmayı bilmiyor arkadaşım? 5.000 km'de baskı balata bitmesinden falan bahsediliyor, daha arabanın 15.000 bakımına 10.000 km kala. Bu durumda bile garanti devreye girmeyecekse, o zaman bu garanti niye var? Herşeye kullanıcı hatası de geç. Ben bu problemden ciddi bir şekilde tırsmaya başladım. Benim aracım da 4000 km'ye yaklaşıyor ve bu ilk aracım. Doğru düzgün kullanmama rağmen böyle bir problem olursa eminim herkes, başta servis, suçu bana atacaktır acemisin diye. walll Ondan sonra işin yoksa millete laf anlat. Herkes akıl vermeye başlar, yok debriyajı şöyle kullanacaksın, sen acemisin hatalı kullanmış olabilirsin bilmem ne diye. 011zaa
 

xylent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
860
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Bu arada yolculuktan hemen önce aracı servise götürmenize rağmen ustanın durumu farkedememesi bence ufak ama önemli bir detay. Yani bu baskı balata problemi bir anda ortaya çıkan birşey mi? Baskı balatanın aşınma oranını vs. ölçemiyorlar mı acaba?
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

baskı balatanın kontrolü çok zor maalesef, öyle gözle görülemiyor
ancak motor açılıyor sadece kontroli 300-350 tl
yani diyelim aracınızın baskı balatası sağlam ama kontrol ettirmek istiyorsunuz 350 tl verip kontrol ettiriyorsunuz
o yüzden tek belirtisi balata kokusu..
 

xylent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
860
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Baskı balata değişim ücreti ne kadar acaba? Ayrıca koku geldiyse iş bitmiş demektir sanırım, yanılıyor muyum?
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

xylent link' Alıntı:
Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Baskı balata değişim ücreti ne kadar acaba? Ayrıca koku geldiyse iş bitmiş demektir sanırım, yanılıyor muyum?

dizel için 1200 civarı benzinliler için 1000-1100 tl civarı baskı balata fiyatları
koku geldisyse iş bitmiş demek değildir aslında bu baskı balata ömrünü kısaltıyor..
 

drcoach

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Nis 2011
Mesajlar
273
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Çok geçmiş olsun. bundan sonra herkes tetikte bekleyecek sanırım koku var mı diye... ne olursa olsun 4000 km çok erken..
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Herkese merhaba,
Konu ile ilgili netteki birkaç siteyi inceledim.Bu sorun genelde kullanıcı kaynaklı olduğu için garantiye girmez fikri hakim görünüyor.

Bence son derece mantıksız.Çünkü sürücünün aracın hızını ve yönünü kontrol etmek için kullandığı tüm pedal ve mekanizmaları üretici firma tarafından o aracın ağırlığı, motor ve şanzıman verileri, sürücünü uygulayabileceği maksimum kuvvet, en zorlu senaryolar vs. gibi bir takım parametrelere göre tasarlanıyor.Örnek olarak bir çeki demiri ile 50 tonluk bir aracı %30 eğimde çekmede oluşan kuvvetin çeki demiri tasarımında kullanılması...

Düşünebiliyor musunuz, karşınıza bir engel çıktı, aniden direksiyonu kırdınız, kremayer dişlisi kırıldı.Burda üretici buna kullanım hatası diyebilir mi?Ya da karşınıza bir engel çıktı, aniden frene bastınız, fren pedalı kırıldı, ya da vites değiştirirken biraz sert ittiniz, vites kolu elinizde kaldı.Sonuçta sürücünü kullandığı tüm kontrol linklerinin makul bir kuvvete belli bir ömür dayanması gerekir.Buna debriyaj da dahil.

Örnek olarak ışıkta beklerken arkadan yüksek hızda bir kamyon geldiğini ve duramayacağını gördünüz, kaçmak için elinizden geleni yapmaz mısınız?Ya da tatile giderken rampada trafiğe yakalandınız.Bu gibi birkaç durumda ya da bir kaç yıl içinde debriyaj gidiyorsa bu kesinlikle bir tasarım hatasıdır.

Burda makul olan olası kullanım durumlarında ve ülke şartlarında karşılaşılan zor koşulları da göz önüne alarak takılan debriyaj balatası için bir kilometre ömrü belirlenmesi ve bu ömrün erken bitmesi durumunda garantiden değiştirilmesidir.

Bugün bizim eski astra g yi kullandım.Kavrama noktası aşağıdaymış, orayı hızlı geçince araç yokuş yukarı ileri fırladı.11 yıllık araçta balata hala canavar gibi, benim aracım şu an serviste yatıyor:(

Umarım sorunu makul bir yoldan çözeriz ve tekrarlanmaz.
 

goxb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2011
Mesajlar
392
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Çok geçmiş olsun. 4000 km de olduğu için mutlaka garantiden değişecektir. En kötüsü sanırım çoluk çocuk dağın başında kalmak. 50.000 TL değerindeki bir araçta kabul edilemez bir durum kesinlikle. Bir çoğumuzun başına geleceğine eminim. Benim başıma geldiği gün açıkçası Astraya elveda diyeceğim.
 

Gökhan_55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
2,140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

goxb link' Alıntı:
Çok geçmiş olsun. 4000 km de olduğu için mutlaka garantiden değişecektir. En kötüsü sanırım çoluk çocuk dağın başında kalmak. 50.000 TL değerindeki bir araçta kabul edilemez bir durum kesinlikle. Bir çoğumuzun başına geleceğine eminim. Benim başıma geldiği gün açıkçası Astraya elveda diyeceğim.

eğer siz kendinizden eminseniz, yarım debriyaj yapmadığınızdan ve arabayı geri geri yokuş yukarı filan zorlamadıysanız teknik bir hatada olabilir.. benim arabam şuan 26 binde ve hiçbir sorun yok gayet iyi debriyaj..
 
Üst