Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

drfrk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2013
Mesajlar
55
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

8- Adamlar benzinli araçlarını lpg montajı yapılsın diye üretmiyorlar ki, yani bu konuda açıklama beklememek lazım.
9- Erzurum daki opel 2 yıl kadar öncesine kadar landirenzo lpg montajını kendi yapıyor ve aracı garantiden çıkartmıyordu, sonra landirenzoyla anlaşmayı bitirmişler artık lpg li araçlar garanti dışı tutuyorlar. kendilerde takmıyor artık. Kendileri taktıkları zaman öneriyorlardı, şimdi önermiyorlarmışş.peeeh
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

sallierim link' Alıntı:
Aracıma LPG taktırmayı düşünüyorum.ama artık bu işte küfür noktasına gelip arabayı satacam az kaldı.Her kafadan bir ses çıkıyor.

1.LPG ile sübapları eriyen astra var mı?Ne meşhur sübaplarmış ya ericek diyorlar koskoca forumda 1 kişiyi ben görmedim eridi diyen.

2. benzinin 400-600 derecede yandıgını lpgnin 800-1000 derecede yandıgını kim çıkarttı?֖lçmüş mü?neye göre ölçmüş?

3.Hangi lpg firması bir opel astrayı alıp manifotunu alıp inceleyip daha sonra buna lpg takıp ARGE çalışmasıyla ömrünü ölçmüş?

4.Yağlama sistemi koca bir yalan mi?

5.Pipolu sistem dedikleri sistemin astralarda sorunsuz çalıştıgı söyleniyor.100.000 km pipolu sistem kullanan sorunsuz bir astra var mı da bunlar söyleniyor?

6.Fiyatlar arasında neden bu kadar uçurum var?

7.Sübap garantisi veren firma var mı?

8.Astrayla ilgili binlerce lpg sorunu varken OPEL NE İş YAPIYOR DA RESMİ BİR AևIKLAMA YAPMIYOR?

9.LANDİRENZO opel öneriyor diyor opeli aradım önermiyoruz diyor.Bu yalana opel nasıl izin veriyor?

10.Sinirlerim çok bozuk böyle piyasanın da lpgnin de deyip arabayı satıp lpgli civic alasım var.Nedir bu arkadaş.Araca takacağımız altı üstü bir dönüşüm sistemi.ben bu aracı binmek için aldım 4-5 yıl da normal şartlarda satmayı düşünmüyorum.yarın beni lpg yolda bırakırsa ben kime dert yanacam?

Not:Opel Türkiyedeki arkadaşlar çayını içmeye devam etsin.bu sorunu da opelsizasla çözer nasıl olsa..

11. Alper Tunga öldi mi? Issız acun kaldı mi? :D

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. subapları eriyen Insignia gördüm ama Astra görmedim.

2. LPG'nin oktan sayısı (105 - 107 Civarı) benzinden yüksek olduğu için yanma sıcaklığı da aynı doğrultuda yüksektir.

3. Inceleyen bir firma benim bildiğim yok ama bizzat Opel Almanya'ya mail atıldığına ve gelen cevap ile Opel Almanya'nın Türkiye'ye gönderilen araçların LPG uyumlu olmadığını söylediğine şahit oldum. Zira farklı ülkelerde fabrika çıkışı LPG'li Astra J var (hatta LPG / Benzin geçiş düğmesi TC tuşunun orada) ve gelen mailde bu araçların subaplarının farklı olduğu belirtiliyordu.

4. Yağlama sistemi yalan değil ancak bir çözüm de değil. Eğer bir erime olacaksa, yağlama sistemi ısıyı düşürdüğü için sadece erimeyi geciktirir bence, ama engelleyemez.

7. Araca LPG takıldığında yakıt ve yanma ile doğrudan ve dolaylı olarak alakalı kısımlar üreticinin garantisinden çıkar ama bu sefer de  yasa ve mantık gereği ''bu kit aracınıza uygundur'' ifadesini kullanarak LPG'yi uygulayan firmanın garantisi altına girer.

Yani doğrudan subaplara garanti verilmesine gerek yok aslında, firma uygun diyorsa direkt olarak yanma ile alakalı olduğu için o kısım zaten LPG uygulayan firmanın garantisi altındadır. Lakin burası Türkiye, firma ile görüşmek ve onay almak lazım, yoksa hemen yan çizerler.  Tüketici hakları gereği firma ''kit uygundur'' demişse subaplar yasal olarak garanti altındadır normalde. Yani hem kit uygundur deyip  hem de subaplara karışamayız demeleri son derece mantıksız. ama diyorlar ve garanti veren firma şahsen duymadım.

8. OPEL neden resmi bir açıklama yapsın ki? Takılır dese başına iş açacak, takılmaz dese araç satamayacak. Ne etliye karışıyor ne de sütlüye, topu LPG firmalarına atıyor ve tabir-i caizse ''Ne haliniz varsa görün'' diyor.

9. Opel'in Landirenzo'yu önerdiği kesinlikle doğru ama bu aslında ESKİ bir ifadedir. Yani Opel Landirenzo'yu öneriyor(du). Yeni nesil Opel'lerin magnezyum alaşımlı subaplara sahip olduğunu bilmeyen bazı LPG dönüşüm firmaları (üreticileri demiyorum) bu eski bilgiye dayanarak araçlara Landirenzo'nun sorunsuz çalışacağı kanısındalar. Opel Türkiye ise güncel olarak ne hala önerdiğini söylüyor, ne de net olarak önermediğini. Aslında kullanması gereken ifade ''Landirenzo'yu yeni nesil araçlarımız dışındaki Opel modellerine önermekteyiz.'' ama dediğim gibi hiçbir şeye karışmıyor ve sadece g...nü kaşıyor.

10. Tüm bu soru(n)lar yüzünden ben zamanında 38 liralık 1.6 115 Edition'dan vazgeçip 52 liraya 1.3 Sport aldım ve kafam çok rahat. Lakin kararımı değiştirmeseydim, şimdiki aklımla kesinlikle ve kesinlikle LPG kiti uygulardım.

En kötü karar, kararsızlıktan iyidir. ֖yle mi? - Böyle mi? diye düşünürken ömür geçecek yahu. Tak gitsin. Bir de ayar yaptır ve 4000 deviri geçince otomatik olarak benzine geçsin ve yüksek ısıya maruz kalmasın. Tamam. Bu kadar. Bitti.
 

OGOKTAS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eki 2013
Mesajlar
3,168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

REC link' Alıntı:
11. Alper Tunga öldi mi? Issız acun kaldı mi? :D

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. subapları eriyen Insignia gördüm ama Astra görmedim.

2. LPG'nin oktan sayısı (105 - 107 Civarı) benzinden yüksek olduğu için yanma sıcaklığı da aynı doğrultuda yüksektir.

3. Inceleyen bir firma benim bildiğim yok ama bizzat Opel Almanya'ya mail atıldığına ve gelen cevap ile Opel Almanya'nın Türkiye'ye gönderilen araçların LPG uyumlu olmadığını söylediğine şahit oldum. Zira farklı ülkelerde fabrika çıkışı LPG'li Astra J var (hatta LPG / Benzin geçiş düğmesi TC tuşunun orada) ve gelen mailde bu araçların subaplarının farklı olduğu belirtiliyordu.

4. Yağlama sistemi yalan değil ancak bir çözüm de değil. Eğer bir erime olacaksa, yağlama sistemi ısıyı düşürdüğü için sadece erimeyi geciktirir bence, ama engelleyemez.

7. Araca LPG takıldığında yakıt ve yanma ile doğrudan ve dolaylı olarak alakalı kısımlar üreticinin garantisinden çıkar ama bu sefer de  yasa ve mantık gereği ''bu kit aracınıza uygundur'' ifadesini kullanarak LPG'yi uygulayan firmanın garantisi altına girer.

Yani doğrudan subaplara garanti verilmesine gerek yok aslında, firma uygun diyorsa direkt olarak yanma ile alakalı olduğu için o kısım zaten LPG uygulayan firmanın garantisi altındadır. Lakin burası Türkiye, firma ile görüşmek ve onay almak lazım, yoksa hemen yan çizerler.  Tüketici hakları gereği firma ''kit uygundur'' demişse subaplar yasal olarak garanti altındadır normalde. Yani hem kit uygundur deyip  hem de subaplara karışamayız demeleri son derece mantıksız. ama diyorlar ve garanti veren firma şahsen duymadım.

8. OPEL neden resmi bir açıklama yapsın ki? Takılır dese başına iş açacak, takılmaz dese araç satamayacak. Ne etliye karışıyor ne de sütlüye, topu LPG firmalarına atıyor ve tabir-i caizse ''Ne haliniz varsa görün'' diyor.

9. Opel'in Landirenzo'yu önerdiği kesinlikle doğru ama bu aslında ESKİ bir ifadedir. Yani Opel Landirenzo'yu öneriyor(du). Yeni nesil Opel'lerin magnezyum alaşımlı subaplara sahip olduğunu bilmeyen bazı LPG dönüşüm firmaları (üreticileri demiyorum) bu eski bilgiye dayanarak araçlara Landirenzo'nun sorunsuz çalışacağı kanısındalar. Opel Türkiye ise güncel olarak ne hala önerdiğini söylüyor, ne de net olarak önermediğini. Aslında kullanması gereken ifade ''Landirenzo'yu yeni nesil araçlarımız dışındaki Opel modellerine önermekteyiz.'' ama dediğim gibi hiçbir şeye karışmıyor ve sadece g...nü kaşıyor.

10. Tüm bu soru(n)lar yüzünden ben zamanında 38 liralık 1.6 115 Edition'dan vazgeçip 52 liraya 1.3 Sport aldım ve kafam çok rahat. Lakin kararımı değiştirmeseydim, şimdiki aklımla kesinlikle ve kesinlikle LPG kiti uygulardım.

En kötü karar, kararsızlıktan iyidir. ֖yle mi? - Böyle mi? diye düşünürken ömür geçecek yahu. Tak gitsin. Bir de ayar yaptır ve 4000 deviri geçince otomatik olarak benzine geçsin ve yüksek ısıya maruz kalmasın. Tamam. Bu kadar. Bitti.

+1 Tamen katiliyorum bence burada yapilacak olay sadece 50 100e bakmadan size guven veren ve sorun yasadiginizda yardimci olacagini dusundugunuz servise yonelmeniz. Araclarimiz zaten atmosferik dolayisi ile ben brc yada landi den ziyade ustaligin on planda oldugunu dusunuyorum.
Ben aracimi 10 gun once aldim daha cok esim kullanacak bende sirket aracida oldugu icin. Ama aylik 400tl benzin parasi verirsem dusunmeden lpg ye gecerim


12 felek öcün aldımı? İmdi yürek yırtılır.  :D
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

REC link' Alıntı:
11. Alper Tunga öldi mi? Issız acun kaldı mi? :D

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. subapları eriyen Insignia gördüm ama Astra görmedim.

2. LPG'nin oktan sayısı (105 - 107 Civarı) benzinden yüksek olduğu için yanma sıcaklığı da aynı doğrultuda yüksektir.

3. Inceleyen bir firma benim bildiğim yok ama bizzat Opel Almanya'ya mail atıldığına ve gelen cevap ile Opel Almanya'nın Türkiye'ye gönderilen araçların LPG uyumlu olmadığını söylediğine şahit oldum. Zira farklı ülkelerde fabrika çıkışı LPG'li Astra J var (hatta LPG / Benzin geçiş düğmesi TC tuşunun orada) ve gelen mailde bu araçların subaplarının farklı olduğu belirtiliyordu.

4. Yağlama sistemi yalan değil ancak bir çözüm de değil. Eğer bir erime olacaksa, yağlama sistemi ısıyı düşürdüğü için sadece erimeyi geciktirir bence, ama engelleyemez.

7. Araca LPG takıldığında yakıt ve yanma ile doğrudan ve dolaylı olarak alakalı kısımlar üreticinin garantisinden çıkar ama bu sefer de  yasa ve mantık gereği ''bu kit aracınıza uygundur'' ifadesini kullanarak LPG'yi uygulayan firmanın garantisi altına girer.

Yani doğrudan subaplara garanti verilmesine gerek yok aslında, firma uygun diyorsa direkt olarak yanma ile alakalı olduğu için o kısım zaten LPG uygulayan firmanın garantisi altındadır. Lakin burası Türkiye, firma ile görüşmek ve onay almak lazım, yoksa hemen yan çizerler.  Tüketici hakları gereği firma ''kit uygundur'' demişse subaplar yasal olarak garanti altındadır normalde. Yani hem kit uygundur deyip  hem de subaplara karışamayız demeleri son derece mantıksız. ama diyorlar ve garanti veren firma şahsen duymadım.

8. OPEL neden resmi bir açıklama yapsın ki? Takılır dese başına iş açacak, takılmaz dese araç satamayacak. Ne etliye karışıyor ne de sütlüye, topu LPG firmalarına atıyor ve tabir-i caizse ''Ne haliniz varsa görün'' diyor.

9. Opel'in Landirenzo'yu önerdiği kesinlikle doğru ama bu aslında ESKİ bir ifadedir. Yani Opel Landirenzo'yu öneriyor(du). Yeni nesil Opel'lerin magnezyum alaşımlı subaplara sahip olduğunu bilmeyen bazı LPG dönüşüm firmaları (üreticileri demiyorum) bu eski bilgiye dayanarak araçlara Landirenzo'nun sorunsuz çalışacağı kanısındalar. Opel Türkiye ise güncel olarak ne hala önerdiğini söylüyor, ne de net olarak önermediğini. Aslında kullanması gereken ifade ''Landirenzo'yu yeni nesil araçlarımız dışındaki Opel modellerine önermekteyiz.'' ama dediğim gibi hiçbir şeye karışmıyor ve sadece g...nü kaşıyor.

10. Tüm bu soru(n)lar yüzünden ben zamanında 38 liralık 1.6 115 Edition'dan vazgeçip 52 liraya 1.3 Sport aldım ve kafam çok rahat. Lakin kararımı değiştirmeseydim, şimdiki aklımla kesinlikle ve kesinlikle LPG kiti uygulardım.

En kötü karar, kararsızlıktan iyidir. ֖yle mi? - Böyle mi? diye düşünürken ömür geçecek yahu. Tak gitsin. Bir de ayar yaptır ve 4000 deviri geçince otomatik olarak benzine geçsin ve yüksek ısıya maruz kalmasın. Tamam. Bu kadar. Bitti.
alper tunga destanı bile LPG işinden daha az karışık :D.Ben bu dönüşüm işini yapan ustaları anlamıyorum aslında.piyasada çok fazla kit var ama hangi kitin astraya uygun oldugunun kesin bir kanıtı yok.4000 den sonra benzinden kullanma olayına yanılmıyorsam VSR sistemi diyorlar.bu sistemi dönüşümcüler önermiyor diye okudum.Genelde sorun çıkartıyormuş.herşeyde bir muallak :D
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

OGOKTAS link' Alıntı:
+1 Tamen katiliyorum bence burada yapilacak olay sadece 50 100e bakmadan size guven veren ve sorun yasadiginizda yardimci olacagini dusundugunuz servise yonelmeniz. Araclarimiz zaten atmosferik dolayisi ile ben brc yada landi den ziyade ustaligin on planda oldugunu dusunuyorum.
Ben aracimi 10 gun once aldim daha cok esim kullanacak bende sirket aracida oldugu icin. Ama aylik 400tl benzin parasi verirsem dusunmeden lpg ye gecerim


12 felek öcün aldımı? İmdi yürek yırtılır.  :D
güven veren bir dönüşümcü bulursam taktıracam.araç benzinli olunca insanın binesi gelmiyor haliyle.lpg takarsam rahat rahat binerim.gelecek yaz yurtdışına çıkmazsam bir Türkiye turu planlıyorum.Adana-Doğu karadeniz-Sahil yolundan geze geze İstanbul-ևanakkale-İzmir-Balıkesir-Ankara-Adana gibi bir istikameti bile çizdim:D.bu turu benzin ile yapmak biraz yürek ister :D .Lpg şart oldu araca ama işte iş adam gibi usta bulabilmek..
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

Deniz, bu işin bu kadar soru işareti ile dolu olmasının sebebi tamamen spor toto olması. :)

Ben kazalarda kolayca alev alan arabaları, durduk yere yanan arıza lambalarını ve yolda arıza çıkartan motorları gördükçe LPG işinden uzak kalma kararımda daha da emin oluyorum, ki yakıt konusunda nasıl frikikten goller yediğim malum. (:)  Bu iş tamamen şans işi, usta iyi olur, taktığı malzeme her 100 üründe 1 sorun oranına sahiptir, takılanda şansa bak ki o 1 üründür ama; motorun sıkıntı üstüne sıkıntı çıkartır, ya da malzeme iyidir, usta da mikron ayarlı robot değil takarken gözünden birşey kaçar, bir kazada Allah göstermesin araba doğum günü pastasının maytabına döner. Ya da herşey iyi gider uzun süre sıkıntısız kullanırsın, cüzdanında güller açar. :)

Kaçbin mühendisin gecesini gündüzüne katıp, milyon çeşit testten sonra envai çeşit robot tarafından üretilip monte edilen arabalarımız bile katır katır katrilyon çeşit arıza çıkartabilirken ben arabaya dışarıdan bu kadar büyük bir müdahale riskine girmem misal, ancak girenlere gıpta ederim takdirle karışık o ayrı. :)
 

OGOKTAS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eki 2013
Mesajlar
3,168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

sallierim link' Alıntı:
güven veren bir dönüşümcü bulursam taktıracam.araç benzinli olunca insanın binesi gelmiyor haliyle.lpg takarsam rahat rahat binerim.gelecek yaz yurtdışına çıkmazsam bir Türkiye turu planlıyorum.Adana-Doğu karadeniz-Sahil yolundan geze geze İstanbul-ևanakkale-İzmir-Balıkesir-Ankara-Adana gibi bir istikameti bile çizdim:D.bu turu benzin ile yapmak biraz yürek ister :D .Lpg şart oldu araca ama işte iş adam gibi usta bulabilmek..

Umarim yakit tuketimi endisesi olmadan keyifle gezebilirsiniz. Onerim uzun bir gezinti yapmadan bir kac ay onceden donusumu yapip aracin lpg li halini iyice tanimaniz. Bence Adana daki donusum firmalarini ziyaret edip yaptiklari uygulamalari yerinde gormeniz referanslarini sormaniz ve  yaklasimlarini gormeniz cok onemli.

Bu arac Almanyadan fabrikasyon  lpgli olarak getirilse keske ama madem boyle bir durum yok bence gonul rahatligi ile donusumunuzu yaptiriniz yalnizca nacizane onerim araci 4500devir uzerine  cok cikartmamaniz. Aracimiz Turbo olsaydi bende LPG dusunmezdim
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

GNSpower link' Alıntı:
Deniz, bu işin bu kadar soru işareti ile dolu olmasının sebebi tamamen spor toto olması. :)

Ben kazalarda kolayca alev alan arabaları, durduk yere yanan arıza lambalarını ve yolda arıza çıkartan motorları gördükçe LPG işinden uzak kalma kararımda daha da emin oluyorum, ki yakıt konusunda nasıl frikikten goller yediğim malum. (:)  Bu iş tamamen şans işi, usta iyi olur, taktığı malzeme her 100 üründe 1 sorun oranına sahiptir, takılanda şansa bak ki o 1 üründür ama; motorun sıkıntı üstüne sıkıntı çıkartır, ya da malzeme iyidir, usta da mikron ayarlı robot değil takarken gözünden birşey kaçar, bir kazada Allah göstermesin araba doğum günü pastasının maytabına döner. Ya da herşey iyi gider uzun süre sıkıntısız kullanırsın, cüzdanında güller açar. :)

Kaçbin mühendisin gecesini gündüzüne katıp, milyon çeşit testten sonra envai çeşit robot tarafından üretilip monte edilen arabalarımız bile katır katır katrilyon çeşit arıza çıkartabilirken ben arabaya dışarıdan bu kadar büyük bir müdahale riskine girmem misal, ancak girenlere gıpta ederim takdirle karışık o ayrı. :)
Abi senin de yakıta verdiğin parayla audi alınırdı be :D
 

sallierim

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
4,513
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Soruları

OGOKTAS link' Alıntı:
Umarim yakit tuketimi endisesi olmadan keyifle gezebilirsiniz. Onerim uzun bir gezinti yapmadan bir kac ay onceden donusumu yapip aracin lpg li halini iyice tanimaniz. Bence Adana daki donusum firmalarini ziyaret edip yaptiklari uygulamalari yerinde gormeniz referanslarini sormaniz ve  yaklasimlarini gormeniz cok onemli.

Bu arac Almanyadan fabrikasyon  lpgli olarak getirilse keske ama madem boyle bir durum yok bence gonul rahatligi ile donusumunuzu yaptiriniz yalnizca nacizane onerim araci 4500devir uzerine  cok cikartmamaniz. Aracimiz Turbo olsaydi bende LPG dusunmezdim
yaptırırsam uzun yola çıkmadan 3 ay önce yaptıracağım.eski arabama landirenzo taktırmıştım ve 0 sorunla binmiştim.ama mevzubahis astra olunca ince eleyip sık dokumak gerekiyor.mümkün oldugunca 3000 deviri geçmeden kullanıyorum arabayı.ayrıca çekişin düştüğü yerlerde vites küçültüyorum.hiç zorlamam arabayı.Adanadaki firmaları gezecem ve araştıracam.güven veren biriyle masaya oturacam.eğer hiçbirine güvenemezsem bu şekilde binmek zorunda kalacam ki benzine varımı yoğumu vermekten sıkıldım :(
 

OGOKTAS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eki 2013
Mesajlar
3,168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astralarla ilgili Bir Türlü Cevaplanamayan LPG Sorularý

sallierim link' Alıntı:
yaptırırsam uzun yola çıkmadan 3 ay önce yaptıracağım.eski arabama landirenzo taktırmıþtım ve 0 sorunla binmiþtim.ama mevzubahis astra olunca ince eleyip sık dokumak gerekiyor.mümkün oldugunca 3000 deviri geçmeden kullanıyorum arabayı.ayrıca çekiþin düþtüğü yerlerde vites küçültüyorum.hiç zorlamam arabayı.Adanadaki firmaları gezecem ve araþtıracam.güven veren biriyle masaya oturacam.eğer hiçbirine güvenemezsem bu þekilde binmek zorunda kalacam ki benzine varımı yoğumu vermekten sıkıldım :(

Ben firmalarla gorustukten sonra daha kolay karar verebilecegini dusunuyorum, istersen Adana Lpg donusum onerileri diye bir konu acabilirsin. Sanirim Adanadan yardimci olacak birileri cikacaktir. Tabiki en onemli bilgiyi firmalar ile yapacaginiz gorusmeden alacaksiniz. Bu fiyatlarla bu tuketim degerleri ile kesinlikle lpg tek cozum
 
Üst