ASTRA J TRİGER DEĞİŞİMİ SONRASI ANORMALLİK

astra1905

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
10 Ağu 2021
Mesajlar
64
Tepki puanı
15
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba yaklaşık 6-7 ay önce astra j 1.6 benzinli aracımın triger setini değiştirdim. Değişimden bu yana sanki aracımın çalışması değişti gibi gelmeye başladı ama bana öyle geliyordur diye düşündüm zira araç göstergesinde herhangi bir arıza lambası vs yanmıyor. Fakat gözlemlerime göre araç soğuk çalıştırmada önce 1000-1200 devir bandında çalışıyor ardından biraz 900 devire düşüyor ve en son 800 lü devirlere düşüyor. Bu süreçte rölantide anlık yakıt tüketimi 1.2-1.3 gibi başlıyor ve 0.8 lere düşüyor. Burada tuhaf olan 0.8 lere düşünce bazen 0.7 bazen 0.6 bazen 0.9 gezinip duruyor rölantide. Aynı araçtan kullanan arkadaşlarda böyle mi acaba bu durumlar? Ve bugün farkettiğim rölantide gaz verip bırakınca araç titreyip stop edecek gibi oldu. Bunların triger değişimiyle bir alakası varmı sizce arkadaşlar? Ayrıca sente kaçıklığı olsa göstergede arıza lambası yanmaz mıydı? Sente kaçıklığı belirtileri nelerdir? Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Araç soğuk iken devir yüksek olur ısındıkça düşer normaldir bu
 

astra1905

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
10 Ağu 2021
Mesajlar
64
Tepki puanı
15
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Araç soğuk iken devir yüksek olur ısındıkça düşer normaldir bu
Peki hocam araç boştayken ve motor sıcakken dip gaz yapıp 4 bin-4 bin 500 devirleri görüp bırakınca motorun titreyerek stop edecek gibi olmasına ne diyorsunuz normal midir bu durum?
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
LPG varsa ayarı yok ondan yapmak ta benzinde yapıyorsa sensörleri temizleyin düzelir maf map
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba yaklaşık 6-7 ay önce astra j 1.6 benzinli aracımın triger setini değiştirdim. Değişimden bu yana sanki aracımın çalışması değişti gibi gelmeye başladı ama bana öyle geliyordur diye düşündüm zira araç göstergesinde herhangi bir arıza lambası vs yanmıyor. Fakat gözlemlerime göre araç soğuk çalıştırmada önce 1000-1200 devir bandında çalışıyor ardından biraz 900 devire düşüyor ve en son 800 lü devirlere düşüyor. Bu süreçte rölantide anlık yakıt tüketimi 1.2-1.3 gibi başlıyor ve 0.8 lere düşüyor. Burada tuhaf olan 0.8 lere düşünce bazen 0.7 bazen 0.6 bazen 0.9 gezinip duruyor rölantide. Aynı araçtan kullanan arkadaşlarda böyle mi acaba bu durumlar? Ve bugün farkettiğim rölantide gaz verip bırakınca araç titreyip stop edecek gibi oldu. Bunların triger değişimiyle bir alakası varmı sizce arkadaşlar? Ayrıca sente kaçıklığı olsa göstergede arıza lambası yanmaz mıydı? Sente kaçıklığı belirtileri nelerdir? Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
" Fakat gözlemlerime göre araç soğuk çalıştırmada önce 1000-1200 devir bandında çalışıyor ardından biraz 900 devire düşüyor ve en son 800 lü devirlere düşüyor. Bu süreçte rölantide anlık yakıt tüketimi 1.2-1.3 gibi başlıyor ve 0.8 lere düşüyor. Burada tuhaf olan 0.8 lere düşünce bazen 0.7 bazen 0.6 bazen 0.9 gezinip duruyor rölantide. Aynı araçtan kullanan arkadaşlarda böyle mi acaba bu durumlar?"

gayet sağlıklı bu durum, benim araçta aynı şekilde davranıyor, anlık yakıt tüketimi sürekli değişir 0,6-1,2 bandında gidip gelir rölantideyken. kafanıza takılmasın bi sorun yok.


"Ve bugün farkettiğim rölantide gaz verip bırakınca araç titreyip stop edecek gibi oldu. Bunların triger değişimiyle bir alakası varmı sizce arkadaşlar?"

aracı ilk çalıştırdığınızda, soğuk motorla yani, gaz pedalına bas çek yaparsanız araba boğulup stop etmek istiyor, aynı durum benim araçta da var.
soğuk motor ilk marşta gaz pedalına bir süre dokunmayın. ilk çalıştırmada devir göstergesi 1,2 lerden başlar ve bir süre sonra 0,8 lere düşer (yaklaşık 1 dakika sonra) bu sürede gaz pedalına müdahale etmeyin.
niye böyle bilmiyorum ama bu araçlarda çalıştırdım taktım vitese gidiyorum diyemiyorsunuz. bir süre motorun kendini toplamasını beklemelisiniz.
 

astra1905

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
10 Ağu 2021
Mesajlar
64
Tepki puanı
15
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
" Fakat gözlemlerime göre araç soğuk çalıştırmada önce 1000-1200 devir bandında çalışıyor ardından biraz 900 devire düşüyor ve en son 800 lü devirlere düşüyor. Bu süreçte rölantide anlık yakıt tüketimi 1.2-1.3 gibi başlıyor ve 0.8 lere düşüyor. Burada tuhaf olan 0.8 lere düşünce bazen 0.7 bazen 0.6 bazen 0.9 gezinip duruyor rölantide. Aynı araçtan kullanan arkadaşlarda böyle mi acaba bu durumlar?"

gayet sağlıklı bu durum, benim araçta aynı şekilde davranıyor, anlık yakıt tüketimi sürekli değişir 0,6-1,2 bandında gidip gelir rölantideyken. kafanıza takılmasın bi sorun yok.


"Ve bugün farkettiğim rölantide gaz verip bırakınca araç titreyip stop edecek gibi oldu. Bunların triger değişimiyle bir alakası varmı sizce arkadaşlar?"

aracı ilk çalıştırdığınızda, soğuk motorla yani, gaz pedalına bas çek yaparsanız araba boğulup stop etmek istiyor, aynı durum benim araçta da var.
soğuk motor ilk marşta gaz pedalına bir süre dokunmayın. ilk çalıştırmada devir göstergesi 1,2 lerden başlar ve bir süre sonra 0,8 lere düşer (yaklaşık 1 dakika sonra) bu sürede gaz pedalına müdahale etmeyin.
niye böyle bilmiyorum ama bu araçlarda çalıştırdım taktım vitese gidiyorum diyemiyorsunuz. bir süre motorun kendini toplamasını beklemelisiniz.
Şu boğulma olayını motor sıcakken de yapıyor hocam. Soğukken denemedim hiç zaten. Arabayı ilk çalıştırdığımda motorun normal devire inmesini bekler öyle hareket ederim ve motor ısınana kadar da oldukça sakin kullanırım aracı hep. Burada tuhafıma giden motor sıcakken yapıyor bunu ve hep yapmıyor bazen yapıyor.
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Peki hocam araç boştayken ve motor sıcakken dip gaz yapıp 4 bin-4 bin 500 devirleri görüp bırakınca motorun titreyerek stop edecek gibi olmasına ne diyorsunuz normal midir bu durum?

bu mesajınızı şimdi oludum, sizin ki farklı bir durummuş benim anlattığımdan.
aklıma lpg geliyor ama farklı bi sorun da olabilir
 
Üst