2012 astra h kasa subap sorunları yardım..

muzo696

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 2012 model astra h kasa enjoyplus arac aldım ancak bazen rölantide arac öksürüyordu ustaya götürdüm boğaz kelebeğini temizledi birde kalibrasyon yaptı. Kısmen duzeldi gibi deniyorum aracımı şu an ama birde subap lardan olabilir falan diyerek kafamı karıştırdı korkuttu.

Öğrenmek istediğim subaplarımda bi arıza varsa nasıl tepki verir araç arıza lambası yanarmı belirtileri nelerdir yardımcı olursanız sevinirim...
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Km çok fazla düşük bu km de bir aracın subap sorunu çıkarması nerede ise imkansız.
 

muzo696

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
aNadİr bey pekİ subaplaarin saĞlam mi bozulmami olduĞu nasil anlaŞilir ne yaptirmam lazim İnanin aklima takildi.. Aracimda kİ sorun sadece rolantİ İlk ÇaliŞinca bİrkac saniye duzensizlik yapiyor birde bazen rolantide aracim oksuruyor gibi saniyede cirpinip normale donuyor..

usta bogaz kelebegını temızledı bırde kalıbrasyon yaptı benzınde kullan bır muddet dedı bakalım suan benzınde kullanıyorum ama.. kafama takıldı dogrusu
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Subap arızasın da araç öncelikle yağ yakar duman atar. İlk çalışma da dizel araç gibi ses çlkarır. Bu sorunu yani sizin sorunun başka nedeni vardır. İlk başta rolanti ayarlayıcı erg bu ikilinin kesinlikle kontrol edilmesi gerek. Erg olayın da fişini çekerek bir deneme yapıla bilir.
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Sanırım subapları kompresyon testi ile de kontrol edebilirler.

Kompresyon Testi Nasıl Yapılır ?

Kompresyon testi yanma olayının meydana geldiği yanma odasındaki basınç kayıplarını ölçmekte kullanılır. Kompresyon testinin temel mantığı çalışan motorda yanma odasındaki basıncı ölçmektir. Ölçülen basınç markadan markaya değişen aralıkların dışında ise motor kompresyon veriyor denir. Bunun anlamı yanma odasında yanma ile oluşan basıncın sübaplardan ya da segmanlardan dışarıya kaçtığıdır. Bu durumda aracınızın çekişi düşecek, yakıt sarfiyatı artacak ve ileriki dönemlerde yağ yakmaya ve egzozdan duman atmaya başlayacaktır. Kompresyonun (yanmış sıcak basınçlı gazın) araç karteline gelmesi halinde hararete de neden olabilecek bir durumdur.

Kompresyonu anlamanın en garantili yolu kompresyon testi yapmaktır. Ancak pratik olarak segmanlardaki kaçağı anlamak için motor yağ çubuğunu çeker ve motora iyice gaz verirsiniz. Eğer yağ çubuğunun girdiği delikten sıcak gaz ve buharlar geliyorsa, yağ parçacıkları çıkıyorsa motorunuz kompresyon veriyordur. Sorun hangi piston grubunda anlamak için kompresyon testi yapılır.

Kompresyon testi şu şekilde yapılır;
Motor çalıştırılır ve normal çalışma sıcaklığına getirilir.
Normal sıcaklığına getirilen motor durdurulur ve 10 dakika soğutulur
Buji kabloları ve benzin pompa sigortası sökülür.
Bujiler çıkarılarak kompresyon adaptörü buji yerine takılır. Adaptör esasen bir manometreden ibarettir ve amacı silindir içerisindeki basıncı ölçmektir. Motora marş ile hareket verilir. En az 4 devir motor çevrilir ve basınç değerleri her piston için ayrı ayrı kaydedilir.
Eğer silindirlerden herhangi birinde üretici firmanın tablosundaki minimum değerin altında veya maksimum farkı aşan bir değer varsa silindirin içine bir miktar motor yağı dökün ve tekrar ölçüm yapın;
Eğer değerler yükseldiyse segmanlar aşınmış demektir. Emin olmak için silindirin içerisine motor yağ numarasının bir ya da iki üstü kalınlıkta yağ sıkılır ve ölçüm tekrarlanır. Değerlerde artış varsa kompresyonun segmanlardan olduğu kesinlik kazanır.
Eğer değerlerde de herhangi bir toparlanma yok ise sübapların arızalı olduğu düşünülür.
Bitişik iki silindirde kompresyon hala düşükse silindir kapak contası zarar görmüş, silindir kapağı deforme olmuş olabilir. Bu durumda motorda bir revizyona gerek duyulabilir.
Basınç değerleri normalden yüksek ise yanma odasının kurum bağladığını ve yanma odası hacminin düştüğünü anlarız. Fazla kalın yağ kullanımı da bu gibi sonuçlara neden olabilir.
Bunun dışında tablodaki değerlere uygun verile elde edildiyse motor kompresyonu normal seviyelerde demektir.

(Not:ALINTIDIR)
 

muzo696

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
kat ne abi ılk defa duydum..
 
Üst