Astra j esp uyarısı/Çekisten düşme

Hakan55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
184
Tepki puanı
61
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Benim söylediklerim tahmin üzerine ama siz bujileri söktürün görsel olarak kontrol edilmesinde fayda var zarar görmüşse belli olur. Piyasada delphi bobinler 500₺ civarı ama diğer muadil ürünler daha ucuz gibi gm ürün hakkında bilgi yok. Bobini siz alsanız 50₺ işçilik verip geçersiniz. Servis daha pahalı olur bu arada. Kompresyon testi konusunda yetkili servis ve özel servisler bunu rahatlıkla yapıyor. Fazla bir ücret istemezler sorun olmasa bile aracınız için check-up yaptırmış olursunuz.Ama önceliğiniz bobin değişimi olmasın emaneten bir bobin bulup deneme şansınız olursa daha net arızayı tespit etmiş olursunuz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Musty_Musty

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim söylediklerim tahmin üzerine ama siz bujileri söktürün görsel olarak kontrol edilmesinde fayda var zarar görmüşse belli olur. Piyasada delphi bobinler 500₺ civarı ama diğer muadil ürünler daha ucuz gibi gm ürün hakkında bilgi yok. Bobini siz alsanız 50₺ işçilik verip geçersiniz. Servis daha pahalı olur bu arada. Kompresyon testi konusunda yetkili servis ve özel servisler bunu rahatlıkla yapıyor. Fazla bir ücret istemezler sorun olmasa bile aracınız için check-up yaptırmış olursunuz.Ama önceliğiniz bobin değişimi olmasın emaneten bir bobin bulup deneme şansınız olursa daha net arızayı tespit etmiş olursunuz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Emanet bobin hiç aklıma gelmemişti. Çok teşekkür ederim. :) İyi geceler.
 

Musty_Musty

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracımın arızasına baktırdım. Subapların neden olduğu söylendi. SUPSAN marka 4 tane çelik subap aldım. Bu gün itibari ile takıldı ve aracı teslim aldım. Rolantide ve vites boştayken 2000 devire kadar hafif gaz verdiğimde ıslık sesi oluyor. Bu ses normal mi? daha önce böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu?
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,477
Tepki puanı
2,405
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Turbo var ise türbin üflüyordur borularına bakman lazım 44 bindeki araca supabmı yapıldı
 
Son düzenleme:

Musty_Musty

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Turbo var ise türbin üflüyordur borularına bakman lazım 44 bindeki araca supabmı yapıldı
82xxx binde yapıldı. Vantilatör kayışı dedi usta yeni kayış alacağım. 82xxx km oldu vantilatör kayışına hiç dokunmamıştım. Bozulmuş/Deforme olmuş/sertleşmiş olabilir mi? Gaz kelebeğine de baktı ama kelebekten değil vantilatör kayışından dedi.. Daha önce böyle bir durumla karşılaşan var mı?
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,477
Tepki puanı
2,405
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Vantilatör değilde dinamo kayısı yapar üzerine pudra dök bir bak bakalım
 

kamokaizen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ara 2014
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geçen hafta basıma geldi. Aracim 2014 Astra J 1.6 CDTI 136 BG Cosmo ve 89k kilometrede. Esp hatasi ve ABS isigi ayni anda yandi. Arac cekisten dustu 2000 devir ustune cikinca gaza ne kadar basarsaniz basin hizlanmiyor ve tekliyordu, direk saga cektim kulliyenin orada. (2 kere polis geldi gbt plaka sorgusu yapti sanki keyfimizden saga cektik) Cekici cagirdim, opel beyaza cektirdim. Aracin ABS sensoru arizalanmis. ekte fotografini koydum, degistirdiler sorun duzeldi. Bu zamana dek Aracin bakimlari hic aksatilmadi ve hep yetkili servisde bilindik yerde yapildi. Yakitida oyle sagdan soldan almam duzenli bildigim yerden alirim. Bu kadar duzgun kullaniyorsun arac ariza yapincada delleniyorsun. Neyse motora 300 tl sikismis bununla hepimize gecmis olsun :/ Bakalim bir sonraki ariza ne olacak

WhatsApp-Image-2020-01-15-at-17.41.20.jpg
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,483
Tepki puanı
1,264
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Geçen hafta basıma geldi. Aracim 2014 Astra J 1.6 CDTI 136 BG Cosmo ve 89k kilometrede. Esp hatasi ve ABS isigi ayni anda yandi. Arac cekisten dustu 2000 devir ustune cikinca gaza ne kadar basarsaniz basin hizlanmiyor ve tekliyordu, direk saga cektim kulliyenin orada. (2 kere polis geldi gbt plaka sorgusu yapti sanki keyfimizden saga cektik) Cekici cagirdim, opel beyaza cektirdim. Aracin ABS sensoru arizalanmis. ekte fotografini koydum, degistirdiler sorun duzeldi. Bu zamana dek Aracin bakimlari hic aksatilmadi ve hep yetkili servisde bilindik yerde yapildi. Yakitida oyle sagdan soldan almam duzenli bildigim yerden alirim. Bu kadar duzgun kullaniyorsun arac ariza yapincada delleniyorsun. Neyse motora 300 tl sikismis bununla hepimize gecmis olsun :/ Bakalim bir sonraki ariza ne olacak

WhatsApp-Image-2020-01-15-at-17.41.20.jpg
Geçmiş olsun. Kul yapısı sonuçta... Bazen sıkıntı çıkartabiliyorlar. Allah beterinden korusun. Kazasız, arızasız, mutlu sürüşler...
 

kamokaizen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ara 2014
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun. Kul yapısı sonuçta... Bazen sıkıntı çıkartabiliyorlar. Allah beterinden korusun. Kazasız, arızasız, mutlu sürüşler...
Aynen saglik olsun, allah kaza bela vermesin, tesekkur ettim
 

mehmethan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2010
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Astra H 1.3 Dizel 2010 model aracımda özellikle uzun yola çıktıktan 1-2 saat sonra esp ışığı ve arıza lambası yanıyordu. Arabayı durdurup tekrar çalıştırdığımda arıza ışıkları sönüyor fakat bir süre sonra tekrar geliyorlardı. Pek çok ustaya göstermeme rağmen çaresini bulamamışlardı. İnternette uzun araştırmalar yaptım. TERMOSTAT değişince arızalar düzeldi. Anladığım kadarıyla termostat zamanla yıprandığı için görevini tam yapamıyor ve özellikle uzun yolda aracın hararet yapmasına neden oluyor. Motor kendisini korumaya alınca ilgisiz arıza ışıkları açılabiliyor. Termostat arızası erken tespit edilemeyince sanırım motorun yanındaki kalın turbo hortumunun da bir süre sonra patlamasına neden oluyor. Çünkü bu süreçte iki kez bu hortumu değiştirmek zorunda kalmıştım.

EGR valfini, Map ve Maf sensörlerini temizletmenin de faydası olabiliyormuş.
 
Üst