- Konuyu başlatan
- #11
Peki vites geçişlerini 3000 devirde yapmam yüksek mi ideal mi bu araca göre
Peki vites geçişlerini 3000 devirde yapmam yüksek mi ideal mi bu araca göre
Düz yolda gidiyorsanız 2200-2500 devir aralığında vites değiştirirseniz ekonomik bir kullanım sağlarsınız. Yolun durumuna göre örneğin yokuş yukarı 3000 devir normaldir. Düz yolda ne kadar çabuk üst viteslere geçerseniz o kadar ekonomi sağlarsınız...Peki vites geçişlerini 3000 devirde yapmam yüksek mi ideal mi bu araca göre
Ben 11 yıllık eski aracımla en fazla gördüğüm yol bilgisayarında tüketim 8.5lt/100Km. Ben Ankara da Çankaya dan Ostim e gidiyorum. Giderken Eskişehir yolu oradan Anadolu Bulvarı bağlantısı, akşam eve giderken Anadolu Bulvarı, Ankara Bulvarı ve Sıhhiye Kolej üzerinden gidiyorum. Ortalama hızım ise 40-42 Km oluyor şehir içinde.
Bilemedim...
Yani yol boş olursa 100-120 arası basıyorum yoksa 3000 devri görünce vites atıyorum.bahsettiğiniz tüketimi yaptığınızda ortalama hızınız kaçtı?
bahsettiğiniz tüketimi yaptığınızda ortalama hızınız kaçtı?
Çokmuş. Ben 9.5Lt yi hiç görmedim.
Anlık durumum böyle Astradan yazıyorum , günlük Kazan-Kızılcahamam yapıyoruz biz de, bakım yapılalı 5 bin oldu genelde de sabitleyici kullanırız ortalama hızdan da anladığınız üzere uzun yol ağırlıklı ama yakıyor işte vicdansız
Uzun yolda gayet güzel değerler, son bir sene içerisinde sadece bir kez ortalamamın 7 litre altına düştüğünü gördüm onda da Yozgat'tan Ankara'ya dönerken 90-95'e sabitleyerek (tabii Ankara'ya döndükten sonra yine 9'u vurduk orası da ayrı mesele ) Opel'in benzinli araçlarından (özellikle eğer Lpg kullanılmadan binilecekse) yakıt ekonomisi beklemek maalesef zor (2006'dan bu yana benzinli 5 tane Opel aracımız oldu hepsi de sıfırdan alınma hepsinde de aynı durumu yaşadık), dizelleri çok çok daha cazip...Çokmuş. Ben 9.5Lt yi hiç görmedim.
Şehir içi yakıt tüketimi resmi bulamadım ama İstanbul - Ankara arası yakıt tüketimi resmini buldum arşivimden.