Astra J 1.4 t Garip Hararet Sorusu

erce.erdem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2019
Mesajlar
13
Tepki puanı
13
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar biraz araştırdım bu sorun mu değilmi çözemedim ustalara paralar bayılmadan önce size bir sorayım dedim.

Aracımı lpg ayarları yaptırırken ecuya bağladılar ve aracın su ısısı o an cihazda 108 görünüyordu
lpg ayarlarındaki sensörü ayarlarken oraya bakma gereği duydu usta
sonra benim aklıma şu geldi benim gösterge ekranı neden 90 derecede duruyor oradaki makine 108 derece görürken
bazen seyir halindeyken aracın göstergesi 90 dan 110-120 dereceye geliyor sonra araç fan açıyor 90 a indiriyor.
ama unutmayın ki arabaya bağlanan cihaz su ısısını 108 görüyor. arada 20 derecelik bir fark var
sizin araçlar da duydugu yerde hep fan acıyormu acıyorsa burada bir sorun mu var ki.
su kabininin üzerindeki hortumu cıkarttım devirdaim var sorun yok gibiydi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,929
Tepki puanı
6,135
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Hocam öncelikle böyle güzel bir soruyu bizlerle paylaştığınız için teşekkür ediyorum. Fırsatını bulmuşken araçlardaki soğutma sistemleri hakkında kısa bir bilgilendirme yapayım. İlerleyen dönemde vakit bulduğumda bu konuyla ilgili olarak detaylı bir makale paylaşmayı düşünüyorum. Şimdi hocam motorun soğutulması için sadece su (antifiriz) kullanılmaz. Motorların soğutulmasında öncelikle yağ kullanılır. Sistem üzerinde döndürülen yağ aracın ısısının bir kısmını kendi üzerine alarak karter bölümüne alır. Bu bilgi kenarda dursun :) Sonrasında motorumuzun etrafında döndürülen su vasıtası ile motorun ısısının bir bölümü suya aktarılır. Peki su ve yağa aktarılan ısıyı havaya nasıl aktarmamız gerekiyor ? Bu noktada aracımızın hareketi devreye girer, motorun alt kısmından geçen hava kartere sürtünerek karterin (yağın) soğutulmasına yardımcı olur. Görüldüğü üzere en büyük soğutma görevi hava hareketine (karşı rüzgar) bağlıdır. Yine aynı şekilde karşıdan gelen rüzgar sayesinde radyatör içersinde yüzlerce küçük kanaldan geçen su soğutulur. Burda önemli olan nokta ideal çalışma sıcaklığıdır. Opel ve birçok araç genelde 90 derece sıcaklıkta çalıştıkları için termostat ve müşür denilen parça ile motorun ısısının 90 derecede sabit tutulması sağlanır. Şehir için trafik, klima ve duraklama gibi durumlar göz önüne alınarak fan sistemleri ile soğutma desteklenir. Aracımınız hareket halinde değilken sıcaklık konusunda ki dalgalanmalar kafanıza takılmasın. Sizin dikkat etmeniz gereken hararet göstergesinde ki 90 derecede sabit görmenizdir. Olay döngüsü kısaca böyle anlatılabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat ve volkan1

volkan1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
191
Tepki puanı
78
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
@Hasip peki biraz yuklendigimde hararet 90in üzerine çıkıyor, bu normal mi? Birde LPG dönüşümü sonrası, bugün ustama gidip antifrizn derecesini olcturdum, -15 çıkınca 0.5lt kadar antifriz eklemesi de yaptırdım, -15 bizim ülkemiz için düşük değil mi? Sanırım şimdi -20 kadar düşmüştür
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,929
Tepki puanı
6,135
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
LPG işi biraz karıştırıyor hocam. LPG beynine suyu aldıkları nokta çok önemli, kimisi termostat öncesinden kimisi sonrasından alıyor. Öncesinde alanlarda ilk lpg geçişte titreme vb oluyor, sonrasında alınanlardaysa lpg geç geçme durumları yaşanıyor. Yüklendiğinizde hararetin yükselmesi konusu muhtemelen bu konudan ibarettir açıkcaıs incelemeden bişey söylemek yanlış olur. Döngüde sorun oluşuyordur, termostat kapatıp açıyordur o arada sıcaklık yükseliyordur. Açıkcası kafa yormak lazım bişey diyemiyorum hocam.
 

volkan1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
191
Tepki puanı
78
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
LPG işi biraz karıştırıyor hocam. LPG beynine suyu aldıkları nokta çok önemli, kimisi termostat öncesinden kimisi sonrasından alıyor. Öncesinde alanlarda ilk lpg geçişte titreme vb oluyor, sonrasında alınanlardaysa lpg geç geçme durumları yaşanıyor. Yüklendiğinizde hararetin yükselmesi konusu muhtemelen bu konudan ibarettir açıkcaıs incelemeden bişey söylemek yanlış olur. Döngüde sorun oluşuyordur, termostat kapatıp açıyordur o arada sıcaklık yükseliyordur. Açıkcası kafa yormak lazım bişey diyemiyorum hocam.
Yok LPG öncesi de yuklenince hararet yükseliyordu ama çok fazla değil, sadece biraz hareket ediyor
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,929
Tepki puanı
6,135
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Açıkcası ben 150'yi hiç geçmediğim için birşey diyemiyorum... Hele son 2 yıldır 120 hiç geçmedim. O zaman durum normaldir yüklenmekten kastınız nedir tam bilemiyorum :) Antifiriz konusunda bende şu an -30 derecelik var. Ne kadar yüksek olursa o kadar iyi olur. 3 gün sonra kar kış olan bir yere yolculuk yaparsınız vs tedbirli olmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: volkan1

erce.erdem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2019
Mesajlar
13
Tepki puanı
13
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim sordugum soruyla baglantısız cevaplar. benım sordugum bilgisayarda 110 derece gorulen sıcaklık gostergede 90 derece. bir sorun varmı bu neden olabılır sızdede varmı dıye sordum ben.
 

volkan1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
191
Tepki puanı
78
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Açıkcası ben 150'yi hiç geçmediğim için birşey diyemiyorum... Hele son 2 yıldır 120 hiç geçmedim. O zaman durum normaldir yüklenmekten kastınız nedir tam bilemiyorum :) Antifiriz konusunda bende şu an -30 derecelik var. Ne kadar yüksek olursa o kadar iyi olur. 3 gün sonra kar kış olan bir yere yolculuk yaparsınız vs tedbirli olmak lazım.
Dipgaz yapıp 6500dd kadar dur kalk yapmak :) sadece merakimdan yaptım, yoksa bende 120km sabit gidiyorum.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Bi sorun yok ben gizli menuyu acttim aracimda 105 gosteren digital ekran makenaikte 90 gosteriyo. Onemli olan mekanikte 90 in uzerine cikmasi ozaman skinti var demektir. araciniz uzun yol yapmadiysa fan acmaz. aciyorsa termostatinizda skinti vardir. Termostatinizi kontrol ettirin.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Tabki burdaki sicakligin yag sogutucu sicakligi olma ihtimali varmi bilmiyorum
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20190423-WA0000.jpg
    IMG-20190423-WA0000.jpg
    102 KB · Görüntüleme: 358
Üst