astra h gtc şanzımandan gelen ses.

Can_517

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2009
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
2006 1.6 astra gtc sürüşte, vites geçişinde sorun yok. ayağımı gazdan çektiğimde camlar kapalıyken duyacağım seviyede sanki parmağımı vantilatör e değdirmiş gibi tır diye ses yapıyor.

Sorunun büyümemesi için hemen ustaya götürdüm. dinledi şaşırdı. nasıl oldu. şikayet neden sonra başladı dedi. tam cevaplayamadım çünkü son dönemde arabamı çok ser kullandım. neler neler yaptım. aklıma en çok yatan uzun süre kesici sınırlarında yüksek devir çevirdim dedim teslim ettim.

Aynı gün telefon açtı istavroz dişlisi dedi. genellikle drag yapmaktan sert vites değiştirmekten ve direksiyon tam çevriliyken patinaja düşürmekten olur. dedi. ustacım ne gerekiyorsa yap yeter ki düzgün olsun tekrar tekrar para harcamayalım dedim. ertesi gün teslim aldım sorun devam ediyor. telefon açtım o kadar olur sorun olmaz dedi ama kafama yatmadı o ses uzun dönemde büyük sorun açar düşüncesindeyim.

ustayı 10 seneyi aşın süredir tanıdığım için toz kondurmak istemiyorum ancak galiba bu sefer atölye çok dolu diye özenle uğraşmadı. daha kaarlı işlere yöneldi. malum 580 tl verdim maddi olarak çok canım yakmadan sorunu çözmesi için hafta içi tekrar arabayı servise bırakacağım. Bu arada konu hakkında tecrübesi / fikri olan arkadaşlarım paylaşımlarınız benim için çok önemli ki ustaya fikir sunim olmadı garantili çıkma şanzıman fiyatları soracağım.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Vitesi boşa attığında da geliyor mu ? Yanıt evet ise akisleride kontrol etmekte fayda var.
Yada her viteste aynı ses geliyormu ? Yine yanıt evet ise ayna-mahruti , volan gibi kavrma ve ortak parçalara yönelmek lazım.
 

Can_517

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2009
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Sesin sorununu yolda kalarak acı şekilde çözdük. Yolda kalma sebebim toz konduramadığım eski ustamın. istavroz dişlilerini yersiz yere değiştirmesi yan sanayi kullanması.

Olay şu şekilde gerçekleşti; yokuş yukarı biraz sert kalktım çok ciddi gürültü koptu. İlk önce aks kırıldı zannettim meğer eski ustam yersiz yere sağlam istavroz ları alıp yan sanayisini takmış yüklenince param parça olmuş.

Yeni usta ya bütçe sorun değil düzgün yapalım dedi şanzımanı komple indirdi. Ses gözle bakınca şanzımanın son dişlisini haşat etmişim oradan geliyormuş. Çözümü yeni şanzıman. Tamam dedim. usta da sen rahat ol sana çok iyi çıkma şanzıman bulacağım dedi. garantide verdi. tamam dedim. Çıkmacı ile irtibata geçtik elimde 3.94 oranlıda var dedi 4.7 de. çok şaşırdım 4.7 yarış yarış arabasındaki ayna mahruti gibi. yok dedim 3.94 iyidir çünkü tahminimce yaklaşık 110 km ile giderken 3000 yerine 4000 devir çevirecek. ara hızlanma, performans iyi olurdu ama benzin 5 tl : )))

Sonuç olarak çözüm.

1250 tl şanzıman
350 - 400 tl debriyaj balata seti. (açılmışken değişsin istedim)
50-100 tl yağlar sürpsiz ekstra parçalar.
350 - 400 tl işçilik.
100 tl çekici.
Eski ustama olan öfkem ve verdiğim para. telefonumu cevaplamadı : ((

Henüz aracı teslim almadım yaklaşık olarak beklediğim rakamlar bu şekilde.
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geçmiş olsun.Yansanayi böyle bir şey işte.Üstünede yan-usta olunca olay pahalıya çıkmış.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Sesin sorununu yolda kalarak acı şekilde çözdük. Yolda kalma sebebim toz konduramadığım eski ustamın. istavroz dişlilerini yersiz yere değiştirmesi yan sanayi kullanması.

Olay şu şekilde gerçekleşti; yokuş yukarı biraz sert kalktım çok ciddi gürültü koptu. İlk önce aks kırıldı zannettim meğer eski ustam yersiz yere sağlam istavroz ları alıp yan sanayisini takmış yüklenince param parça olmuş.

Yeni usta ya bütçe sorun değil düzgün yapalım dedi şanzımanı komple indirdi. Ses gözle bakınca şanzımanın son dişlisini haşat etmişim oradan geliyormuş. Çözümü yeni şanzıman. Tamam dedim. usta da sen rahat ol sana çok iyi çıkma şanzıman bulacağım dedi. garantide verdi. tamam dedim. Çıkmacı ile irtibata geçtik elimde 3.94 oranlıda var dedi 4.7 de. çok şaşırdım 4.7 yarış yarış arabasındaki ayna mahruti gibi. yok dedim 3.94 iyidir çünkü tahminimce yaklaşık 110 km ile giderken 3000 yerine 4000 devir çevirecek. ara hızlanma, performans iyi olurdu ama benzin 5 tl : )))

Sonuç olarak çözüm.

1250 tl şanzıman
350 - 400 tl debriyaj balata seti. (açılmışken değişsin istedim)
50-100 tl yağlar sürpsiz ekstra parçalar.
350 - 400 tl işçilik.
100 tl çekici.
Eski ustama olan öfkem ve verdiğim para. telefonumu cevaplamadı : ((

Henüz aracı teslim almadım yaklaşık olarak beklediğim rakamlar bu şekilde.

geçmiş olsun... kim olursa olsun ustanız başında durmaya ve parçaları kendiniz almaya özen gösterin...
ne sizin aklınızda şüphe kalsın nede onlar zan altında...
 

Can_517

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2009
Mesajlar
127
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Sorunum çıkma şanzıman + balata + işçilik + rol ayarı ile 2000 tl ye çözüldü.

Bundan sonra anlatacaklarım sorun değil istem dışı oluşan modifiye paylaşımım. Yeni ustam dediğim çok eski arkadaşım dostluğumuz baki ancak iş ilişkimiz yoktu. aracı alıp hızlanır hızlanmaz fark ettim telefon açtım sen ne yaptın diye. 4,7 oranlı şanzıman takmış kızmadım hayırlı olsun dedim. Hesap ta otomobillerden anlarım ama tabi lafta anlarım lifttin altında çöpüm. netten araştırdım astra grubunda bu tip şanzıman yok. özel ayna mahruti buldu taktı desem uzun iş. Ne yaptığını bana söylemedi belli iki başka modelin şanzımanını taktı combo dan şüpheliyim : ))) anlayamadım.

İşin sonucuna gelirsek. Şehir içi araba çok rahatladı klima açıkken ki hantallık gitti. normal kullanımda neredeyse gaza basmadan kullanıyorum. henüz tam hesap edemedim ama sakin kullanırken ciddi yakıt ekonomisi beklentisindeyim. performans sa gelince çok tatminkar belirgin arttı. çok keyifli oldu. Modifiye nin her zaman olumsuz yönleri vardır. Bu alana gelince. istanbul trafiğinde alışık olmadığım 4. vites vazgeçilmezim olmaya başladı. 110 km üzeri hızlar için anlık tüketim artık daha yüksek gazlamak maddiyat gerektirir. max hızım muhtemel gene 200 km olacak ama eskiden yol bulamadığım ve 1,6 litrelik motor olduğu için max devir çevirmeden 200 dü. şimdiyse bu hız için 6800 olan max devir e ulaşacak. bunu henüz test edemedim. Genel toplamda memnun oldum.
 
Üst