Astra H ECN30401 Hata ve Tekleme

youssef

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2015
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Aracım 2008 1.6 benzin astra h 75K km de easytronic. LPG hiç takılmadı.

Şöyle ki aracım arada rampada bazende düzlükte özellikle 2. vitesten 3'e, 3'den 4 e geçerken silkeleme yapıyor tekliyor. Bunu çok sık yapmıyor. Geçen 90-100 km ile sabit giderken otoyolda vites küçültmem gerekti "A" modunda iken şanzıman, akabinde yine tekleme yaptı aracım ve ilk defa motor arıza ışığı yaktı. Duraklayıp kontak açıp kapatana kadar hafif bir titreme ile ilerledim. Arıza kodu ECN30401 idi. Daha sonra geçti bu arıza ışığı. Ama tekleme arada devam ediyor.

Arıza kodu açıklaması olarak (ECN30401=P0304 Cylinder 4 Misfire Detected ) 4 numarali silindir tekleme nedir ?

Başına gelen ve yardımcı olabilecek var mıdır ?

Tam olarak neye müdahele etirmem gerektiğini bilemedim
 

efemehmettt355

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2015
Mesajlar
9
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Hocam aynı sorun bendede vardı, aynı arıza kodunu aldım fakat sadece rolantide titreme yapıyordu 1 gün sonra kendiliğinden düzeldi, geçenlerde yine yaptı tekrar düzeldi. Araç astra 2005 H easy 170bin de, vakit bulursam buji ve ateşleme kablolarına baktırcam, başka yorum yapabilen varsa bekliyoruz..
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Ateşlemeyle ilgili sorun var.

Çok büyük ihtimalle ateşleme bobini sorunun kaynağı. Bobin sorunu bu motorlarda görülebilen bişey.

Eğer bobin sağlamsa bujilere bakılır, gerekirse değişir.
 

youssef

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2015
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Ateşlemeyle ilgili sorun var.

Çok büyük ihtimalle ateşleme bobini sorunun kaynağı. Bobin sorunu bu motorlarda görülebilen bişey.

Eğer bobin sağlamsa bujilere bakılır, gerekirse değişir.

Teşekkür ederim.

Şimdi bu hata kodundaki "4" nedir tam olarak ?

Ayrıca maliyet açısından soruyorum, önce buji tek başına değişebilir mi ?
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
_

Teşekkür ederim.

Şimdi bu hata kodundaki "4" nedir tam olarak ?

Ayrıca maliyet açısından soruyorum, önce buji tek başına değişebilir mi ?

Bujiler değişir tek başına, gm marka 4 tane buji en fazla 60 70 tl dir. Arabada lpg oldu mu bu sorunlara aşina oluyosunda lpg de yokmuş...
 

youssef

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2015
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
Bujiler değişir tek başına, gm marka 4 tane buji en fazla 60 70 tl dir. Arabada lpg oldu mu bu sorunlara aşina oluyosunda lpg de yokmuş...

Şimdi okuyorum bu hata kodu ile ilgili şikayetleride,benim şikayetimde mi anormallik var bilmiyorum.

temde gidiyorum 5. vites 100 km ile, diyelim ki hızım 70'e düştü ama hala 5. vitesteyim. yani vites mevcut hızıma büyük geldi. ayağımı hafifce daha gaza bastırıyorum vites küçülsün diye, vites küçültmek yerine önce silkeliyor baya bi. manuel e çekersem normal küçülüyor ancak.

Yani benim olay her zaman düşük devirde iken gerçekleşiyor. aracın tassarruf için büyük vites düşük hızda gezdiği zamanlarda gaza dokunup vitesi küçültmesini istediğim zaman oluyor :)

Önce bujilere baktırayım diyorum sorun var mı diye. bosch servislerine carbon clean sordum 100 tl dediler. sonra olmadı onu yaptırayım diyorum.

Bir şey değişmezse ateşleme bobinini değiştirmek düşüncem ama bakalım artık oda 276 tl imiş sadece yedek parçacı fiyatı :)
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Teşekkür ederim.

Şimdi bu hata kodundaki "4" nedir tam olarak ?

Ayrıca maliyet açısından soruyorum, önce buji tek başına değişebilir mi ?

Silindir numarasını belirtiyor sanırım, hata kodu listesinden bakılır.
Bujiler tek başına da değişebilir. Değişim zamanı da gelmişse hepsini beraber değişirsiniz.

Benim tahminim ateşleme bobini yine de.
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ben aynı hatayı LPG kaynaklı aldım. 4. Ateşleme de LPG beyni sorun yapıyordu.
 

youssef

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2015
Mesajlar
28
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
bosch servisinde ateşleme bobini değişti gm marka ile. işcilik ile 350 tl. araç düzeldi şu an. kendimde değişebilirdimde daha uyguna, servis işi olsun dedim hafta sonu aradan çıkardım :)

Ayrıca aracım z16xer, internetten bakınca aracıma uygun bujiler gm tej tırnak gözüküyor. fakat aracımın üzerinde gm çift tırnak vardı. normal midir bu ?

Bosch tek tırnak platinyum iridyum takmayı düşünüyorum, şu an lpg yok lpg takacağım. Buji uyumlu olur mu diye sordum :)
 
Son düzenleme:

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Orjinali tek tırnak bujidir. Muhtemelen daha önceki bakımlarda değişirken önceki Ecotec serilerinde kullanılan çift tırnak bujileri takmışlardır.

Lpg ile kullanırken ateşleme bobinini koruma açısından uygun LPG bujisi kullanmak daha iyidir. O da olmazsa orjinal tek tırnak buji.
 
Üst