Astra G Arka Manuel Camları Otomatiğe Çevirme

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
2005 Astra G aracımın arka camları elle çevirmeli manuel. Bunları otomatiğe çevirmek istedim. Orijinal kriko ve motorlarını alayım dedim, çok pahalı geldi. Buralarda çıkmacı da yok. Ben de hepsiburada üzerinden cam kaldırma kiti aldım.

http://www.hepsiburada.com/liste/carspeed-cam-indirme-kaldirma-motoru-341117-/productDetails.aspx?productId=otm341117&categoryId=20024924


Ürün universal. Her markaya göre aparatı var. Opel için olanlar araca uymadı, Chevrolet için olanlar uydu.

attachment.php


attachment.php


Butonları orijinal Astra G çıkması kullandım. Bunu da Ebay UK üzerinden aldım. Ürün İngiltere'den geldiği için sağdan direksiyonlu Vauxhall Astra G için. Şoför tarafındakinin soketi yanında geldi. Ancak devre şemasında sağdan direksiyon bağlantı şeklini uygulamam gerekti. Diğer butonlara parçaladığım eski bir müzik setinden çıkan soketlerden uydurma yaptım.

http://www.ebay.co.uk/itm/251415797642

attachment.php


Kapı pandizotunu sökerek işe başladım. Ardından naylonu da söktüm. Motoru koyabileceğim en güzel yer alttaki boşluk. Motoru buraya yerleştirip hoparlörün yanından halatlarını geçirip çevirme aparatına bağladım. Tıkırtı yapmasın diye metal ayaklarının altına süngerli çift taraflı bant yapıştırdım.

attachment.php


Kuvvetli Tesa bantlarla da hiçbir açılmaya izin vermeyecek şekilde kaportaya bantladım. Bu bantlarla yük bile kaldırılabiliyor, yani kolay kolay sökülmezler.

Motor kapı içinde kaldığı için pandizotun takılmasın engel olabilecek bir durum olmuyor.

attachment.php


İşin en zor tarafı elektrik bağlantısı. Çünkü aracımda arka camlarla ilgili hiçbir tesisat yok. Hepsini tek tek çektim.

Sistemin asıl devre şeması şu şekilde:

Camkald1310rma_zpsdc096f6a.png


Ancak universal cam motorunun çalışma prensibi orjinaldeki gibi değil. Motorun iki ucu var. Birine (+) diğerine (-) verince bir yönde çalışıyor. Uçları yer değiştirince de tersine çalışıyor. Yani aç kapa işlemini uçları yer değiştirerek yapıyor. Kutusundan çıkan butonlar buna göre yapılmış. Ama Astra'nın orijinal sisteminde Enerji girişi ve yön girişleri ayrı ayrı kablolarla sağlanmış.
Orijinal butonları kullanabilmek için kapı başına 2 röleden oluşan bir sistem kurdum. Şeması şu şekilde oldu:

Roumlle_zps133586da.jpg


Burada röle bobinlerinin enerjisi butonlardaki yön çıkışlarından sağlanıyor. Yukarı hareket için bir röle, aşağı hareket için diğer röle çalışıyor.
Röleler 5 ayaklı. Yani normalde kapalı kontakları var. Bu kontak röle çalışmazken giriş-çıkış arasına enerji veriyor. Bu normalde kapalı uçları şaseye bağladım. Açık kontaklara da 17 nolu sigortadan (orijinal devrede enerji ordan veriliyor) kablo çekip +12V verdim. Normalde rölenin kontak girişi olan ucunu da motora bağlayıp çıkış haline getirdim.

Çalışma şekli şöyle:
Örneğin sol arkadaki yolcu camı indirme butonuna basınca aşağı rölesinin bobinine enerji vermiş oluyor. Röle çekince de 17 nolu sigortadan gelen +12V röle kontağından geçip motora gidiyor. Motorun diğer ucu da diğer rölede şaseye bağlanmış olduğu için motor çalışıyor.
Camı kaldırmak isteyince de tam tersi oluyor.
Yani kapalı kontaklar her zaman şaseye bağlı duruyor. Bir röle enerjilenince onun şaseyle bağlantısı kesiliyor ve + voltaj geliyor, diğeri zaten şasede olduğu için devre tamamlanmış oluyor.

Ancak aynı anda şoför cam açmaya, yolcu da kapamaya basarsa iki röle de enerjileneceği için şase bağlantısı kalmıyor ve devre çalışmıyor. Yani çakışma olmayacağı için arıza çıkarma söz konusu değil.

Normalde motorları 0,75'lik kablolarla göndermişler. Ancak sistemin orjinali 2,5mm.lik kablolarla yapılıyor. Ben de yüksek akım çekebilir diye garanti olması için motor hattında şemada da görülebileceği gibi 1,5mm.lik çok telli kablo kullandım. Sadece buton tesisatlarında 0,5lik kablo kullandım. Çünkü tüm kabloları kapı soketinden geçirmek gerekiyor. Matkapla delikler açıp soketten geçirdim. Röleleri de yalıtımını yapıp debriyaj pedalı yanındaki kapağın arkasına koydum.

Tüm tesisat işleri bittikten sonra kapı naylonunu çift taraflı bantlarla yerine tekrar yapıştırdım. Ardından Tekzen'den aldığım ses izolasyon süngerini kapı içine komple kapladım. Tesa bant ile de yapıştırdım.

DSC_0004_zps04bb4f4a.jpg


Üstteki fotoğraftaki siyah kablo, tweeter kablosu, kırmızı olan da cam butonu kablosu.

Toplanmış hali:

DSC_0005_zps0145c86e.jpg


Şimdilik kutusundan çıkan kapağı çevirme aparatının üstüne taktım. Döşemeciye gittiğim zaman kendi kumaşıyla tekrar kaplayıp deliği kapatıcam.

Şoför kapısı:

DSC_0006_zps58f27b69.jpg


Aracımdaki en zor tesisatlardan birini daha çekmiş oldum. Bunun kadar zor olanı elektrikli ayna tesisatyıdı. Çünkü herşey sıfırdan orjinaline uygun olarak yapıldı.

http://www.opelim.net/forums/tamamlanan-projeler/94121-astra-g-elektrikli-ayna.html

Bu iş için birkaç gün uğraştım. Çünkü orijinal butonları motorlara nasıl uyduracağımı bulmam uzun sürdü. Ama Türk aklını kullanıp işin tersini düşününce çözüm çıktı. Röleyi ters bağlamak. :)
 

Ekli dosyalar

  • otctn1000753.jpg
    otctn1000753.jpg
    28.5 KB · Görüntüleme: 606
  • OA_2782597.jpg
    OA_2782597.jpg
    45.6 KB · Görüntüleme: 613
  • buton.jpg
    buton.jpg
    22.1 KB · Görüntüleme: 609
  • DSC_0002.jpg
    DSC_0002.jpg
    51.4 KB · Görüntüleme: 598
  • DSC_0003.jpg
    DSC_0003.jpg
    52 KB · Görüntüleme: 595

mehmetcan

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
7 Ara 2009
Mesajlar
942
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Elinize sağlık güle güle kullanın.

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Eline saglik,çok orjinal olmuş güle güle kullan....
 

ourcorsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Mar 2014
Mesajlar
326
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
güzel olmuş bıravo. corsa d içinde bunu bi yapan çıksa. bizde nasiplensek
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Bende zamanında sadece ön camlar için almayı düşündüğüm bir üründü sonradan vaz geçtim. Ama maşallah mis gibi de olmuş. Güzel günler de kullanasın.
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Bende zamanında sadece ön camlar için almayı düşündüğüm bir üründü sonradan vaz geçtim. Ama maşallah mis gibi de olmuş. Güzel günler de kullanasın.

Teşekkür ederim. Aslında mekanik montajı basit, çabuk yapılıyor. Ama asıl iş elektrik tesisatında. Baya delme, kablo çekme, bağlantı yapma oluyor. Ama kutusundan çıkan butonları kullanmak istenirse o iş de kolay. Tüm bağlantıları soketli yapmışlar. Bir tek arabadan + ve - bağlantı yapmak yeterli oluyor. Ama orjinaller gibi hoş değil görüntüleri. Tofaş işi duruyor. Işıkları da yeşil. Orijinal olması için uğraştırdı kerata. :)
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Teşekkür ederim. Aslında mekanik montajı basit, çabuk yapılıyor. Ama asıl iş elektrik tesisatında. Baya delme, kablo çekme, bağlantı yapma oluyor. Ama kutusundan çıkan butonları kullanmak istenirse o iş de kolay. Tüm bağlantıları soketli yapmışlar. Bir tek arabadan + ve - bağlantı yapmak yeterli oluyor. Ama orjinaller gibi hoş değil görüntüleri. Tofaş işi duruyor. Işıkları da yeşil. Orijinal olması için uğraştırdı kerata. :)

Bu işler gerçek mana da el becerisi istiyor. Maşallah sizin de elinizden bir güzel gelmiş. Şimdi ben alsam bir elektrikçiye gitsem kimisi takamayız der... kimisi dünya kadar para ister kimisi takacağım derken başka yerleri bozar. Bu riske girmekten korktuğum için de vaz geçmiştim.
 
Üst