Aracı yokuşta geri kaldıramıyorum :(

bugraGT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
3,755
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
geri gitmekten bahsetmişken bir kaç farklı aracta denedim geri giderken frenler daha zor tutuyor ?

aklıma ilk gelen aracın fren basıncı önlere daha çok basıyor ondan olabilirmi?

bu durumu her kullandıgım aracta deniyorum banamı öyle geliyor anlamadım :S
 

efedkr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ara 2009
Mesajlar
981
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araçları %70 ön fren, %30 arka fren tutar yaklaşık olarak.. Geri geri giderken frenleme esnasında ağırlık arka tekerleklere bindiği ve fren arka tekerleklerde daha zayıf olduğu için araç daha zor durur.. Bahsettiğin durumda haklısın yani ;)
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
el freni kullanmadan yokuşta kalkmak için sol ayağınız debriyaj sağ ayağınızda frendeyken, sağ ayağınızı frenden kaldırmadan bileğinizi bükerek hafif gaz verin o sırada debriyajı kavrama noktasına kadar kaldırın ve freni bırakıp normal bi şekilde gaza basın, alışması zor bir tekniktir ama çok işe yarar manuel araç varken ben öyle yapıyordum şimdi otomatik var paslanmışımdır heralde denemedim uzun zamandır:)

Ayaklar bu koordinasyona alıştı mı, dik yokuşlarda 10 numara harekettir. :good:
İlkokuldayken servis minibüsünün önünde otururdum. Ford minibüsü vardı (çiçek Abbas'taki :) ) , şöför yokuşlarda böyle kalkardı hiç unutmam.

Naçizane bi öneri. Gaz pedalı telli değil de, elektronikse kalkarken gaz pedalına pompalayarak kalkmayı deneyin. Deviri 2000-2500 (yokuşun dikliğine göre) arası tutacak şekilde, pa.. pa.. pa...pa..
Araç hareketini alıp, devrini bulunca devam.
 

aselemetan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2009
Mesajlar
157
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
en iyisi ister gerigeri,ister ileri yokuşta kalkarken debriyajın kavrama noktasını bulup,frenden ayağınızı çekip gaza yüklenirken gözünüzünde devir saatinde olması,böylece yüksek devirli değil normali ayarlamak daha kolay olur
 

multicdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
466
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
dizelle kalkmak kolay zaten kolay kolay stop edilmiyor kavrama noktasına kadar gaza basmayıp biraz gaz verip ayağınızı debriyajdan çekince araç hareket eder bana göre bu da baskı balatayı yer ama ben çok dik yokuşta ışıklarda bekliyorsam ki bu arada oluyor arkamda araba varsa el frenini çekerek kalkarım tampon da çarpmanın izi kalmasın diye onun dışında debriyajsız kalkıyorum :)
 

Morenmula

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Debriyajı kavrama noktasına getirip gaza basmak baskı balatası için sorun olurmu ?
Bu baskı balatası için doğru kalkışlar yapmanın taktiklerini söyleyebilirmisiniz acaba ?
 

M@honi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2006
Mesajlar
6,933
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
debriyajı kavrama noktasına getirip daha sonra hızlı bir şekilde ayağınızı gaz pedalına basacaksınız ama araba ne kaçacak nede geri gidecek şekilde daha sonra seri hareketlerle pompalayarak bu arada duruma göre ayağınızı debriyaja basa çeke basa çeke kalkacaksınız.Tabi epey karışık bir anlatım oldu maalesefki astra g lerin özellikle elektronik gaz pedallı olanları biraz ilginç.gaza basıyorsunuz ama sanki çok az basmışsınız gibi oluyor ayarlaması biraz alışkanlık istiyor.Bunun yanında en güzeli geri gidilecek yokuşlarda el frenini kullanmak
 

Morenmula

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Haz 2010
Mesajlar
384
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Peki gaza basıpta debriyajı kavrama noktasına getirsek sorun olurmu ?
 
Üst