arac ici fani arizasi

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Slmlr,

Aracimin icindeki calisir vaziyetdeki kalorufer ve klima fani servisten sonra ilk uc kademesi calismaz oldu. Ama 4. kademede olmasi gerektigi gibi mukemmel calisiyor.

Serviste ne yapildi derseniz; triger kayisi degismesi disinda tum filtreler hatta Polen filtresi de degisti. Bir de eskiden ampulu olmayan ve fisi takili olmayan Torpedo lambasi calisir duruma getirildi. (Bu lamba kapak kapali iken de yanmasi normal mi)

Baska da birsey yapilmadi..

Sizce sorunun kaynagi ne olabilir?
Cozumu nasil ve nerede ?

Sigortasina bakmadim ama ilk 3 asamada tik demeyen fan 4. asamada calisiyorsa sigorta ile ilgisi olmamali degil mi?
 

SerkanAyhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Slm

Servise gitmenize gerek yok. Servise giderseniz parçanın tamiri ile ugraşmaz direkt bu arızalı yenisi ile değiştirelim derler. Yenisi pahalıya patlar.Aynı problem bendede vardı.Ben yaptırdım.

Sorununuz Fan rezistanının iki bacağı arasında ters voltaj akımını engelleyen diyot var. O diyot yanmış yada ısı ve soğuktan etkilenerek yerinden boşanmış. Elektrikçi de 15-20 YTL ye halleder.

Resistansı söktük.İçindeki diyotun bir ayağına kablo,diğer ucuna da bir kablonun diğer ucunu lehimledik.Böylece diyot devre dışı kaldı.Sonra da resistansı tekrar yerine taktık.Sonuç kaloriferim eskisi gibi çalışmaya başladı.Elekrik işinden çok iyi anlayan bir ustam halletti.

.
 

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
12
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Slm

Servise gitmenize gerek yok. Servise giderseniz parçanın tamiri ile ugraşmaz direkt bu arızalı yenisi ile değiştirelim derler. Yenisi pahalıya patlar.Aynı problem bendede vardı.Ben yaptırdım.

Sorununuz Fan rezistanının iki bacağı arasında ters voltaj akımını engelleyen diyot var. O diyot yanmış yada ısı ve soğuktan etkilenerek yerinden boşanmış. Elektrikçi de 15-20 YTL ye halleder.

Resistansı söktük.İçindeki diyotun bir ayağına kablo,diğer ucuna da bir kablonun diğer ucunu lehimledik.Böylece diyot devre dışı kaldı.Sonra da resistansı tekrar yerine taktık.Sonuç kaloriferim eskisi gibi çalışmaya başladı.Elekrik işinden çok iyi anlayan bir ustam halletti.

.

Cok tesekkurler..

Resistans anahtarin arkasinda mi? Yeri neresi ?
Nereden soker cikarabiliriz?
 
Son düzenleme:

SerkanAyhan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 May 2008
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Torpidonun arkasında.Torpido sökülecek motorun yanında.Elektrikçiler genelde yerini biliyor.Hemen hemen bütün araçlarda aynı sıkıntı oluyor.




Cok tesekkurler..

Resistans anahtarin arkasinda mi? Yeri neresi ?
Nereden soker cikarabiliriz?
 
Üst