Arabada Rolanti Dışında Titreme Sorunu...!

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,geçtiğimiz haftasonu cumartesi öğleden sonrayı komple bostancı opelde geçirdim,normal 10 bin bakımı için gitmiştim ve aracın motor yapım aşamasını daha önce ayrı bir konuda görüşmüştük ve titreşim ile ses problemini anlatmıştım,motor kulağını almanyadan getirip değiştirdik fakat araçtaki titreşim kesilmedi hala,sadece eskiye göre daha azaldı diyebilirim,o da zaten kulağın içindeki takozdan kaynaklıydı,bu titreşim sorunum hala daha devam ediyor,veli usta 3 saat kadar uğraştı klima boruları şaseye değiyormuş düzeltti,eksoz borusunu biraz düzeltti falan derken epey bir inceleme sonucu önceden 2500 de başlayıp artarak devam eden zarıltı zırıltı sesleri kesildi fakat hala daha aracımın şasesi üzerinde titreşim devam ediyor,konuya daha fazla açıklık getirmek için ince detaylara gireceğim ki sizinde kafanızda fikirler oluşsun diye,

şimdi araç rolantide gaz vermek suretiyle(rolantide gaz vermeden kendi halinde çalışırken yapmıyor),yolda ayak gazda giderken yada yolda ilerlerken boş viteste gaza basmak suretiyle her şekilde kasaya titreşim veriyor,2000 devirlerde artmaya başlayıp 2500-3000 aralığında iyice çoğalıyor,direksiyon,gaz ve debriyaj pedalı,iç dikiz aynasına kadar hatta oturduğum koltuk bile titreşimi hissettiriyor,aracın motorunda herhangi bir sıkıntı yok,rektefiyeden sonra 10 bin km oldu ve sadece 1 diş yağ eksiltmiş üstelik arasıra agresif kullanmama rağmen,kullanılan yağ da 5-30 yani eksilmeye en müsait olan incelik grubunda,şuan o konuda maşallahı var yağ problemi bitti,rolantide motor saat gibi çalışıyor,tekleme yada herhangi bir sıkıntı,titremesi söz konusu değil,yine aynı şekilde orada bulunan başka bir 1.6 astra h gtc üzerinde birlikte rolantide gaz vererek testte yaptık ve araç hiç titreşim vermiyor kasasına,4000 devire kadar bastık ama hiç vibrasyon yok,
benim araçta ise en çok titreşim yaptığı devir aralığında devamlı gaza basılı tutularak sorun tespit edilmeye çalışıldı,gürültü yapan aksamlar yukarda belirttiğim gibi klima borusu ve eksoz birde bir kaç vidası eksik plastik aksam,aracın motor kulaklarına levye yardımı ile yine bakıldı ama kulakların hiçbirisinde sorun yok,şaseye temas edebilecek hemen hemen her noktaya göz atıldı ancak gürültünün giderilmesi dışında titreşime çok bir faydası olmadı,krank devir sensörü falan daha önce motor yapılırken değişmiş sorun ondanda değildir,ateşleme sistemi kaynaklı desek lpg dede aynı problem var benzindede ve ayrıca aracın çalışması yada gidişinde hiç sıkıntı yok,marifet yapmışım gibi anlaşılmasın ama gece yarısı boş ve düz bir yolda 5.viteste 255 km ye gelip yol kalmadığı için 6.vitese takmadığımı söylesem sanırım gidişinin sorunsuz olduğunu anlatmaya yeter,eğer bobin yada ateşleme sistemi kaynaklı olsa araç tekleme yada kesiklikler yapardı,subablar desem bu defada rolantidede düzensiz çalışması gerekirdi,gaza basınca yükselen devirle başlayıp devir düşerkende aynı şekilde devam ediyor vibrasyon taa ki rolanti konumuna gelene kadar ama yukarda yazdığım devir aralıklarında iyice artıyor,sanki masaj koltuğuna oturmuşsunuz gibi kasa üzerinde hissediyorsunuz,başına bu tarz olay gelen arkadaşlar vardır belki diyerek konu açtım yoksa uzun zamandır bu durum söz konusu ama iş yoğunluğundan dolayı bir türlü fırsat bulup olayın üzerine gidememiştim,son 1 haftadır nette neredeyse her türlü konuyu okudum titreşim ile ilgili ancak ya kalkışta,yada belirli km sonra yada teklemeli çalışmaktan oluşan sarsıntılardan bahsedilmiş,yada motor kulağı ile ilgili sorun yada ne bileyim lastik problemi,rot balans,tekerlek rulmanları,eğik diskler,ateşleme problemleri,fakat bende bunların hiçbirisi yok,çünkü aracım sadece yolda yapsa anlayacağım aktarma organları falan diyeceğim ama rolantidede aynı devirlerde aynı vibrasyon sorunu mevcut,yüke binsede binmesede sorun aynı yani,sadece şaseye motor vibrasyonu veriyor bir nokta ama onu tespit edemedik,şimdi sizden değerli yorumlarınızı bekliyorum,ha bu arada aracınızı iyi tanıyın arkadaşlar,tamire yada herhangi bir şekilde bakıma verdiğiniz zaman değişiklikleri anlamaya çalışın ki ilerde başınız ağrımasın,şimdi bu vibrasyon sorununun kaynağını bulmassam aracı cumartesi sabahtan götürüp bırakacağım ve sorunu çözmelerini isteyeceğim,saolsunlar çok ilgililer ama sorun çözülmeyince şahsen kendim sıkılmaya başlıyorum bu durumdan,saygılar...
 
Son düzenleme:

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tam açıklayıcı olsun ki sonradan benim belirttiğim konularda takılı kalmayasınız diye,mesela aks demişsin :) ama araç durduğu yerde rolantide de aynı sorunu yapıyor yani aks olamaz :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:56 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:51 ----------

Bu arada motor rektefeye girmeden önce böyle bir sorun yoktu yağ gibi akıyordu araç ve sadece motor ısınınca yolda giderken içeriden turbonun sesini duyuyordum,motorun sesi duyulmuyordu bile,rektefe olayını bir başka konuda yazmıştım daha uzun olmasın diye burada o kısmı anlatmadım,rektefeden sonra başladı sıkıntılar,motor kulağından kaynaklı sanmıştık ama o sadece bir kısmını oluşturuyormuş.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Uzun yazınca :)
pekii motor kulakları değişti şanzıman bağlantıları nasıl şaseye? Türkcesini bilmiyorum ama anlaşıldı herhalde
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
en alttaki bağlantıya da baktık ondanda sorun yoktu,hatta aracı lifte kaldırınca şanzıman altına uzun demir koyarak aracı aşağı indirdiler ama kesmedi o bağlantılardan olsa kulak desteksiz demir üzerine yük bindiği için kesmesi gerekirdi,tuhaf bir durum yani anlayacağın işin içinden çıkamadık.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
motor yapıldıktan sonra mı oldu bu titreme?
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet motor yapıldıktan sonra oldu,aslında motor kulağı değiştikten sonra ilk başlarda gayet iyiydi yada ne bileyim kulaktan kaynaklı önceki çok titreşimli halinden kurtulunca bana normal gelmişte olabilir,masaj koltuklarında titreşim gibi bir titreşim veriyor,araca başkası binse rahatsız olmaz belki çok farketmez bile ama ben önceki halini bildiğim için beni rahatsız ediyor.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bilmiyorum ya sorun motor kulakları veya varsa denge milinde. veya piston ağırlıkları tolerans vs sorun vardır. ??? :(
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
araştırıyorum hala daha neti başına bu tarz olay gelen var mı diye ama subablardan olsa soğuk motorda şakırtı yapar diye yazmışlar ve performans sorunundan ve fazla yakıttan bahsetmişler bende bu sorunlar yok,hiç ses gelmiyor motor sesi dışında,yataklarıda orjinal yatakları ile değiştirilmişti,sekmanlar orjinal,krank devir sensörü değişti,triger benim aldığımda yeni değişmişti ama usta motor açtık onunda değişmesi lazım diyerek sadece kayışını değiştirdi,kasnaklarda sorun var desem öten herhangi bir kasnak yok,eğrilik olsa ve yalpadan dolayı titreşim verse desem öyle bir sıkıntıda gözükmüyor,artan motor sesinin sebebini biliyorum eksozcu orta susturucudan geliyor demişti,motor kulağı biraz uzak ihtimal gibi görünüyor çünkü ilk önce usta 1.6 motorlara olan kulaktan takmış 1.5 ay sonra vibrasyon yine artınca kontrol için götürdüğümde kulağın içini yine dağıttığını gördük ve burada servislerde orjinalini bulamayınca almanyadan getirttik 1 ay da geldi,önceden bu sarsıntı olayını sadece 2500 devirlere gelince yapıyordu ve 3000 e doğru kesiyordu,şuan alt devirlerde başlıyor ve kesilmiyor,sadece rolantide normal sarsıntısız çalışıyor,aracın kasasına elini koyduğun an rolantide gaz verince anlıyorsun zaten vibrasyonu,acaba farklı yerde sorun var da rolantide normal gibi durup devir arttığında mı sıkıntı çıkarıyor,yada değişen krank devir sensörü mü sıkıntılı desem ama o da sanırım rolantide de sıkıntı çıkarıp sallaması gerekir,farklı bir yere daha götürüp 2.bir göze göstermek lazım sanırım,bizim ustalar malum artık eskisi gibi sorun bulmaya odaklı çalışan ustaları mumla arıyoruz,hemen servis mantığına gidiyorlar onu değiştir bunu değiştir bi ton masraf çıkarıp sorun hala çözülmemiş oluyor,gittiğim bostancı opelde elinden gelen yardımı yapıyor yanlış anlaşılmasın kötülemiyorum onları gerçekten değerli çalışanlar ama ne kadar yılların ustası da olsalar başlarına gelmeyen durumlara acemi kalabiliyorlar,başıma geldi ondan biliyorum :)
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim en çok şüphelendiğim kısım şuan için eksoz manifolt bağlantısının olduğu kısım,yada eksozdan kaynaklı bir sıkıntı da olabilir,daha önce kartel korumaya değdiği için çok vibrasyon vardı ama arasını açtı usta bir miktar daha toparlandı fakat benim anlamadığım bütün bağlantıların yeri,vidası,takozu herşeyi aynı olmasına rağmen işlem görmeden önce değmeyen ,ses yapmayan parçalar farklı bir yere yapılan müdahalede olsa nasıl böyle gevşeyip,ses yapıp vibrasyon yaptırıyor,her noktayı tekrar kontrol ettireceğim,kendime haftaya cumartesiye kadar süre verdim,birkaç farklı göz daha baksın bakalım,çözüm bulamazsam önümüzdeki hafta sabahtan götürüp bırakacağım arabayı bostancıya,uğraşsın ustalar çözene kadar,devir 3000 lere yaklaşırken titreşim biraz rahatsız edici oluyor alt devirlerde çok sıkıntı yapmıyor ama benim hissetmem yetiyor zaten huzursuz olmama,demek ki bir yerlerde bir sorun var ki bu durumda çalışıyor araç...
 
Üst