Anlamdıramadığım ilginç sorun! Marş çalışmadı, vites göstergesi boşa çıktı ve araç 4.viteste takılı kaldı...

Recep1461

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 May 2022
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba dostlar,

10 gün yatan aracımı bugün çalıştırayım dedim ancak kontağı çevirdiğimde panel ekran ve göstergeler 5-6 kere gidip geldi ve daha sonra kendisini sabitledi. Kontağı çevirip marşa bastığımda ise marş çalışmadı ve panel hafif söndü. Bu süreçte multimedya çalıştı ancak sıralı gaz sistemine elektrik gelmedi. Bir çok kez kontağı kapatıp açtım ve marş basmaya çalıştım ancak olmadı.

Bu süreçte vites göstergesi hiç gelmedi. Boştu.

Daha sonra akü takviyesi yapmaya çalıştım ama araç yine çalışmadı. Bayram üstü usta aradım ve Bi tane elektrikçi buldum.

Elektrikçi de akü takviyesi yaptı ama olmadı. Yanında da şanzuman ustası vardı. Beyin kendini kapatmış dedi. Daha sonra getirdiği aküyü taktı ve çalıştı.

Ancak bu sefer araç 4.viteste takılı kalmıştı. Şanzuman ustası direksiyona geçti bir şeyler yaptı sıfırladım dedi ve araç normale döndü. Gerçekten sıfırlamıştı çünkü araç camlarının otomatik kapanma kaydı, araç tarihi vs sıfırlanmıştı.

Bu arada şunuda belirteyim aracı aldığımda 72/74 lük akü takılıydı. Geçen yaz aküyü değiştirdim 60 lık taktılar. Bugün oto elektrikçi ustanın taktığı akü de 74 lüktü. Şuan araçta hala 60 lık akü takılı.

Sorun tam olarak neydi anlayamadım. Sadece aküden midir, şanzuman beyin olayı tam olarak nedir bilen var mıdır?

Ve araca ait 74 lük akü taktırmalı mıyım?

Aracın marş almadığı ve vites göstergesi nin boş olduğu resimi de ekliyorum.

Şimdiden teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230627_174159.jpg
    IMG_20230627_174159.jpg
    176.4 KB · Görüntüleme: 7

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,927
Tepki puanı
6,132
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Hocam aracınızın aküsü bitmiş, ustanın ilk getirdiği aküde boş olabilir ondan çalışmamış olabilir. Aracınızda elektro mekanik şanzıman olduğu için bu tarz viteste kalma problemi olmuş olabilir. Ben bu süreçten sonra sorun olacağına inanmıyorum. Aracınızı uzun süre kullanmayacaksanız mümkünse birkaç günde bir kere marşa basmanız iyi olacaktır.
 

Recep1461

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 May 2022
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam teşekkür ederim içime su serptiniz gerçekten. Bi aksilik olmazsa hergün en azından olduğu yerde bile olsa çalıştırıcam aracı. :)

Şimdiden tüm forumun Kurban Bayramını kutluyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

Recep1461

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 May 2022
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Pazartesi günü yine aynı sorunu yaşadım. Usta geldi yine takviye VS işe yaramadı. Kutup başından takviyesi gerçekleştirdi ve çalıştı. Direk tamirhane götürdük ve şanzıman robotu arızalı dedi maalesef
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,569
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
aracın çalışmaması ayrı bir şey. şanzıman robotunun görevini yapmaması ayrı bir şey.
 

Recep1461

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 May 2022
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
aracın çalışmaması ayrı bir şey. şanzıman robotunun görevini yapmaması ayrı bir şey.
Sizce aracın çalışmamasının sebepleri nedir?

Başka ustada bakıyorum açıkçası. İnternetten yaptığım araştırmalarda araç çalışmaması ile şanzıman robotu arasında bir ilişkiye rastlamadım.

Ve şanzıman robot arıza hatalarından şimdiye kadar hiçbiri başıma gelmedi.
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,569
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
akü yeterli voltajı elektronik beyne gönderemeyince parça normal çalışması gerekirken şaşırıyor. siz aracın aküsünü ve aküyü şarj eden dinamosunu ölçtürün. araç çalıştığında devreye girip aküyü dolduran parça görevini yapmıyor ise bu da araçtaki elektronik beyinlere yeterli elektriği veremeyebilir. genel olarak anladığım elektrik arızasının bütünden değil parça parça kontrol edilerek bulunabileceğidir.
 

Recep1461

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 May 2022
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Yaklaşık 10 usta ile görüştüm hepside beyin ile alakalı dedi.

Özellikle Göstergede vites kısmının boş olması bunun habercisiymiş.

Süreç tamamlanınca buradan detaylı yazarım.
 

Recep1461

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
29 May 2022
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Yaşadığım sorunla ilgili bir ipucu buldum

Yukarıda verdiğim linkte tam olarak benden bahsediyorlar :)

Ancak şanzıman aktüarü ile ilgili bir bilgiye Google üzerinde ulaşamadım.

Şanzıman aktüarü tam olarak ne oluyordur bilgisi olan var mıdır?

Daha önce bu parça ile ilgili sorun yaşayan oldu mu? Üç aşağı beş yukarı ne kadar bir masraf ile karşılaşıldı?
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,569
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
aktüar diye bir parça yok. toyota araçlarda aküatör olarak geçen bir parça var. bunun opeldeki adı easytronic. şanzımana uygun vitese geç komutunu ayarlaya parça. vites seçici beyin ile vitesi değiştiren parça aynı değil. ayrı ayrı. ikisi de uygun yağ ile düzenli kontrol edilmesi lazım. vitesi değiştiren parçaya fren hidroliği de olan dot4 hidrolik yağ kayulur. diğerine tutela c5 speed kırmızı yağ 75/90. dilerim sorun çözülür. elektrik işi bambaşka bir şey. bir sürü yerden sorun olabilir ancak elektriksel değilse bu parçaların sıvılarını kontrol edin.
 
Üst