Akü sorunu

ksk

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
578
Tepki puanı
24
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Selamlar,

Arabamın aküsü 2 günde 5 volta düştü.
Takviye ile calistirdim. Sonrada arabaya küçük voltaj ölçer takip gözlemledim.
İlk mrştan sonraki 1-2 dk alternatör 14.4 volta şarj ediyor. Sonra seyir halinde iken kademeli bir şekilde düşerek 12.7 volta sabitleniyor. Bu işte bir gariplik var gibi. Şarj voltajı sürekli olarak 14 .4 volt olması gerekli degilmi?
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Benim araçta sabit 14.2 de kalıyor sürekli sizin şarz dinamosunda sorun görünüyor gibi . yinede ustalar çözer.

Bende başka başlık açmadan burdan sorumu sorayım. Bugün sabah arabayı açmadan bir baktım arka park sol park lambası yanıyor. Arabada çalışmadı. Takviye yaparak çalıştırdım. Aküde baya eski. Önerdiğiniz bir akü varmı? 72 lik sığmaz dedi birkaç kişi. Tablanın köşesini kırmak lazım dediler.
 

hipokrat724

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2017
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Benim araçta sabit 14.2 de kalıyor sürekli sizin şarz dinamosunda sorun görünüyor gibi . yinede ustalar çözer.

Bende başka başlık açmadan burdan sorumu sorayım. Bugün sabah arabayı açmadan bir baktım arka park sol park lambası yanıyor. Arabada çalışmadı. Takviye yaparak çalıştırdım. Aküde baya eski. Önerdiğiniz bir akü varmı? 72 lik sığmaz dedi birkaç kişi. Tablanın köşesini kırmak lazım dediler.
60 amperlik varta ya da mutlu akü al kafan 6-7 yıl rahat etsin.
 

hipokrat724

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2017
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Selamlar,

Arabamın aküsü 2 günde 5 volta düştü.
Takviye ile calistirdim. Sonrada arabaya küçük voltaj ölçer takip gözlemledim.
İlk mrştan sonraki 1-2 dk alternatör 14.4 volta şarj ediyor. Sonra seyir halinde iken kademeli bir şekilde düşerek 12.7 volta sabitleniyor. Bu işte bir gariplik var gibi. Şarj voltajı sürekli olarak 14 .4 volt olması gerekli degilmi?

Akünün son çırpınaşları hocam.Şarj dinamosunun arızalı olması için önce V kayışlarını bir kontrol et.Aşırı sıkı,gevşek,çatlak vs olabilir.Bosch dinamoları sağlamdır.Kolay kolay bozulmaz.Aküden tam emin olmanın en kestirme yolu bir gün önceden tüm elektrik aksamını 10 dk çalıştırıp evin önüne parkedin.Sabaha artık çalışmayacaktır.Can çeken atı öldürmek gerekir bazen.Hiç ummadığın yerde seni perişan eder yoksa.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Selamlar,

Arabamın aküsü 2 günde 5 volta düştü.
Takviye ile calistirdim. Sonrada arabaya küçük voltaj ölçer takip gözlemledim.
İlk mrştan sonraki 1-2 dk alternatör 14.4 volta şarj ediyor. Sonra seyir halinde iken kademeli bir şekilde düşerek 12.7 volta sabitleniyor. Bu işte bir gariplik var gibi. Şarj voltajı sürekli olarak 14 .4 volt olması gerekli degilmi?

araç insignia ise onlardaki şarj sistemi farklı olabilir. astra j lerde akü sıcaklığına göre sanırım alternatör şarj voltajını düşürüyordu. sensör akü üzerinde olması lazım.sizinkide bu tarz bir sorun yüzünden voltajı düşürüyor olabilir. 12.7 civarı normal seyir sırasında çok düşük ve anormal bir voltaj değeri. aküyü şarj etmez hatta sömürür...
 

ksk

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
578
Tepki puanı
24
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
araç insignia ise onlardaki şarj sistemi farklı olabilir. astra j lerde akü sıcaklığına göre sanırım alternatör şarj voltajını düşürüyordu. sensör akü üzerinde olması lazım.sizinkide bu tarz bir sorun yüzünden voltajı düşürüyor olabilir. 12.7 civarı normal seyir sırasında çok düşük ve anormal bir voltaj değeri. aküyü şarj etmez hatta sömürür...

Akşam tekrar deneme yaptım.
Bu sefer seyir esnasında 13.6 volt sabitlendi. Konjektorden şüpheleniyor um. Yinede hafta içi bir fırsatını bulup elektrikciye veya tamirciye baktiricam.
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
60 amperlik varta ya da mutlu akü al kafan 6-7 yıl rahat etsin.

Galiba bunu alacağım. Bugün çarşıda 4 5 kere çalıştırdım tak çalıştı. Tesisattamı sorun var diye şüpheleniyorum meye başladım. Wd40 iletkenlik nasıl bilen varmı?oksitlenmeden dolayı sigorta kutusuna sıkılmıştı zamanında.

N11m den varta 259tl
 
Son düzenleme:

hipokrat724

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2017
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Galiba bunu alacağım. Bugün çarşıda 4 5 kere çalıştırdım tak çalıştı. Tesisattamı sorun var diye şüpheleniyorum meye başladım. Wd40 iletkenlik nasıl bilen varmı?oksitlenmeden dolayı sigorta kutusuna sıkılmıştı zamanında.

N11m den varta 259tl
wd40' yağlıdır.Üzerinde yağ kalıntısı bırakır.Wurt'un yağsız kontak spreyi bu konuda en iyisidir.Elektronik hiçbir aksama kullanmam wd40'ı.Zamanında gösterge masrafı çıkarmıştı bana.
 
Üst