Akü Hakkında?

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benim akü: 72A bakım gerektirmeyen mutlu akü yaklaşık 3 ay önce taktırdım bugün akümün şarj gösterge ışığının sarımsı yandığını farkettim oto elektrikçisine gittim suyu bitmiş dedi sadece bir gözünde su kalmış diğer gözlerde bitmişti hemen saf su aldık suyu tamamladık. Üzerinde, bakım gertirmeyen akü yazıyor. Nasıl oluyorda suyu bitiyor sizce bu durum normalmidir? Akünün suyunun bitmesinin bir sebebi varmı?
:confused:
 

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fazla şarjdan olabilirmi? Şarj dinamosunuda aküyle beraber taktırdım. Dinamo: 120A
 

tansugurler

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
2,319
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
www.egeopel.com
tüm mutlu akülerinde bakım gerektirmeyen yazar ama ne yazıkki bakımı yapılan akülerdir ve üstünde etiketin yanında makas işrareti vardır onun altında kapaklar vardır fazla şarj etse motor far ampülleri patlar eksik olanilir akü suyu buda normaldir
 

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tansu ustam, akü dolunca şarj olmayı bırakırmı?
 

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Akü tamamen dolduğunda şarj dinamosu aküye elektrik gönderirmi; veya akü tam şarj olsada halen kendini şarj edermi?
 

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Akü suyu şu nedenlerle bitmiş olabilir:

1: Rafta (yani kullanılmadan) çok beklemiştir. Aku üzerinde imalat yılının soğuk damgasını gorebilirsiniz. Sadece ay ve yılın son iki hanesi basılır genelde...

2: Regulator, bozuktur. aşırı şarj yapıyordur; yani dolduğu halde doldurmaya devam ediyordur. Şarj işleminin 10.5 - 11 volt ustu aku elektriği kuvvetle emer, bu sırada ısınırsa su kaybeder!

Arkadaşlar okuyun birgün gelir işinize yarar.
 
Son düzenleme:

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Akü çeşitleri:
1) Normal sulu aküler: Kurşun plakalar ve arasında sıvı durumda sülfirik asit çözeltisi. En ucuz aküler bunlardır, devrilince (ki motor devrilici bir alettir) asit akıtırlar ve bu asit özellikle alüminyum alaşım yüzeylerde (şase, jant vs.) hiç çıkmayacak bir iz bırakır. Bir de sık sık su ilavesi gerektirirler. Bakımsız tabir edilen daha iyi kapatılmışları da vardır ama bunlar bile daha seyrek olsa da su ilavesi isterler.

2) AGM (Absorbed Glass Mat) aküler: Kurşun plakalar arasında cam yünü benzeri bir malzemeye emdirilmiş sülfirik asit çözeltisi içerirler. Tam anlamıyla kapalıdırlar, baş aşağıya bile çalışabilirler, kesinlikle akmazlar, kesinlikle su ilavesi istemezler. Pahalıdırlar.

3) Jel Aküler: Kurşun plakalar (daha ince ve daha çok plaka) arasında koyu jel kıvamında asit çözeltisi içerirler. Bunlar da tam kapalıdırlar, akmazlar, su istemezler. Ancak yapıları itibarıyla şarj karakteristikleri farklıdır ve marş aküsü olarak pek randımanlı olmazlar. Daha çok UPS, ışıldak vs yerlerde kullanılırlar. Piyasada çin kökenli binlerce marka olarak bulunuyorlar. Ucuzdurlar.
 

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Akü şarj cihazları 2 türlüdür: (Akıllı ve Akılsız)

1: Akilli olanlarin hediyesi de pahali olur. Oyleki servisiniz yoksa almaniz mantikli olmaz. Parasini bankaya koyup 2 senede bir akunuzu yenileyebilirsiniz.
Bu cihazlar once yuksek akimla sarja baslar, aku doldukca akimi otomatikman dusurur.

2: Akilsiz Sarj cihazlari: bunlar sabit bir akimla, akunun voltajindan daha yuksek bir voltajla akuyu sarj ederler.. Ornegin 13.8 - 14 Volt gibi. Genellikle sagda solda satilan sarj cihazlarin cogu boyledir.
 

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şar Dinamosunun Şarj Yapma Pirensibi:
Şarj dinamosu motorun çalışmasıyla ürettiği enerjiyle aküyü besleyen ve gerektiğinde elektrik tesisatına elektrik dağıtan bir sistemdir. İçerisinde bulunan regülatör sayesinde elektrik akımını ihtiyaca göre arttırır; veya azaltır.
 

VeCCtrA

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
3,126
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Akü şarj cihazları 2 türlüdür: (Akıllı ve Akılsız)

1: Akilli olanlarin hediyesi de pahali olur. Oyleki servisiniz yoksa almaniz mantikli olmaz. Parasini bankaya koyup 2 senede bir akunuzu yenileyebilirsiniz.
Bu cihazlar once yuksek akimla sarja baslar, aku doldukca akimi otomatikman dusurur.

2: Akilsiz Sarj cihazlari: bunlar sabit bir akimla, akunun voltajindan daha yuksek bir voltajla akuyu sarj ederler.. Ornegin 13.8 - 14 Volt gibi. Genellikle sagda solda satilan sarj cihazlarin cogu boyledir.

Maşallah kendin çözmüşsün olayı :D Birde hediyesi lafı dikkatimi çekti :) Baya eski kaynaklar sanırım. Artık fiyatlar o kadar arttı ki hediye demeye dili varmıyo kimsenin :D
 
Üst