Acil yardım( devirde dalgalanma problemi)

nht

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herkeze selamlar. laf kalabalığı yapmadan kısaca derdimi anlatayım;

-Aracım; 2004 astra g 1.4 classic (ek olarak sadece brc marka lpg takılmıştır)

-Sorunum;
düşük vites ve düşük devirde sabit giderken daha çok hissedilen 300-400 devire kadar sürekli devam eden devirde dalgalanma olmaktadır. 1. ve 2. viteste beelirgin olan 2 bin devirden 3 bin devire çıkana kadar silkeleme olmaktadır. Ayrıca vites değiştirmede veya gaz brakıp vermede silkeleme meydana gelmektedir. Son zamanlarda ek olarakta viteste gazı kesince 1500 ile 1000 arasına geldiğinde silkelem olmakta. Sorun benzindede tüptede görülmektedir.

-Yapılan işlemler;
boğaz kelebeği temizliği, karbon temizleme, orjinal ateşleme bobini değişimi, kompresör ölçümü, buji filtre yağ değişimi(10 bin bakımı), yetkili servisinde tüp bakımı ve ayarlanması, Egr valfi fabrikasyon olarak bulunmamaktadır. Araç bilgisayara bağlandığında herhangi bir arıza görülmemektedir.
araca 10 bin bakımında bor attırdım attırmaz olaydım, ilk 6-7 bin km anlaşılır bir fark yok daha sonrasında ne vaat ediyorsa tam tersi ortaya çıktı. motorun anası ağladı, gürültülü çalışma, ciddi ölçüde performans kaybı vs.vs... yağı tekrar değiştirdim sanırım hala kalıntıları var gibi.

-Sonuç;
Problem herşeye rağmen hiç düzelmeden devam etmektedir. Genelde servise gittiğimde bu problem ya hiç görülmemekte yada önemsenmeyecek kadar az hissedilir durumda olmasından dolayı çoğu usta görmeden birşey diyemem diyip yollamaktadırlar.

-Gözlem
Dikkatimi çeken durum havanın 25 derece üstünde olduğu zamanlarda problem hissedilmeyecek kadar azalmaktadır. ayrıca sorun herzaman hergün görülmüyor. genelde keyfi olarak gezmek istediğimde keyfimi bunumdan getirmek için ortaya çıkıyor.:)

Benim tahminim ustalar ne kadar alakası yok deselerde;
ısı müşürü, debimetre, map sensörü den şüpeleniyorum.
 
Son düzenleme:

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
ısı müşürü olsa geç marş alır araç, onu eleyelim. Tüm yapılacakları yapmışsınız, dediğiniz gibi debimetre kalmış. Onunda fişini çekerek kullanın, arıza ışığı yakar. Sorun hallolur ise hava akışmetresi arızalıdır.

Bu ihtimali de geçtikten sonra, twinport aracınızın geçmişi kurum konusunda pek parlak değil. Carbon Clean yaptırmanızı öneririm. Başka da seçenek yok gibi. Bence kurum yüksek ihtimal, katkı da desteklemiştir.
 

nht

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Carbon Cleanyapıldı fakat işe yaramamıştı. Katkı olarak boru kastettiyseniz problem ondan öncede aynı şekilde mevcuttu.

ısı müşürü, debimetre, map sensörü den şüpeleniyorum. şuan için.
 
Son düzenleme:

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ısı müşürü olsa geç marş alır araç, onu eleyelim. Tüm yapılacakları yapmışsınız, dediğiniz gibi debimetre kalmış. Onunda fişini çekerek kullanın, arıza ışığı yakar. Sorun hallolur ise hava akışmetresi arızalıdır.
:bir: artı lambada senoru bunun için tech2 ile bakmakta yarar var
 

nht

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bakıldı üstadım hiç bir problem gözükmüyor.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
o zaman debimetre soketini çek sür bakalım aynı hataları yapacakmı?
 

nht

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bugün iş çıkışı deneyeceğim. daha önce ustalardan bir tanesi map sensöründen olabilir demişti bu parça hakkında fikriniz varmı?
birde debimetre soketini çekince nasıl bir tepki alırım acaba?

Bu arada yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum gelişmeleri burdan yazmaya devam edeceğim.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Nihat bey korkmayın birşey olmaz arıza ışığı yanacaktır dolayısı ile ama böyle bir kullanın düzelme olmazsa o zaman map sensoruna bakarsınız...hala düzelmezse kompresör ölçtürün derim bu en son olacak olsun kolay gelsin
debimetreyi sökünce otomatik olarak eski verilerinin ortalaması ile not programda çalışmaya devam eder arıza ışığı yakar...
 

nht

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Çok teşekkür ederim selim bey, bugün deneyeceğim. bu arada kompresör ölçümünüde yaptırmıştım sorun yok dediler.
 

adidas19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
bu sorun kış geldiğinde bendede başlıyordu iyi bir gazcım var ve anlattıkları mantıklı geldi gaz sıcakta daha iyi ilerlediği için motoru zorlamıyor ama soguk havada arac tam belli bir ısıya ulaşana kdr tekleme yapıyor örnek benım aracım 60 derecede lpg ye geçiyor dıyelım hava soguk ama 60 derece yazın yeterken kışın yetmıyor ve aracı zorluyor ama yazın yag gıbı gıdıyor olay tamamen bununla alakalı ısı degerını arttırabılırsın sorun duzelır ben kısın bu sıkıntıyı cekıyorum ama dereceyı yukselttırmedım cunku ısı yukseltsem bu sefer gaz gecısı gec olucak benzın sarfıyatım artıcak bırde lpg ustanı ıyı sec aracına pc baglayıp senle gezsın ayar yaparken bu sekıl daha saglıklı olur teklemelerı fılan çözer durdugu yerde ayar verıyorsa salla o ustayı.
 
Üst