Acİl astra h otomatİk sorunu

yakup0671

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Haz 2013
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar son zamanlarda aracımın otomatiğinde sorunlar yaşamaya başladım aracım astra h eleganç. 2005 model 106 binde aracın vites geçişleri sarsıntılı olmaya başladı ben hep otomatikte kullanırım vites geçişlerinde sanki ileri doğru atılma kelkinme oluyor özellikle araçta 4-5 kişi varken rampalarda sarsıntı artıyor aracı 90 binde aldım 1 yıl oldu otomatiğinde hiç bi sorun yaşamamıştım taaki 105 bine kadar aldığımda yağ bakımı ve fitre bakımı yaptırmıştım ama şanzuman yağını ne kontrol ettirdim nede değiştirdim yarın şaşmaza gitcem sorun ne olabilir yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler.
 

arif06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
1,290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle geçmiş olsun. Aracınız tam otomatik değil benim aracım gibi manuel tabanlı easyronic şanzuman. Bildiğim kadarıyla;

Bahsettiğiniz sorun baskı balata kavraması ile ilgili sanırım. Çünkü ekranda çıkan herhangibir arızadan veya başka birşeyden bahsetmemişiniz. Aracın baskı durumu nedir? daha 2 ay evvel Hakan Bey' in orda rutin bakım zamanı sormuştum ve easyronic baskı balata kullanıma bağlı olarak 80-100.00 gibi değişir denmişti. İlk kalkışlarda titreme var mı? , yokuş çıkarken kaçırma hissediyormusunuz? Bu arada easyronic şanzuman bizden habersiz çok yarım debriyaj yapıyor ben farkediyorum. Öncelikle baskı balata kontrolü yapılmalı. Ya da kavramayı tekrar programlatmalısınız.
 

yakup0671

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Haz 2013
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracı 90 binde aldım bende önceki sahibi triger bakımını 60 binde yaptırdığını söylemişti ama baskı balata konusunda bi laf geçmedi yüksek ihtimalle bugüne kadar değişmemiştir titreme nadiren bazen kalkışlarda yapıyor sport modunda kullanırkende 3 ten 4 e atacağı zaman yığılma yapıyor yani vites atmıyor bunu benzinde defalarca denedim 3 ten 4 e sorunsuz hızlı bişekilde atıyor.Bende baskı balatadan korkuyorum dün başıma bi olay geldi k.kaleden ank.ya gelirken elmadağ yokuşunda 110 la giderken dikkatsiz bi sürücü yüzünde rampada ani bi frenle 40 düştüm araç kendini rampa yukarı toplayamadı 2 vitese düştü 3 atamadı yığılma oldu çok zor toparladı bu gibi durumlarda rampalarda toparlayamıyor yani yüksek ihtimal yarın ustamın teşhiside baskı balata olacak.
 

arif06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
1,290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim araç şuan 43.000' de ve bazen benim küçücük araç bile yokuşta bahsettiğiniz gibi yavaşlamak zorunda kaldığımda tekrar toparlanmıyor. bence öncelikle vites temas aralığı denen programlamayı yeniden yaptırın olmadı baskıya bakılmalı. Yani ucuzdan pahalıya doğru gidin. Ankarada Hakan Bey var Opel Garaj, oraya bir gösterin derim.
 

Aykut_25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2013
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
yokuşlarda herzaman manuel olarak kullanıyorum. otomatik sıkıntı oluyor. bide böyle deneyin isterseniz.
 

yakup0671

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Haz 2013
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tamam adresini buldum opelgarage nin yarın önce oraya gideyim inş. programsal bi sorundur baskı balata isen zaten şuan maddi durum nedeni ile ertelenecek yarın birde gaz kelebeği temizliği yaptırmam lazım yoğun trafikte çok zorluyor beni araç sürekli ileri geri kelkinme yapıyo devir saati ileri geri oynuyo stop ediyo bazen bunu acilen halletirmem lazım.
 

arif06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
1,290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hakan Bey' e bir gösterin bakalım. Baskı düz viteslerle aynı ve aynı ücrete tabi deniyor, sadece işlem sonrası vites temas aralığı ve alıştırma adı altında programlama yapılıyor ve sistem havası alınıyormuş. Benim bildiklerim bunlar inşallah sadece programlamayla biraz daha gider.
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
eski bir konuda da yazmıştım
gaz kelebeğini temizletin sorun büyük ihtimal çözülecektir
olmazsa zaten baskı setini değiştirmek ve programlatmak gerekecek
 

yakup0671

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Haz 2013
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bugün gün boyu sanayide dolaştım ilk opel garage ye gittim oradaki arkadaş bindi bir tur attı geldi kontağı verdi senin araba canavar gibi dedi bu km de bu performans süper baskı balatada sıkıntı yok dedi zaten değişmiş dedi şaşırdım neyse ordan kendi ustama gittim oda bindi bi turladı baskı balata ile ilgili bi sıkıntı yok dedi lifte çıkarttık baktı trigeri değiştirmeye karar kıldık çünkü kayışlarda cizği oluşmuş ve çatlaklar vardı komple triger seti yağ,yağ filtresi.hava filtresi,devir daim pompası ve gaz kelebeği temizliğini yaptık uygulamalar sonucunda araca bindiğimde çok şaşırdım performans yarı yarıya arttı vites geçişleri yumuşadı sarsıntıdan falan eser yok ustamın dediğine göre daha triger seti hiç değişmemiş aracımın, aracım 105 binde.
 

ahmetokur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
2,746
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sorunun çözüldüğüne sevindim, geçmiş olsun. Baskı balata maliyetli gerçekten, trigerle kurtulduğunuz iyi olmuş :)
 
Üst