4. ve 5. Viteste 2000 devirin üzerinde debriyay kavrama sorunu

vizyoner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
5 Kasım 2014 te , DOD General Oto bayisinden 2011 model Astra J 1.3 cdti cosmo araç satın aldım.Araç 83.000 km idi. Aracı aldıktan 2 gün sonra 4. ve 5. viteslerde(özellikle yokuş yukarı giderken 2000 devirin üzerine çıktığımda debriyaja basmışım gibi 4000 devire çıkıyordu. DOD garanti kapsamında anlaşmalı bir servise götürdüm . Deneme sürüşüne çıkıtık. Sorunun baskı balatada olduğu baskı balata, volan ve bilyanın değişmesi gerektiği söylendi ve balata problemlerinin garanti kapsamı dışında olduğu toplam maliyetin 2700 TL olduğu söylendi. DOD sadece işçilik masrafının karşılayabileceğini iletti. 2100 TL ye değiştirdiler. Ama daha 3000 KM bile dolmadan aynı sorun tekrar başladı. Henüz serrvise götürmedim ama baskı balatanın bu kadar çabuk bozulması mümkün mü? Bu arada araba 2.viteste kaldırmaya çalışınca bile stop ediyor.
 

bedri4

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Kas 2013
Mesajlar
108
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: 4. ve 5. Viteste 2000 devirin üzerinde debriyay kavrama sorunu

kesinlikle normal durum değil. birde farklı bir servise gösterin bence. 2. Viteste kaldırmaya neden denediniz ki.
 

vizyoner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Kas 2014
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: 4. ve 5. Viteste 2000 devirin üzerinde debriyay kavrama sorunu

Araç yüksek vitesle kalkmazsa baskı balatada sorun yoktur gibi yazılar okudum da. O yüzden.
 

veysel 44

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
453
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: 4. ve 5. Viteste 2000 devirin üzerinde debriyay kavrama sorunu

vizyoner link' Alıntı:
5 Kasım 2014 te , DOD General Oto bayisinden 2011 model Astra J 1.3 cdti cosmo araç satın aldım.Araç 83.000 km idi. Aracı aldıktan 2 gün sonra 4. ve 5. viteslerde(özellikle yokuş yukarı giderken 2000 devirin üzerine çıktığımda debriyaja basmışım gibi 4000 devire çıkıyordu. DOD garanti kapsamında anlaşmalı bir servise götürdüm . Deneme sürüşüne çıkıtık. Sorunun baskı balatada olduğu baskı balata, volan ve bilyanın değişmesi gerektiği söylendi ve balata problemlerinin garanti kapsamı dışında olduğu toplam maliyetin 2700 TL olduğu söylendi. DOD sadece işçilik masrafının karşılayabileceğini iletti. 2100 TL ye değiştirdiler. Ama daha 3000 KM bile dolmadan aynı sorun tekrar başladı. Henüz serrvise götürmedim ama baskı balatanın bu kadar çabuk bozulması mümkün mü? Bu arada araba 2.viteste kaldırmaya çalışınca bile stop ediyor.
Çok geçmiş olsun, üzücü bir durum bence vakit kaybetmeden deyişimin yapıldığı servise gitmelisin süre uzarsa su yapma ihtimalleri yüksek. Aracın baskı balata, volan ve bilyanın deyiştiğini Sen gözlerinle gördünmü yani aracının başında durmuşmuydun?
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: 4. ve 5. Viteste 2000 devirin üzerinde debriyay kavrama sorunu

Gecmis olsun.
2. el araclarda asinmaya dayali parcalarda risk olabiliyor, satici da bunun sorumlulugunu almiyor maalesef.

Eger vitese bagli bir durum varsa, icimden bir ses baski balata haricinde motor ile de bir sorun olabilir diyor. Farkli devirlerdeki tork verisinde sapmalar olabilir, atesleme, valf acilimindan kaymalar oldugu icin.
 
Üst