30.000 km bakımını geciktirirsem problem olur mu?

mucahitduran

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2014
Mesajlar
5,207
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.facebook.com
Ynt: 30.000 km bakımını geciktirirsem problem olur mu?

cenko link' Alıntı:
Mücahit merhaba, benim aracımda 8300 Km oldu,senesini temmuz ayının sonunda dolduruyor.Arife günü yola çıkacağım.Yola çıkmadan önce yıllık bakımını yaptırıp öyle çıkayım dedim,fakat servise gittiğimde yağına suyuna bakıp daha araba 8000 Km'de git gel bakıma öyle alalım dediler.Ben de Eylül ayının başlarında döneceğimi,senesi geçti diye bir aksilik olurmu diye sorduğumda, 2 ay geçse bile bir şey olmaz gelince bakımını yaparız daha iyi olur dediler.Servisin dediğine ,uymakla iyimi yaptım kötümü yaptım bilemiyorum.Sen ne dersin...

Abi servis öyle diyorsa bir şey olmaz :) hele ki aracın 8.000 KM'de bence de bir şey olmaz :) tabiki aracın yağını, suyunu kontrol etmekte fayda var :)
 

MuratS2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2014
Mesajlar
826
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: 30.000 km bakımını geciktirirsem problem olur mu?

benzinli araçlar bir ikibin falan tolere ederde dizellerin bakımını geciktirmeye gelmez motor yağı simsiyah oluyor
 

Burock3427

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
921
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 30.000 km bakımını geciktirirsem problem olur mu?

Genelde markalar servis aralıklarını belirlerken ülkenin fiziki ve iklimsel hatta yakıt kalitesi gibi koşullarını göz önüne alarak servis aralığı belirler. Avrupa ülkelerinde toz vs daha az ve yakıt kalitesi yüksek olduğu için en uzun servis aralığını bu ülkelere verirler. Ülkemizi ise bir alt gruba sokarak daha sık bakım yapılan gruba dahil ederler. Bu uzun yıllardır böyle. Ama bazı markalar yavaş yavaş 20-30 bin km gibi servis aralıklarını da ülkemize vermeye başlıyorlar. Ancak bildiğim kadarıyla Toyota hala 10.000 km de bir servis veriyor ülkemizde.

Yakın bir arkadaşım Makina Mühendisiydi ve işi gereği büyük dizel motorlarla ilgili çalışıyordu ve elinin altında yağ analizi yaptıracak imkanlar vardı. Bu tip motorların yağ değişimi analiz sonucuna göre yapılmaktaydı. Kendi kullandığı dizel aracın yağını da analiz ettiririr gerekiyorsa değişirdi. Bizim 15 bin km de bir değiştirdiğimiz Mobil 1 yağın 30-40 bin km kadar viskozitesini koruduğunu söyler ona göre değişim yapardı.

Sizin araç Turbosuz ve LPG li sanırım. Atmosferik motorda yağın özelliğini kaybetmesi daha geç ve LPG de kurum olmadığından yağın kirlenmesi de daha geç olmakta. Ayrıca atmosferik araçlarda yağ eksilme de daha az olduğundan eğer kaliteli bir yağ kullanıyorsanız yağ seviyenizi kontrol ederek 2-3 bin km fazla kullanmanızda bir sakınca yok diye düşünüyorum. LPG tertibatının kendi filtrelerini de dikkate almak lazım tabi bu arada ama sonuçta yapacağınız bir kaç bin km fazla sorun yaratmayacaktır.
 

M1kemal

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
397
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ynt: 30.000 km bakımını geciktirirsem problem olur mu?

Burock3427 link' Alıntı:
Genelde markalar servis aralıklarını belirlerken ülkenin fiziki ve iklimsel hatta yakıt kalitesi gibi koşullarını göz önüne alarak servis aralığı belirler. Avrupa ülkelerinde toz vs daha az ve yakıt kalitesi yüksek olduğu için en uzun servis aralığını bu ülkelere verirler. Ülkemizi ise bir alt gruba sokarak daha sık bakım yapılan gruba dahil ederler. Bu uzun yıllardır böyle. Ama bazı markalar yavaş yavaş 20-30 bin km gibi servis aralıklarını da ülkemize vermeye başlıyorlar. Ancak bildiğim kadarıyla Toyota hala 10.000 km de bir servis veriyor ülkemizde.

Yakın bir arkadaşım Makina Mühendisiydi ve işi gereği büyük dizel motorlarla ilgili çalışıyordu ve elinin altında yağ analizi yaptıracak imkanlar vardı. Bu tip motorların yağ değişimi analiz sonucuna göre yapılmaktaydı. Kendi kullandığı dizel aracın yağını da analiz ettiririr gerekiyorsa değişirdi. Bizim 15 bin km de bir değiştirdiğimiz Mobil 1 yağın 30-40 bin km kadar viskozitesini koruduğunu söyler ona göre değişim yapardı.

Sizin araç Turbosuz ve LPG li sanırım. Atmosferik motorda yağın özelliğini kaybetmesi daha geç ve LPG de kurum olmadığından yağın kirlenmesi de daha geç olmakta. Ayrıca atmosferik araçlarda yağ eksilme de daha az olduğundan eğer kaliteli bir yağ kullanıyorsanız yağ seviyenizi kontrol ederek 2-3 bin km fazla kullanmanızda bir sakınca yok diye düşünüyorum. LPG tertibatının kendi filtrelerini de dikkate almak lazım tabi bu arada ama sonuçta yapacağınız bir kaç bin km fazla sorun yaratmayacaktır.
okkk
 
Üst