2012 opel corsa 5n1k

hansel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, 2012 model sıfır CORSA CDTI (ENJOY) aldım.. İlk arabamdır kendisi, ve ilk defa dizel araç hakkında pek fazla bilgi sahibi değilim(sürüş biçimi hakkında tabiki...:)

Aşağıdaki sorularıma cevap bulursam benim gibi Corsa sahibi olanlar da aydınlacaktır.

1-Aracımın Bağaj kısmına bir adet çakmaklık yaptırmak istiyorum, servis bu talebimi yerine getirirmi..(garanti konusunda da bir sıkıntı olurmu)

2- aracın bakımı konusunda en önemli parametreler nelerdir(filtre ,yağ, kayış vs. konularında). hangilerinin öncelikli takibini ne aralıklarla yapmalıyım.

3- diel yakıt konusunda çevremizdekiler seçici olmamız oldugunu söylüyorlar. bu konuda siz neler önerirsiniz.

4- aracın en ergonomik şeklinde kullanılması için ne tip sürüş yolunu izlemem gerekir.

5- aracımın boya koruması için ne yapmalıyım(sonax, Meguaris, ürünlerinin hangisini kullanmam lazım)

İlginize Çok Teşekkür Ederim.....
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, 2012 model sıfır CORSA CDTI (ENJOY) aldım.. İlk arabamdır kendisi, ve ilk defa dizel araç hakkında pek fazla bilgi sahibi değilim(sürüş biçimi hakkında tabiki...:)

Aşağıdaki sorularıma cevap bulursam benim gibi Corsa sahibi olanlar da aydınlacaktır.

1-Aracımın Bağaj kısmına bir adet çakmaklık yaptırmak istiyorum, servis bu talebimi yerine getirirmi..(garanti konusunda da bir sıkıntı olurmu)

2- aracın bakımı konusunda en önemli parametreler nelerdir(filtre ,yağ, kayış vs. konularında). hangilerinin öncelikli takibini ne aralıklarla yapmalıyım.

3- diel yakıt konusunda çevremizdekiler seçici olmamız oldugunu söylüyorlar. bu konuda siz neler önerirsiniz.

4- aracın en ergonomik şeklinde kullanılması için ne tip sürüş yolunu izlemem gerekir.

5- aracımın boya koruması için ne yapmalıyım(sonax, Meguaris, ürünlerinin hangisini kullanmam lazım)

İlginize Çok Teşekkür Ederim.....

öncelikle aracın hayırlı olsun, kazasız cezasız günlerde kullan.

1- servisin yapacağını zannetmiyorum, dışarıda da yaptırma araç garanti dışı kalır.

2- senin arabada triger kayışlı değil zincirli, motor kayışı ise benimki 65.000 km. de daha değişmedi.
2 yıl zaten garanti kapsamında bakım için mecburen servise gideceksin problem yok. yalnız bazı servisler bakımda 10-40 yarı sentetik yağ kullanıyor sen tam sentetik yağ kullanmalarını iste.
garanti bitince servis dışında bakım yaptırdığın zaman yağ ve hava filtresini kalitesinden kullan.
yağ olarak tam sentetik 5-30, 0-40 gibi tercih et. 10.000 km de bir bakım yaptırmaya çalış.

3- yakıtı güvendiğin bir yerden almaya çalış, depoyu çeyreğin altına düşürme.
arabayı ilk çalıştırdığında hareket etmeden ve stop etmeden 10-15 saniye bekle turbo mili yağlanmaya devam etsin.

4- en ekonomik ve sağlıklı sürüş şekli 1750-2200 devirler arasındadır. ancak arada bir yol müsait olursa birkaç dakika 3000 devirlere çık aracın ciğerleri açılsın, kurumları atsın.

5- boya korumayı kapsamlı bir iştir aracı cilalı şampuanla yıka, bir yaz başı bir de kış başı wax tabir edilen koruyucu uygula. öğrendikçe gelitirirsin.
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1-Corsa D için geliştirilen bir bagaj aksesuar soketi yok bu yüzden serviste taktırmanız pek mümkün olmaz ama bir oto elektirkçisi konsoldaki girişin aynısını temin edip yada başka bir aracın bagaj soketini bagajınıza uydurup kablo çekebilir.. Garanti olarak bişey farkediceğini sanmıyorum çünkü güzel bi el işçiliği olursa kimse varlığını fark etmez..

2-Aracınızın yağ ve filtrelerinin değişim süresi 15binkm/1yıldır V kayışı 60bin/4yıl Triger zinciri 100-120bin kmdir.. Aracınız zaten garanti süresince yetkili servislere emanet olduğundan yapabileceğiniz tek şey daha erken bakıma götürmek ve imkan varsa(bazı serrvisler böyle bir imkan sunuyor) yarı sentetik fıçı yağı yerine(serviste kullanılan yağ) ambalajlı tam sentetik yağ koydurabilirsiniz

3-Evet dizel yakıt filtredende geçse de piyasda gerçekten rezalet yakıtlar olabiliyor bu yüzden güvendiğiniz bir istasyondan almanızı tavsiye ederim birde aracın deposunu çeyrek depo altına düşürmemeye özen gösterin.. Ben shellin en ucuzu olan fuel save diesel kullanıyorum corsa c cdti aracımda.. Aklıma gelmişken FULLden almayın derim..

4-Düşük devir aracta kurum birikimine yüksek devir fazla yakıta sebep olur bu yüzden iyi bir optimizasyon yapmak gerek açıkçası ben eastronic vitesi taklit ediyorum aracı 200-2500 devir aralığnda kullanıyorum 2750-300 devir arası vites değiştiriyorum ve 2000 devirin altına düşmemeye çalışıyorum..

5-Aracınız yeni olduğundan dışarıda boya koruma yaptırmanıza gerek yok herhangi bir temizlik işlemi gerektirmiyor çünkü.. Meguiarsın yeni ultimate liquid wax'ını tavsiye ederim 70tl gibi bir şey şişesi ama sizi 1.5-2 yıl götürür siz her 3 ayda bir el ile uygulama yapın yeter..

son olaralta aracı çalıştırınca 30saniye kış aylarında 1dk kadar arabaya izin verin bütün parçalar bir yağ görsün sonra haraket edn,özellikle uzun yolculuklardan sonra turbonun yağlanması için kontak kapamadan rölantide 30-40 saniye bekleyin ayrıca benim fark ettiğim bitr şey uzun yolculullarda şöyle bi 100-150kmden sonra 1-2 dakika durup rolantide çalışınca motor kendine geliyor...
 
Son düzenleme:

hansel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Vermiş oldugunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.... çok sevaaba girdiniz... Son olarak bir şey sormak istiyorum...

Neden çeyrek deponun altına düşmemeliyim....
 

GkySrl

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2010
Mesajlar
1,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Vermiş oldugunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.... çok sevaaba girdiniz... Son olarak bir şey sormak istiyorum...

Neden çeyrek deponun altına düşmemeliyim....

Dİpte kalan mazot kirli olabilir artıklar olabilir pompanın bunu çektiği söyleniyor. Ayrıca bunlarında dışında az yakıt ateşleme bobinine zarar veriyor.
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ateşleme bobini dizellerde olmazda dizellerde de mazot pompasını zorladığı söylenir.. Birde aklıma gelmişken EGR valfi iptalide yapabilirsiniz bu şkilde motordan çıkan atık gaz motorunuza geri dönmez ve daha fazla kurum birikmesinin önüne geçebilirsiniz..
 

ksk_corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
1,523
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
valla ben 2500 devir gibi değiştiriyorum vitesi, araç 18 kuruş yaktı dün...
Işık yandı hemen shell'e girdim, 50 TL'lik fuelsave aldım 3.77'den, 270 km gitti ışık yanmak üzereydi tekrar aldım benzin... hız sabit 90-100 civarı... yağmurlu havada...
18 kuruş civarı oluyor...
 

corsa cdti

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
1,203
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Vermiş oldugunuz bilgiler için çok teşekkür ederim.... çok sevaaba girdiniz... Son olarak bir şey sormak istiyorum...

Neden çeyrek deponun altına düşmemeliyim....

birincisi, deponun dibinde biriken tortular deponun çalkalanması ile birlikte harekete geçip filtreyi tıkama ihtimali var.
ikincisi ve daha önemlisi, ister benzinli ister dizel olsun yakıt pompası deponun içerisindeki yakıt vasıtası ile soğuduğu için depo çeyreğin altına düştükten sonra yakıt pompası açıkta çalışmaya devam edeceğinden dolayı daha fazla ısınır ve uzun vadede yanma ihtimali vardır.
 

hansel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
valla çok memnunum .... rengi de Su mavisi......:D:D bi beş sene binerim....:D

çok teşekkürler... tavsiyeleriniz... benim ve benim gibiler için çok önemli....
 
Üst