2007 Opel Astra H 1.3cdti Akü birden bitti

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaslar,

gecen hafta ise gittikten sonra arabayi park ettim is cikisi araba calismadi akü tamamen bitmisti ayni günün sabahi calisirken zorlandi,aküyü sarj ettim 1 gün dayanmadi. Akü sarjini kontrol ettim 14,1 civari sarj oluyor sarj dinamosunda sorun oldugunu düsünmüyor hem ölctüm hemde gizli menüden baktim ayni degerleri veriyor sizce akü ömrünü tamamlamismidir?
PS: akü 4-4,5 yillik
toplamda 45-50.000 km kadar kullanmis olabilirim.
bu ikinci aküsü
tesekkürler
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaslar,

gecen hafta ise gittikten sonra arabayi park ettim is cikisi araba calismadi akü tamamen bitmisti ayni günün sabahi calisirken zorlandi,aküyü sarj ettim 1 gün dayanmadi. Akü sarjini kontrol ettim 14,1 civari sarj oluyor sarj dinamosunda sorun oldugunu düsünmüyor hem ölctüm hemde gizli menüden baktim ayni degerleri veriyor sizce akü ömrünü tamamlamismidir?
PS: akü 4-4,5 yillik
toplamda 45-50.000 km kadar kullanmis olabilirim.
bu ikinci aküsü
tesekkürler

miladı dolmuş. şarj tutma kapasitesi oldukça düşmüş ki çalışmamış. zaten sabah zor çalıştırdıysa sonrasında genelde yolda bırakıyor. sizede aynı böyle olmuş. yenisini almanız lazım... hiç boşa masraf etmeyin
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
Bir kez basmadıysa hemen degistirin. Bazen basar bazan basmaz umulmadık yerde basmaz yolda kalırsın.
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,498
Tepki puanı
2,597
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
akü değişimi yapılmadan önce elektrik kaçağı var mı bir de onu kontrol ettirin.
 

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
akü değişimi yapılmadan önce elektrik kaçağı var mı bir de onu kontrol ettirin.

Daha önceki aküde böyle bitmisti hatirladigim kadari ile sonrasinda yeni akü aldim , dün aksam aküyü sarja koydum sonrasinda baktigimda kenarindan üst tarafdan bir sivi akiyordu sanirim miladi dolmus 80 amperlik akü siparisi verdim eski akü ile ölcüleri ayni bakalim ne olacak.Kacak kontolünü lambali birsey denedim youtube ta görmüsdüm 5 wattlik lamba ile ve hafiften yaniyordu , hata varmi diye insignia arabamda da denedim gene lamba ayni hafiften yaniyor.Fakat tatile gittigimizde insignia 20 günden fazla yatiyor simdiye kadar hic aküsü bitmedi..sanirim arabalar cok kücük bir oranda kapalida olsalarda elektrik harciyorlar bir yerlerden diye tahmin ediyorum.
 
Son düzenleme:

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Daha önceki aküde böyle bitmisti hatirladigim kadari ile sonrasinda yeni akü aldim , dün aksam aküyü sarja koydum sonrasinda baktigimda kenarindan üst tarafdan bir sivi akiyordu sanirim miladi dolmus 80 amperlik akü siparisi verdim eski akü ile ölcüleri ayni bakalim ne olacak.Kacak kontolünü lambali birsey denedim youtube ta görmüsdüm 5 wattlik lamba ile ve hafiften yaniyordu , hata varmi diye insignia arabamda da denedim gene lamba ayni hafiften yaniyor.Fakat tatile gittigimizde insignia 20 günden fazla yatiyor simdiye kadar hic aküsü bitmedi..sanirim arabalar cok kücük bir oranda kapalida olsalarda elektrik harciyorlar bir yerlerden diye tahmin ediyorum.

merkezi kilit sistemi az da olsa elektrik tüketir araç park halindeyken. bu yüzden akülerin ömrü bi kaç yılkısalır. akülerin ömrünü tüketen bu tarz azda olsa tüketimlerdir. sülfatlaşmaya yol açar uzun vadede.buna yapılacak bir şey malesef yok.

ek donanım (alarm) eklendiğinde bu harcanan miktar biraz daha artar. buda akü ömrünü dahada kısaltır. siz 4 yıl kullanmışsınız ben 2 yılda bir akü alıyorum :D

kaçak kontrolü en sağlıklı multimetreyle yapılır. ampulu bağladığınız şekilde multimetreyi seri bağlarsanız akım ölçme ayarında ne kadar akım çektiğini görürsünüz. araç kilitliyken 0.05 A civarı tüketim normaldir. bu ilk kilitlediğinizde biraz daha yüksek olur aracın özelliğine göre bir kaç dakika sonra 0.05A civarına düşer. yani 50 mA civarı normaldir.

4 yıl civarı akünüz gidiyorsa ve şarj voltajı rolantide klima ve fan açık birde farları açtığınızda 13.7 nin altına inmiyorsa hiç bir sorunu yoktur.

13.7 nin altına iniyorsa akü ile araç şasisi arasındaki şasi kablosunun yanına bir adet daha kalın kabloyu ses sistemcilerde yaptırıp taktırabilirsiniz.buda yeterli olmazsa motorun herhangibir metal yüzeyinden araç gövdesine kalın bir şasi kablosu bağlayıp şarj voltajını arttırabilirsiniz.

bunlarda çözüm olmazsa şarj dinamosuna bakım yapmak gerekebilir.
 

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
merkezi kilit sistemi az da olsa elektrik tüketir araç park halindeyken. bu yüzden akülerin ömrü bi kaç yılkısalır. akülerin ömrünü tüketen bu tarz azda olsa tüketimlerdir. sülfatlaşmaya yol açar uzun vadede.buna yapılacak bir şey malesef yok.

ek donanım (alarm) eklendiğinde bu harcanan miktar biraz daha artar. buda akü ömrünü dahada kısaltır. siz 4 yıl kullanmışsınız ben 2 yılda bir akü alıyorum :D

kaçak kontrolü en sağlıklı multimetreyle yapılır. ampulu bağladığınız şekilde multimetreyi seri bağlarsanız akım ölçme ayarında ne kadar akım çektiğini görürsünüz. araç kilitliyken 0.05 A civarı tüketim normaldir. bu ilk kilitlediğinizde biraz daha yüksek olur aracın özelliğine göre bir kaç dakika sonra 0.05A civarına düşer. yani 50 mA civarı normaldir.

4 yıl civarı akünüz gidiyorsa ve şarj voltajı rolantide klima ve fan açık birde farları açtığınızda 13.7 nin altına inmiyorsa hiç bir sorunu yoktur.

13.7 nin altına iniyorsa akü ile araç şasisi arasındaki şasi kablosunun yanına bir adet daha kalın kabloyu ses sistemcilerde yaptırıp taktırabilirsiniz.buda yeterli olmazsa motorun herhangibir metal yüzeyinden araç gövdesine kalın bir şasi kablosu bağlayıp şarj voltajını arttırabilirsiniz.

bunlarda çözüm olmazsa şarj dinamosuna bakım yapmak gerekebilir.

Cevap icin tesekkürler
Dün en son rolantide hic bir yük yokken sarj dinamosunu ölcüm aletiyle bakarak ölctüm 14.3-4 arasi sarj ediyordu aküyü.Yeni akü gelince önce bir full sarj edecegim ondan sonra arabaya takip bütün yük ceken seyleri acip tekrar ölcecegim bakalim sarj dinamosunun durumu ne olacak.Multimetrenin amper ölcen kismini daha önce yanlis bir ölcümde yaktim malesef sigortada koymamislar.
 

adhoc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2012
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Cevap icin tesekkürler
Dün en son rolantide hic bir yük yokken sarj dinamosunu ölcüm aletiyle bakarak ölctüm 14.3-4 arasi sarj ediyordu aküyü.Yeni akü gelince önce bir full sarj edecegim ondan sonra arabaya takip bütün yük ceken seyleri acip tekrar ölcecegim bakalim sarj dinamosunun durumu ne olacak.Multimetrenin amper ölcen kismini daha önce yanlis bir ölcümde yaktim malesef sigortada koymamislar.


Şarj dinamosu ölçümünü nereden yaptınız? Araç çalışırken multimetrenin proplarını kutup başlarına koyarak mı ölçtünüz?
 

Bülent Yüksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
310
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Şarj dinamosu ölçümünü nereden yaptınız? Araç çalışırken multimetrenin proplarını kutup başlarına koyarak mı ölçtünüz?

Aynen arac calisirken mutimetreyi kutup baslarina baglayarak ölctüm önce calismadan ölctüm sonra calistirdiktan sonra ölctüm, benim akü ölmüs malesef sarj tutmuyordu 80 amperlik bir akü aldim sorun cözüldü..
 
Üst