2.5v6 omega egzos yardımı

psicomega

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2008
Mesajlar
669
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar aracımın orta susturucuları dağılmış. elimle vurduğumda catır catır sesler geliiy. aracta 2 konvertör 2 orta susturucu 1 de son susturucu var. son susturucuda problem yok. ben diyorum ki orta 2 susturucuyu kestirip atıym yerine düz boru kaynattırym. bu işlemi para vermek istemediğimden dolayı yaptırıcam ama kafam cok karışık. bi sorum olucak. egzos gazları dışarı atılırken bir miktarının motora geri dönüp pistonun aşağı-yukarı hareketine yardımcı olduğunu biliyorum. düşük devirlerde tıkalı bir egzos un daha cok tork ürettiğini fakat üst devirlerde gaz cıkışı-daha hızlı olacağından güç kayıpları yaşandığını, bu nedenle üst devirlerde de daha rahat bir cıkışın performans vereceği acık. n yapıym şimdi servis kestirme diyo orjinalini tak diyo bende acıkcası susturucuyu gereksiz bişey olarak düşünüyoorum bu yüzden para vermek istemiyorum n yapıym kestiriymi ustalar.??
 

LND

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2006
Mesajlar
8,672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence bayaa bi yanlış bilginiz var,

geri dönüp pistonlara fayda filan


eger katalitikten bahsediyorsanız torqa etkisi olur dogru ama orta susturucunun bi katkısı olmaz.

bence iyi bir egsozcu bulup suankileri söktürüp spor susturucu takın hem birazcık daha tok ve spor ses alırsınız hemde ucuz yollu iyi bir sistem olur;)
 

emp:)

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2007
Mesajlar
535
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Orta susturucuyu ve kat.ları sökerseniz alt devirdeki güç biraz azalır üst devirler canlanır ama bunun yanında orjinal son susturucunuz bu duruma fazla dayanamaz ve içi dağılır. Tek spor son susturucu koyarsan sorun olmaz istersen hem orta hem son için spor susturucu takabilirsin.
 

psicomega

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2008
Mesajlar
669
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bilmediğimiz neler varmış neler..

Geri basınç nedir?

Motorun yanma odasındaki patlamalar ile sadece pistonları aşağıya doğru hareket etmeye yarayan enerji açığa çıkmaz. Aynı zamanda ses ve ısı enerjileri de oluşur. Ses enerjisi yanma odasından çıkıp headera girer ve 400-500 metre/saniye hızla son susturucuya doğru ilerler. Bu sırada yanmış gazlar 70-100 metre/saniye hızla header'a girerler ve son susturucuya doğru hareket ederler. Ses enerjisi egzost gazlarından 5 kat daha hızlı hareket eder. Ses enerjisi düşük basınçlı bir ortama girerse geriye döner ve gazlar ile karşılaşır. Ses enerjisi gazları tekrar geriye, yanma odasına doğru iter. Bu arada türbulanstan dolayı enerji kaybı olur.

Geri dönen egzost gazları ne yapar?

Eğer gazlar döndüğünde eksoz sübabı açık ise yanma odası tekrar bir miktar egzost gazı ile dolar. Bu yanma odasına daha az miktarda temiz hava ve benzin karışımı girmesine yol açar. Sonuç olarak daha az hava/benzin karışımı daha az performans demektir. Eğer gazlar ses enerjisi ile birlikte döndüklerinde egzost sübabı kapalı ise tekrar son susturucuya doğru dönerler.

Spor son susturucular, katalizörler ve headerlar sistemdeki geri basıncı azaltmaya yöneliktir.

ARKA SUSTURUCU ve ORTA SUSTURUCU

Egsoz gazları motoru çok büyük bir basınçla terkederler. Eğer bu gazlar motoru direk terketseydi anormal gürültü çıkardı. Bundan dolayı egsoz manifoldu gazları içinde metal borular ve plakalar ile birlikte bazı izolasyon maddelerinin bulunduğu susturucuya gönderir. Susturucudan geçerken gazların basıncı azaltılır ve sessizce dışarı atılmaları sağlanır.

Susturucu metalden yapılmış olup (yeni araçlarda) katalitik konverter ile arka boru arasında bulunurlar. Orta ve arka olmak üzere genelde araçlarda iki tane susturucu bulunur.

Şimdi diyeceksinizki bazı araçlarda susturucu olsada gürültü çıkarıyor, neden? Genelde susturucular adları gibi sesi azaltma vazifesi görselerde, bazı susturucular özel tasarlanmış olup gazı metale sarılmış delikli bir borudan geçirip direk dışarı atmakta, sonucunda basınç azalsada biraz gürültü çıkar.

Susturucular egsoz supaplarının açılıp kapanması sırasında çıkan sesi boğarlar. Supap açılınca egsoz borusuna yanmış gazı yüksek basınçla atar. Bu tip bir hareket gazın kendinde hızlı giden ses dalgaları yaratır (neredeyse 2000 km hız), işte susturucu bunu sessiz hale getirmekle görevlidir. Bunu ses dalgası enerjisini ısıya çevirerek yapar. Susturucunun içindeki delikli bölme ve plakalara değen ses dalgaları enerjilerini kaybeder.

KATALİTİK KONVERTER

Motorunuz yakıtı yakarken çevreye çok zararlı gazlar üretir. Bu zararlı gazların çevreye dağılmasını önlemek için egsoz hattına bağlanan "katalitik konverter"ler yapılmıştır. İçerinde "katalizör" denilen kimyevi maddeler bulunur. Katalizör kendisi etkilenmeden diğer kimyevi maddeler arasında reaksiyonlar yaratır. Katalitik konverterlarda ise içlerindeki katalizör vazifesi gören kimyevi maddeler egsozdaki zehirli maddeler arasında reaksiyon başlatıp, zararlı gazlardan zararsız gazlara dönüşmelerini sağlar.

Çalışma sistemine gelince, zararlı gazlar bir tür çelik kutu görünümündeki katalitik konvertere girerler, içinde aluminyum oksit, platin ve rodyum vardır. Bu kimyevi maddeler karbon monoksit ve hidrokarbonları su buharına ve karbondiokside dönüştürür.

Katalitik konverteri olan araçlarda kurşunsuz benzin kullanmamızın sebebi, benzindeki kurşun konverterdeki kimyevi maddeleri kaplar ve fonksiyonlarını görmelerini engeller.

alıntıdır
 

LND

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2006
Mesajlar
8,672
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bak nejat kardeşim;)

senin önceki yazında ne yazıyor?
egsozu sökücem ama geri dönüş saglıyor filan diyorsun.
ama yazında ne yazıyor?
egsoz manifoldu yazıyor;)


yani sudurki o atılan gazın pistonlara tekrar girdigin COOOOK iyi biliyorum, ama taaa orta egsozdan geri dönmez, egsoz manifoldundan geri döner;)

sizin bilginiz dogru olabilir fakat yazım hatanız var o zaman....

keyifli forumlar dilerim....
 

musaamg

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2014
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
egzosu değiştirdim performansı düzeldi orta 2 ve son susturucu 350 400 tl arası ankarada boruları işçiliği egzosu en önden arkaya kadar. siz orjinali ile değiştirin performans kaybetmeyin.300000 kmde resmen her yeri delikti.
 
Üst