1.4T ve 1.6T Güç Eğrileri

flyer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba, astradaki 1.4T için 140ps, 1.6T için 180ps olarak verilen güçler, motorun ürettiği peak, yani maximum güçler. Zaten verilirken hangi devirde bu güce ulaştığı da belirtilir. Benim merak ettiğim bu motorlar için devir vs güç eğrileri. Yani benim 1.4T aracım örneğin 2000rpm de kaç beygir güç ve kaç NM tork üretiyor? Aracını dyno'ya sokmuş arkadaşlara belki kendi araçları için bu eğriler verilmiştir. Veya da opelin kendisi bu motorlar için bunları paylaşmıştır. Internette aradım ama böyle bir eğriyi bulamadım. Bu bilgiye sahip olanlar paylaşırsa sevinirim.
 

astraowner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ocak 2011
Mesajlar
3,338
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4T ve 1.6T Güç Eğrileri

Forumda paylasilmisti guc ve tork egrisi arama ile bulunabilir  silinmediyse
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4T ve 1.6T Güç Eğrileri

engines_plots_LUJ_astra.jpg


Misal bu 1.4T için güç tork eğrisi.
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4T ve 1.6T Güç Eğrileri

engines_plots_LLU_astra.jpg


Bu da 1.6T için güç tork eğrisi.
 

flyer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4T ve 1.6T Güç Eğrileri

Grafikler için çok teşekkürler.
 

flyer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4T ve 1.6T Güç Eğrileri

Ben bu grafiklere biraz kafa yordum, ancak içime sinmeyen bir şey var. Bu grafikler çok "doğal" gözükmüyor. İki motorun da tork üretimlerini 3 parçaya bölebiliriz. İlk bölüm 2000rpm altı, ikinci bölüm 2000-5000 rpm arası, üçüncü bölüm de 5000rpm üstü. İlk bölümde gayet doğal bir şekilde motor ürettiğini torku arttırıyor. Güç eğrisi de, tork x rpm şeklinde olduğu için, daha hızlı (muhtemelen 2. veya 3. derece polinom) şeklinde bir artış gösteriyor. Güzel de bu motorlara ne oluyor da bir anda sabit tork üretimine geçiyorlar? Yani motorun devire göre ürettiği torkun eğimi pozitif bir değerden birden sıfıra düşüyor 2000rpm civarında, 5000rpm civarında da birden negatif oluyor. Hele de ilk başlarda ki eğimlerin dikliği düşünülürse bu geçiş çok zorlama duruyor. Birkaç farklı aracın (e46 m3 ve subaru 2.5) yine eğrilerini inceledim. İkisinde de böyle bir durum söz konusu değil. Çünkü ikisi de NA, yani turbosuz motorlar. Renault'un yine 1.4 tce motorunda burdaki gibi bir bariz sabit düzlük yapısı var. VW kendi 1.6FSI ve 1.4TSI motorlarını karşılaştırmış, 1.6FSIda bu bahsettiğim şey yok ama 1.4TSI'da yine böyle 200NM'de bariz sabit tork üretimi var.

Benim sorum şu, bu yeni nesil düşük hacim + turbo besleme mantığındaki motorlar (opel 1.4T, 1.6T, VW 1.4TSI, Renault 1.4TCE), kendi tork reservlerinin bir kısmını kullanıma mı kapatıyorlar? Oyleyse bunun ne gibi bir mantığı var? Eğer bu kapatmalar olmasa, şöyle kabaca bir düşününce 1.4T motor için, maximum güç üretimi olan 104kW muhtemelen değişmezdi ancak alt devirlerde üretilen güç daha yüksek olurdu. Dolayısıyla ara hızlanmalarda falan çok daha farklı olurdu araçta.

Bu bence doğal olmayan yapı, mekanik değil daha çok elektronik gibi duruyor. Bu chip-tuning yapanların yaptığı şeyler de aslında bu tür şeyler mi?

Bir sürü soru oldu ama sizin bilgilerinizle aydınlanmaya ihtiyacım var :) Şimdiden teşekkürler...
 

ulas79

Kayıtlı Kullanıcı
09-Aydın
Katılım
20 Ağu 2010
Mesajlar
15,327
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: 1.4T ve 1.6T Güç Eğrileri

tork üretiminin turbo araçlarda sabit kalması tabiki yazılımsal yoksa araçların gerçek güç değerleri ile chip tuning ile yapılan yazılımla değiştiremezsiniz bunun birinci sebebi araçların tüketim değerlerinin daha makul kalmasını sağlamak çünkü araç tork üretip bunu sürekli çoğaltmaya çalışırken daha fazla tüketir buna örnek olarak araçların ilk hızlarını alırkenki tüketimlerini göstere biliriz ilk hızlanmada araç sürekli yüksek tork eğrıisine ulaşana kadar tork üretmeye çalışıyor sonra gerekli hıza ulaşıp ataletini sağlayınca çevirdiği devirde ürettiği tork ta sabit kalıyor ama sürekli her devirde yükselen bir tork üretseydi her devrin tüketim değeri artarak devam ederdi bunu optimumda tutmak için yapılan bir uygulama
ikinci olarak her devirde torku arttırmaya çalışmak motoru yorar ve bir süre sonra turbo şişmesi denilen ve turbonun ısınmasından kaynaklı güç düşüşü yaşanır.
tuning ciler bile maksimum tork ve güç değerlerini vermezler çünkü bu motora zarar verir misal 1.6T motorlarda 300 nm tork un üstü piston kolu eğer bunu bilmeyen bir tuning firması motora zarar verir.bilinçli tuning firmaları güç değerlerinin maximum sınırını aşmadan fabrika verilerinin üstünde güç çıkışları elde ederler yazılımla.
 
Üst