1.3 cdti turbo büyütme hakkında

baymustang

Organizasyon Sorumlusu
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
3,426
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar aracın turbosunu büyütme kararı aldım.
Turbo büyüten var ise olumlu olumsuz bilgi almak istiyorum.

Astra h 90lık
Corsa d 90lık arasında gidip geliyorum.

Daha farklı bilgi verebilecek var ise çok sevinirim
 

ozankaya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2013
Mesajlar
442
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
bende 1.3 cdti 75hp kullanıyorum turbo büyütme işini çok araştırdım ama 1.3 motora harcadığın paraya karşılık alamazsın oldu heryerdeki yorum 1.7dti motorda anca turbo büyütünce 3500 devirde yeni turbo açıyor
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,463
Tepki puanı
2,246
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
orjinal değilde yurtdışından getirtmek gerek ingilterede büyütenler mevcut fakat 90lık 95 turbosuylada iş olmaz değmez yani birde kango pallerimi konuyormuş onu duydum
 

baymustang

Organizasyon Sorumlusu
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
3,426
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
95lik euro5 motor onu direk eledim
 

viper&viper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,303
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Hocam ne gerek var? Hevesiniz kursağınızda kalmasın ama amaç perf ise yapacağınız masrafın tutarını arabanızı satıp üstüne ekleseniz daha perf bir araç kolayca alırsınız. Hem sanayi yollarında vaktiniz boşa geçmez hem de 2 de bir bozulan ayarlarla canınız sıkılmaz.

Yok bu aracı proje için yapıcam derseniz o zaman başka tabii
 

baymustang

Organizasyon Sorumlusu
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
3,426
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Kullandığım araç 2006 model ve yurtdışındaki gibi aracımı çocuğuma hatta torunuma bırakacağım.

Masraf dersek ise zaten 2 katından fazlasını harcadım.

Mühim olan paradan ziyade TUTKUM
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Mustafa selam;
Büyütmek yerine kesinlikle Hybrid turbo yapmalısın. Kullandım 1.3 de çok keyifli oluyor. Direk büyütürsen geç dolacak, fazla olacak ve kullanamayacaksın.
 

baymustang

Organizasyon Sorumlusu
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
3,426
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Merhaba emre,
Hbryd derken şimdi aklım iyice karıştı.

90lık turbosu geç dolmasına sebep olur mu?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
hybrid özetle abi, turbo da iki taraf var, biri egzoz diğeri emme. Bir tarafını büyütüyoruz. Vmax Ümit kesin yapmıştır, bir görüş istersen. Yapmamış ise yapan arkadaşlarım var.

Hybrid turbo, iki turbonun kombinne edilmesi demek. mesela T25/28 Hybrid turbo, emme kismi t28 eksoz gasoz kismi ise t25 in , bu sekilde turbonun dolmasi erkene alinip ( t25 de oldugu gibi ) , t28 kadar hava basmasi hedeflenmis.

tabi bu, turbo bu kadar yaygin degilken konulmus isim, eskiden 3 cesit turbo varsa , ve eger ihtiyac duyulan turbo 3 ünede uymuyorsa o azaman Hybrid turbo devreye giriyordu. ama suan icin ise Hybrid turbo deyimi nerdeyse bitmis durumda örnek olarak , bu sektörde basi secen garrett firmasi bircok kombinasyonu var. (GT2860, GT2871 vs. ) . ( örnek : GT28-82 emme kismi capi 82mm eksoz kismi ise standart gt28 serisine ait) .

artik hangisi isini görüyorsa onu aliyorsun. yalpaze cok genisisledigi icin hatlari belirliyen yani Hybrid yapilan turbolar aralarda kaynadi.


üreticiler belirli hesaplara parametrelere göre turbo üretir atıyorum 60mm kompresör pali için XX mm turbin pali gerekli yada daha farklı şeyler için bunlar belirli hesaplar belirli kullanım alanları gözetilerek yapılır kullanım alanı geniştir sen bunu kendi motoruna kendi amacına uygun olarak hesap yaparak senin uygulamana daha iyi uyacak şekle getirebilirsin bu sayede devir bandın daha iyi spool up daha iyi vs olabilir tabi tam terside olabilir kulaktan dolma şekilde onun palini ona takıyım vs yapmak kötü sonuçta verebilir, turbonun bastığı havayı motor kullandıktan sonra aynı şekilde uygun şekilde tahliye ederken sıkıntı çıkarmadan kısıtlamalar en az olacak şekilde atmak gerekir, güç almak için aynı zamanda spool up iyi olsun diye büyük kompresör kısmına ve küçük turbin kısmına sahip bi turbo yapsan alt devirlerde belki çok iyi olacak fakat üst devirlerde kompresörün bastığı havayı turbin güzel şekilde tahliye edemediğinde istediğin gibi basınç açamayacaksın basarken problem yaşayacaksın yada spool up kötü olacak, aynı zamanda yüksek basınçlar için ve belirli güç için kompresör kısmı küçük turbin büyük olduğunda devirlerde sıkıntı olmayacak basınçla vs alakalı yalnız devir bandı daha kötü olacak, şu açıdan turboyu elbiseye benzetebiliriz ne çok dar ne çok bol olmalı vücuda iyi oturmalı dar olursa seni sıkar, bol olursada elbise kötü duracak yine uygunsuz bir durum olacak, en güzeli motora uygun istenilen amaca uygun kompresör ve turbin seçimi yapmak :)
 
Üst