1.3 CDTI Enjoy'mu 1.6 Enjoymu tercihiniz olurdu

alper inan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bir de uzun yolda araban yüklüyken, araç sollamak istediğinde aradaki farkı anlarsın.
 

murattarum

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
531
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
uzun yolda sollarken proplem yaşamadım,tabi iyi şoför değilsen durum farklı oluyor.
 

alper inan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2010
Mesajlar
33
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bir cümleden kişinin ne kadar iyi şoför olup olmadığını anlayanların anlayamayacağı bir durumdur bahsettiğim.
 

Şahin80

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
102
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
astra 1.6 dan 1.3 cdti ye geçtim sollamalarda yokuşta hertülü eski arabamdan iyi kalkış dışında.kalkıştada yerinden kalkarken sorun yok rölanti devrinde az bi gazla bile kalkıyor.eğer kalkmıyorsa arabanızda sorun var demektir.15 dk kadar 180-190 arası devamlı benzinlisi ile kapıştık hafif rampada benzinli yaval yavaş geri kalmaya başladı durum böyle.keyfinize..
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
LPG sıralı sistemler üzerinde 3 sene profesyonel yöneticilik yapan bir kişi olarak;

Türkiyedeki LPG fiyatları ile hiçbir şekilde dizel ekonomisini yakalayamazsınız. Dizel ekonomik ve güçlü olması için üretilmiş bir motor teknolojisidir. LPG modifikasyonuna tabi tutulmuş bir araç Türkiye şartlarında dizelden ekonomik olamaz.
Bunun yanında, kapalı otopark, feribot vs gibi imkanlardan faydalanamamak, bagajda hacim kaybetmek, eklenen extra depo yüzünden, benzinli bir araçta dizel ağırlığına yaklaşmak gibi dezavantajlar vardır.
Yeni araç alacakların düşünmeden dizel almaları mantıklı. Ama ellerindeki benzinli aracı ekonomikleştirmek isteyenler için LPG iyi ve alternatifsiz bir çözüm...
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
1.6 benzinli tabii ki 1.3 dizele bulaşma
 

volkansan

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
1 Mar 2007
Mesajlar
567
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
LPG sıralı sistemler üzerinde 3 sene profesyonel yöneticilik yapan bir kişi olarak;

Türkiyedeki LPG fiyatları ile hiçbir şekilde dizel ekonomisini yakalayamazsınız. Dizel ekonomik ve güçlü olması için üretilmiş bir motor teknolojisidir. LPG modifikasyonuna tabi tutulmuş bir araç Türkiye şartlarında dizelden ekonomik olamaz.
Bunun yanında, kapalı otopark, feribot vs gibi imkanlardan faydalanamamak, bagajda hacim kaybetmek, eklenen extra depo yüzünden, benzinli bir araçta dizel ağırlığına yaklaşmak gibi dezavantajlar vardır.
Yeni araç alacakların düşünmeden dizel almaları mantıklı. Ama ellerindeki benzinli aracı ekonomikleştirmek isteyenler için LPG iyi ve alternatifsiz bir çözüm...
Peki bize Dizel ve benzinli motorun çalışma prensibinden bahsedermisiniz, arıza yapma olasılığı bakım masraflar motor ömrü vs...
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Kısa yanıtlanamayacak bir soru ancak olabilecek en kısa özet olarak aktarayım;
(Öncelikle belirteyim mühendislikte dizel mi benzinli mi diye bir tartışma yoktur. Dizelin verimliliği onlarca yıl öncesindeki eski teknoloji dizeller zamanında bile kabul edilmiştir. Bu tip bir tartışma yapılması bilim dünyasında tebessümle karşılanacaktır)

Dizel motorlar hepimizin orta son ve lisede 2 ayrı derste öğrendiği ve kapalı bir kapta basınç artırıldıkça sıcaklığın artması prensibinden faydalanarak çalışır. Gerekli hava karışımı (oksijen-yakıt oranı) sağlansa dahi basit bir kıvılcımla yakılamayacak olan, ağır, ama bir o denli yüksek kimyasal bağ enerjisi taşıyan yakıtların yakılmasını sağlayan bir teknoloji sunarlar. Bu sayede yüksek enerji barındıran dizel yakıtı ve benzeri yağlı yakıtlar yanma odasında oksijenle tepkimeye sokulabilir ve içlerindeki kimyasal bağ enerjisini kinetik enerjiye dönüştürebilirler.
Dizeller çok yüksek sıkıştırma oranına sahiptir. Günümüz otomobil tipi dizel motorlarda 1:18 civarında sıkıştırma uygulanarak bu sıkıştırma ile silindirdeki havanın sıcaklığı yükseltilir ve içeriye püskürtülen dizel yakıtı bu sıcak ortamda oksijenle ani tepkimeye girerek patlama şeklinde yanar.
Bu yüksek sıkıştırma oranı sayesinde yakıt tepkimeye gireceği oksijenle daha konsantre bir ortamda bulunduğundan daha verimli yanar. Ayrıca benzinden yüksek bağ enerjili olan dizel yakıtı sayesinde ile benzinli motorlara göre çok daha verimli bir motor elde edilmiş olur.
Burası Opel ile ilgili bir ortam ise Opel 1.6 benzinli motor ile 1.3 Cdti nin sıkıştırma oranları sırası ile 1:11 ve 1:18 civarındadır.

1 litre motorindeki enerji 38684 BTU iken 1 litre benzin 32894 BTU da kalır. Buna yüksek sıkıştırma oranı sayesinde elde edilen verimlilik ve fiyat farkı da eklenince %50 leri geçen bir tasarruf elde edilir.
Birim molekül Motorin (C14H30) benzine göre (C9H20) kimyasal formüllerinde de görülebileceği gibi bu extra enerjiyi kimyasal bağlarının daha fazla olması sayesinde taşır.
Yukarıda da belirttiğim gibi dizel motorlarda motorin sıkışan havanın kendiliğinden ısınması ile yandığından dizel motorların buji ve ateşleme ünitesi bulunmaz. Çünkü buna gerek yoktur. Yüksek voltajlı ateşleme bobinleri, ve parazit oluşturan buji gibi cihazlar olmadığı için elektronilk sistemleri olumsuz etkileyecek ortamdan uzaklaşılmış olur. Günümüzdeki tüm motorlarda elektronik düzeneklerin önemi artarak devam ettiğinden bu da önemli bir avantaj olarak karşımıza çıkar.

Benzinli motorlar ise içten yanmalı motorların ilk tipleridir. Silidirlerde 1:10 civarında sıkıştırılan yakıt hava karışımı bir kıvılcım ile patlatılarak ısı enerjisi kinetik enerjiye çevrilir. Düşük sıkıştırma oranı yüzünden verim de düşüktür. Ancak bu sıkştırma oranının düşüklüğü daha hafif ve devri daha kolay artırılan bir motor elde edilmesini sağlar. Bu sebeple verim ve güç değil ama hız gereken noktalarda bu motorlar kullanılır. (dizel araba hızlı gitmez anlamında değildir bu)

Dizel motorların ömrü benzinlilerin 2 katıdır. Bunun sebebi ise kullanılan metallerin sıkıştırmanın getireceği yüke karşı daha kaliteli seçilmesi, dizel yakıtının yağlayıcı özelliği ve yanma ısısının benzine göre düşüklüğüdür. Yani dizel makine içinde üretilen ısı benzinliden daha düşüktür. Dolayısı ile eksoz sıcaklığı ve yıpranması daha azdır.

Bakım masraflarına gelince;

Günümüz dizel teknolojileri sayesinde bakım masrafları eskisine göre oldukça düşüktür. Yapılacak yakıt ekonomisinin miktarı yanında bu bakım masrafları küçük bir kesir olarak kalmaktadır. İlk 100.000 km de dizel bir motor, eşdeğer benzinli motora göre Türkiye şartlarında 15 ile 20 bin TL arasında tasarruf sağlar. Bu da Opel için konuşursak bu km'lerdeki arabanın 2. el fiyatına eşittir.Yani o tarihte hepsi masraf olsa bile önemi kalmaz, fakat zaten motor ömrü benzinlinin 2 katıdır ve 100.000 km deki dizel araç yanlış kullanılmadığı takdirde büyük arızalar çıkarıp bozulmaz çünkü daha ömrünün çeyreğinde bile değildir. Ama ikinci 100.000 km ye geldiğinde sıfır bir yeni dizel aracın parasını cebinizde bırakmış olur.

Son olarak şunu özellikle belirtmek isterim:
Dizel motor pazarlayan bir kişi değilim. Bu konudaki mühendislikk bilgilerini paylaştım.
 
Son düzenleme:

volkansan

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
1 Mar 2007
Mesajlar
567
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Kısa yanıtlanamayacak bir soru ancak olabilecek en kısa özet olarak aktarayım;
(Öncelikle belirteyim mühendislikte dizel mi benzinli mi diye bir tartışma yoktur. Dizelin verimliliği onlarca yıl öncesindeki eski teknoloji dizeller zamanında bile kabul edilmiştir. Bu tip bir tartışma yapılması bilim dünyasında tebessümle karşılanacaktır)

Dizel motorlar hepimizin orta son ve lisede 2 ayrı derste öğrendiği ve kapalı bir kapta basınç artırıldıkça sıcaklığın artması prensibinden faydalanarak çalışır. Gerekli hava karışımı (oksijen-yakıt oranı) sağlansa dahi basit bir kıvılcımla yakılamayacak olan, ağır, ama bir o denli yüksek kimyasal bağ enerjisi taşıyan yakıtların yakılmasını sağlayan bir teknoloji sunarlar. Bu sayede yüksek enerji barındıran dizel yakıtı ve benzeri yağlı yakıtlar yanma odasında oksijenle tepkimeye sokulabilir ve içlerindeki kimyasal bağ enerjisini kinetik enerjiye dönüştürebilirler.
Dizeller çok yüksek sıkıştırma oranına sahiptir. Günümüz otomobil tipi dizel motorlarda 1:18 civarında sıkıştırma uygulanarak bu sıkıştırma ile silindirdeki havanın sıcaklığı yükseltilir ve içeriye püskürtülen dizel yakıtı bu sıcak ortamda oksijenle ani tepkimeye girerek patlama şeklinde yanar.
Bu yüksek sıkıştırma oranı sayesinde yakıt tepkimeye gireceği oksijenle daha konsantre bir ortamda bulunduğundan daha verimli yanar. Ayrıca benzinden yüksek bağ enerjili olan dizel yakıtı sayesinde ile benzinli motorlara göre çok daha verimli bir motor elde edilmiş olur.
Burası Opel ile ilgili bir ortam ise Opel 1.6 benzinli motor ile 1.3 Cdti nin sıkıştırma oranları sırası ile 1:11 ve 1:18 civarındadır.

1 litre motorindeki enerji 38684 BTU iken 1 litre benzin 32894 BTU da kalır. Buna yüksek sıkıştırma oranı sayesinde elde edilen verimlilik ve fiyat farkı da eklenince %50 leri geçen bir tasarruf elde edilir.
Birim molekül Motorin (C14H30) benzine göre (C9H20) kimyasal formüllerinde de görülebileceği gibi bu extra enerjiyi kimyasal bağlarının daha fazla olması sayesinde taşır.
Yukarıda da belirttiğim gibi dizel motorlarda motorin sıkışan havanın kendiliğinden ısınması ile yandığından dizel motorların buji ve ateşleme ünitesi bulunmaz. Çünkü buna gerek yoktur. Yüksek voltajlı ateşleme bobinleri, ve parazit oluşturan buji gibi cihazlar olmadığı için elektronilk sistemleri olumsuz etkileyecek ortamdan uzaklaşılmış olur. Günümüzdeki tüm motorlarda elektronik düzeneklerin önemi artarak devam ettiğinden bu da önemli bir avantaj olarak karşımıza çıkar.

Benzinli motorlar ise içten yanmalı motorların ilk tipleridir. Silidirlerde 1:10 civarında sıkıştırılan yakıt hava karışımı bir kıvılcım ile patlatılarak ısı enerjisi kinetik enerjiye çevrilir. Düşük sıkıştırma oranı yüzünden verim de düşüktür. Ancak bu sıkştırma oranının düşüklüğü daha hafif ve devri daha kolay artırılan bir motor elde edilmesini sağlar. Bu sebeple verim ve güç değil ama hız gereken noktalarda bu motorlar kullanılır. (dizel araba hızlı gitmez anlamında değildir bu)

Dizel motorların ömrü benzinlilerin 2 katıdır. Bunun sebebi ise kullanılan metallerin sıkıştırmanın getireceği yüke karşı daha kaliteli seçilmesi, dizel yakıtının yağlayıcı özelliği ve yanma ısısının benzine göre düşüklüğüdür. Yani dizel makine içinde üretilen ısı benzinliden daha düşüktür. Dolayısı ile eksoz sıcaklığı ve yıpranması daha azdır.

Bakım masraflarına gelince;

Günümüz dizel teknolojileri sayesinde bakım masrafları eskisine göre oldukça düşüktür. Yapılacak yakıt ekonomisinin miktarı yanında bu bakım masrafları küçük bir kesir olarak kalmaktadır. İlk 100.000 km de dizel bir motor, eşdeğer benzinli motora göre Türkiye şartlarında 15 ile 20 bin TL arasında tasarruf sağlar. Bu da Opel için konuşursak bu km'lerdeki arabanın 2. el fiyatına eşittir.Yani o tarihte hepsi masraf olsa bile önemi kalmaz, fakat zaten motor ömrü benzinlinin 2 katıdır ve 100.000 km deki dizel araç yanlış kullanılmadığı takdirde büyük arızalar çıkarıp bozulmaz çünkü daha ömrünün çeyreğinde bile değildir. Ama ikinci 100.000 km ye geldiğinde sıfır bir yeni dizel aracın parasını cebinizde bırakmış olur.

Son olarak şunu özellikle belirtmek isterim:
Dizel motor pazarlayan bir kişi değilim. Bu konudaki mühendislikk bilgilerini paylaştım.
Görüşünüze saygı duyuyorum ancak turbo faktöründen ne yazık ki bahsetmemişsiniz. Sizin anlatımınıza göre hiç bir otomobil üreticisinin artık benzinli motor üretmemesi gerekir ki bu mümkün değil. Her motor tipinin avantaj ve dezavantajları vardır ve bu tartışmaya açıktır. En basitinde sel hasarı alan bir dizel motorun onarım maliyeti benzinli motorun onarım maliyetinin 2 katıdır. konudan sapmamak gerektiğinden benim şahsi fikrim 1.3 cdti yerine 1.6 olacaktır.
 
Son düzenleme:

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
benzinli motor kontağı çevir git.dizelde sabahları ısıt akşam stop etmeden önce turboyu soğut.mazot pompası pompa beyni çok dikkat etmek gerek.
 
Üst