Yeni Lastik ve İlginç Titreme Sorunu

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Ortada şöyle bir gerçek var, iyi mal=iyi para. Petlas ürünlerini kullanan bazı arkadaşlar sırf yerli malı diye bu markaya toz kondurmuyorlar ama ne yazık ki bu üründe şikayet biraz fazla.
Lastikler alınmış, bu saatten sonra satıcı onları kolay kolay geri almaz. Neler yapılabilir sorusuna cevap olarak; öncelikle lastikler janttan ayrılıp tekrar monte edilmeli bu sayede lastiklerin janta oturma sorunu olduysa o düzeltilmiş olur, gene sonuç alınamazsa o zaman jantlar iyi bir şekilde elden geçmeli, üzerindeki hafif eğrilikler dahi giderilmelidir, gene titreme olursa diskleri elden geçirmek lazım (eğik diskler yüksek hızlarda fren yapıldığında kendini hemen belli eder). Gene durum düzelmez ise lastikler hatalı demektir.

Savaş abim işin garip kısmı zaten burada. Araç frene filan basınca titreme yapmıyor. Araç belli bir hıza çıkınca sallanmaya başlıyor. Bu sorun yüzünden lastiklere toz kondurmadım. Komple ön takım yaptırdım. Sonra dedin gibi jantları komple elden geçirdim. Söküldü ve tekrar takıldı. Adam adam olmadı. Petlas bana göre bir kaç yıl için üretilen mallarında sorun var. Kesin kez adım kadar eminim. Ben aslen Kırşehir'liyim neticede bu fabrika Kırşehir de bir çok hemşerim orada ekmek parası kazanıyor ama adamlar lastik yapamıyor. Eğer ben petlas firması olsam böyle sorun yaşayan müşterilerin lastiklerini komple değiştiririm çünkü firma bana göre çok fazla itibar kaybetti.
 

lyolcul

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2014
Mesajlar
628
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Jantlarda yamukluk varmış. Düzelttirmediniz mi onu?

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ben, 2010 ya da 2011 yazında (tam hatırlayamıyorum ama büyük ihtimalle 2011) petlasın dört adet mevsimlik lastiğini aldım. Aracım üzerinde adeta taşlaşmış bridgestonelar vardı. Petlasları ilk taktırdığımda yeni oldukları için haliyle çok büyük bir değişim olmuştu. Ama bu lastikleri kullandığım sürece hiç yüksek performans gerektirecek zorlamalar yaşamadım. Açıkçası genelde 85/90'ı da geçmediğim için hiç balansta sorun var mı, yok mu anlamadım. Bir de zaten bridgestonelarda hemen hemen birçok km aralıklarında titreme vardı. Çünkü lastikler gerçekten artık ömrünü çoktan tamamlamıştı.

Ben petlaslardaki balans sorununu, kış lastiği alıp onları takana kadar anlayamadım. Kışlıkları da petlas almıştım. Aracımın orijinal jantlarına taktırdım. 100'den sonra titreme hissettim. Deneme amaçlı 100 km ve üstüne çıktım. Bayiye geri döndüm. Tekrar yapalım falan dediler. tabi zorla çünkü bir daha sök tak işlerine gelmeyen bir şeydi. Neyse, tekrar sök tak, balans falan yapıldı. Bu sefer iki jantta hafif topallama var dendi. Ben de haliyle doğrudur, dedim. (Oysaki öyle değilmiş.) Yenilenen balanstan, sonra aracımda petlasın mevsimlik lastikleri üzerindeyken yaşadığım 65/75 km hız aralığındaki balans sorunu tekrar hissettim. Hatta tamam araç normale dönmüş dedim. Çünkü dediğim gibi mevsimlik lastiklerde de bu sorun vardı.

Kışlıkları bir sene kullandıktan sonra yazlıklarımı taktırmak için tekrar aynı bayiye gittim. Fiyatını uygun vermişlerdi, müşterileri olduğum için. Yine aynı şekilde jantların problemli falan dediler. Yine aracım 65/75 km aralığında hafif titriyordu.

Bu geçtiğimiz kış, başka bir lastikçiye gittim. Durumu anlattım. Yazlıklar için bir şey diyemem ama kışlıkların daha çok yeni ve bir sezon kullanmışsın, onda da km yapmamışsın, sorun olmaması lazım dedi. Jantları kontrol etti, boşken makinede döndürdü. Sorun yok dedi. Kışlıkları takıp, balansını yaptı. Bu sefer 65/75 km aralığındaki hafif titreme kesilmişti. Lastikleri bu kış kullandım. Ve sürekli sök tak yapmamak için jant arayışına girdim. Çıkma çelik jant bularak mevsimlikler için bir takım yaptım. Ancak yine balans sorunu ile karşılaştım. Üç farklı yerde, üç farklı makine ile yaptırdım. Jantlarda problem yok, lastikler bayatlamış dediler. Üstünde de yaptırdım balans. Neredeyse yok denecek kadar azaldı. Daha sonra ağır bakıma girdim. Akslar falan söküldü, tekerler sürekli sök tak yapıldı derken balans bozuldu. Şu an 105 km'den sonra titriyor. Böyle idare ediyorum. Petlas mevsimliklere gelince baksanız lastik yeni gibi dişli ama maalesef az bi yağmurda bile virajlarda tutunma çok az. (Viraja limitler dahilinde girseniz bile arka atmaya hemen meyilli.) Lastikçi de petlasta bu bayatlama sorununun olduğunu söyledi.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
aslında yapılması gereken balans üzerindeyken yapılmalı aracın. ve bir noktasına işaret konmalıki sök tak yapıldığında aynı noktaya takılmalı jant. eskiden dikkat ederlerdi artık pek sallamıyorlar...
bir diğer sorun şu kullandıkları tabancalar...kim icat ettiyse onun ben... adamlar bijonları poryaları mafedio o aletle maalesef... tek bir bijonu takıp jantı tam oturtmadan yükleniyor tabancaya...sonra yok porya yamuldu yok balans uğraş dur...
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
aslında yapılması gereken balans üzerindeyken yapılmalı aracın. ve bir noktasına işaret konmalıki sök tak yapıldığında aynı noktaya takılmalı jant. eskiden dikkat ederlerdi artık pek sallamıyorlar...
bir diğer sorun şu kullandıkları tabancalar...kim icat ettiyse onun ben... adamlar bijonları poryaları mafedio o aletle maalesef... tek bir bijonu takıp jantı tam oturtmadan yükleniyor tabancaya...sonra yok porya yamuldu yok balans uğraş dur...

İki bijon anahtarı kırdım ben bu yüzden sökemedim bir türlü... yolda kalsam bile sökmek mümkün değil. Bende artık lastik tamir zımbırtısından aldım yarılır ise yandık demektir :D
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
..............Petlas bana göre bir kaç yıl için üretilen mallarında sorun var. ............

Hangi marka olursa olsun, yeni alınan lastiklere balans yapılırken jantlara eski lastiklere oranla daha fazla kurşun takılıyorsa o lastikler eskisinden daha kötü demektir. Neden önceden 5 gr kurşun kullanılırken daha sonra alınan lastiklerin balansında 20 gr kurşuna ihtiyaç duyulur ki? ;)

Ayrıca neden bazıları tarafından yerli malı kullanmıyoruz diye eleştiriliyoruz ki? Ben aldığım üründe öncelikle kaliteye bakarım. Ürüne ödediğim para ile kalitesi arasında bir uyum varsa ne malı olduğuna bakmam. Petlas kaliteli lastik yaptı da biz mi almadık? Petlas'da kaliteli lastik yapsın almayan namert.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Abim bende mantık şu bir mal reklamla değil yaptığı ürünler sayesinde tüketici güveni sayesin de iş yapar. Misal bu site o kadar üye o kadar ziyaretçi bir çok konu bir çok ürün hakkında yorum. Millet bu yorumlara bakarak bazı ürünleri almakta karar veriyor. Godyer benim babamın firması değil ama adamlar yapıyor... diğer bazı bir kaç firma da aynen devam ediyor. İyi ürün kendi reklamını kendi sonuna kadar yapar.
 

WLA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eyl 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tekrar merhaba,

Yorumlarınızı ve diğer konuyu okudum belli ki Petlas ile ilgili bir sıkıntı var gibi. Aslında aklımda Bridgestone almak vardı fakat fiyatlar gerçekten fazla gibi herkes tanesine 180-200'den ağız açıyor :) Neyse artık aldık bir kere yarın işten önce servise uğrayacağım ve jantları düzelttireceğim. Sonrasında araç üstünde balans yapan bir balansçı var oraya gidip balans yaptıracağım eğer değişen bir şey olmaz ise servisle papaz olacağım. Çünkü geriye bildiğim kadarıyla bir şey kalmıyor arka kampana, ön diskler ve 4 balata henüz yeni takıldı frene basınca herhangi bir titreme söz konusu değil. Gerekli parçalar takılıp rot ayarı da yapıldı geriye sadece jant düzeltip başka bir yerde araç üstünde balans yapmak kaldı. Bakalım neler olacak yarın akşam buraya yazacağım.

İyi akşamlar herkese.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Kısa zaman içinde bende araç üzerinde balans yapan yer arayacağım bulabilir isem ne ala bulamaz isem bu şekilde devam daha da kaliteden ödün vermem ben hatayı bir kere yaparım bir daha yapmam.
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
aslında yapılması gereken balans üzerindeyken yapılmalı aracın. ve bir noktasına işaret konmalıki sök tak yapıldığında aynı noktaya takılmalı jant. eskiden dikkat ederlerdi artık pek sallamıyorlar...
bir diğer sorun şu kullandıkları tabancalar...kim icat ettiyse onun ben... adamlar bijonları poryaları mafedio o aletle maalesef... tek bir bijonu takıp jantı tam oturtmadan yükleniyor tabancaya...sonra yok porya yamuldu yok balans uğraş dur...

Aynen öyle benim arabaya üzerinde balans yapıldıktan sonra işaret kondu ama sonraki sök taklarda dikkat edilmedi. Gerçi ben de o işaretin mantığını bir türlü anlamadım. Neresi, nereye denk gelecek ki :) yapan ustaya da elli kere sordum ama kafam basmadı :)
 
Üst