Yağlamalı sistem LPG yi yağsız kullanmak

Meteefe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2018
Mesajlar
123
Tepki puanı
27
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Herkese selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım aracım 2015 otomatik Astra 1.4 T Benzin + PG li. Kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Aracımı alıp İstanbula geldiğimde LPG nin yağlama haznesinde tek damla yağ kalmadığını gördüm aracı aldığım kişiyi arayarak burada yağ olmalımı diye sordum hiç bir fikri olmadığını söyledi yaklaşık 800 km o vaziyette yol geldim acaba araca bir zararı olmuşmudur deneyimli arkadaşlara sormak isterim.
 

Derhaan

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
16 Nis 2016
Mesajlar
149
Tepki puanı
16
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Herkese selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım aracım 2015 otomatik Astra 1.4 T Benzin + PG li. Kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Aracımı alıp İstanbula geldiğimde LPG nin yağlama haznesinde tek damla yağ kalmadığını gördüm aracı aldığım kişiyi arayarak burada yağ olmalımı diye sordum hiç bir fikri olmadığını söyledi yaklaşık 800 km o vaziyette yol geldim acaba araca bir zararı olmuşmudur deneyimli arkadaşlara sormak isterim.
Hiç birşey olmaz. Petrolden 2 zamanki motor yağı al koy devam et. 2t yağ diye söyle verirler. Yağmur otogaz Boş yere lpg yağına fazla para vermeyin diye yazmıştı. 2t yağ 15 tl 1 lt si diğer yağın 60 tl
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Herkese selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım aracım 2015 otomatik Astra 1.4 T Benzin + PG li. Kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Aracımı alıp İstanbula geldiğimde LPG nin yağlama haznesinde tek damla yağ kalmadığını gördüm aracı aldığım kişiyi arayarak burada yağ olmalımı diye sordum hiç bir fikri olmadığını söyledi yaklaşık 800 km o vaziyette yol geldim acaba araca bir zararı olmuşmudur deneyimli arkadaşlara sormak isterim.
Yağlama sistemini iptal ettirin.
Referansım Türkiye'de lpg işinin duayenleri olan Candan Mühendislik ve lpgayari.com ekibidir.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mertk

Meteefe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2018
Mesajlar
123
Tepki puanı
27
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Aracı otogaz servisine götürdüm 150 gram yağ koydular 5-6 bin km gidersin dediler şayet hal böyleyse 150 gr yağ 5-6 bin km nasıl bir koruma sağlıyor anlayamadım. Yağ koymasakta olacak sanırım.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Aracı otogaz servisine götürdüm 150 gram yağ koydular 5-6 bin km gidersin dediler şayet hal böyleyse 150 gr yağ 5-6 bin km nasıl bir koruma sağlıyor anlayamadım. Yağ koymasakta olacak sanırım.
Üstat.
Eriyen supap egzoz supabı
Yaglanan supap emme supabı
Silindire yağ gönderilme işi de cabası

İptal ettirmenizi tavsiye ederim.
Tercih ve karar sizin

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Meteefe

Meteefe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2018
Mesajlar
123
Tepki puanı
27
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Bu yağı dolduralı bir hafta olmadan yine bitti bu durum normal mi yoksa benim arabada bir sıkıntı mı var acaba?
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Soru : LPG kitlerindeki yağlama sistemleri subap erimesini engelleyebilir mi?
Cevap : Bu önermeyi de çeşitli açılardan ele almak lazım. Birincisi yine bu yağın değdiği subaplar emme subapları olacaktır ve bu subaplarda bir erime bulunmamaktadır. İkinci kısım, araçlarda bilinmektedir ki yanma odasına kesinlikle yağ girmesi istenmemektedir, yağ yakma bir aracın en büyük düşmanıdır. Tespitlere göre bu yağlama sistemleri:
  • Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; teklemeler ve tam gazda verimli yanamama.
  • Katalitik konvertörde ve eksoz ucunda kirlenme, egsoz ucunda is oluşması.
  • Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma.
Kaynak: lpgayari.com
 

Meteefe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2018
Mesajlar
123
Tepki puanı
27
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Yanık yağ dumanı ile karşılaştım hem de yoğun bir şekilde bu yağı o sırda yaktı galiba. Bir daha O hazneye yağ doldurmayacağım.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,883
Tepki puanı
6,085
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Bu konuda daha önce bir konuşma ortamında söylediklerimi aynen burayada yazmak istiyorum. Araçlarımız hareket esnasında dakikada ortalama 2000 devir yapmaktadırlar. Şimdi bu koruyucu yağların 30 bin km gittiğini varsayarsak;

30 bin km yolu saatte 100 km hızla gittiğimizi varsayarsak 300 saat yapacaktır. Şimdi asıl karambol burdan sonra başlıyor. Ya hakikaten bu yağlar mühendisliğin son noktasında yada ortada bir pazarlama taktiği sözkonusu.

Önceklikle saati dakikaya çeviriyoruz.
300 x 60 = 18000 dakika yapacaktır.

Şimdi dakikada 2000 devir yaptığımızı düşünürsek toplam kilometre boyunca yapılan devir sayısını çıkartalım.
18000 x 2000 = 36.000.000 devir yapacaktır.

Krank milinin bir tam turu 1 devir olarak bilinmektedir. Aracımızda 4 silindir olduğuna göre toplam devir sayısını 4 ile çarpıyoruz ve toplam ateşleme sayısını buluyoruz.
36.000.00. x 4 = 144.000.000 toplam silindirlerdeki ateşleme sayısını verecektir.

Yağ haznesinin tam hacmini bilmiyorum ancak 5 litre olduğunu varsayarsak; Şimdi hesaplamamıza geri dönelim.

5 litre yağ = 5000 mililitre olduğuna göre işler burda karışıyor :)

5.000 / 144.000.000 = bunun sonucuna hesap makinesi bile yetmedi :)


Şimdi ben şu soruyu sormak istiyorum, hesap makinesinin bile hesap edemediği kadar az miktarda yağı yanma odasına gönderdiğinizde ne değişiyor ???? Bilen varsa konuşmaya devam edelim rica ediyorum.
 
Üst