Vectra B 2.0 CD X20XEV Eksantrik mili devir sensörü yanliş sinyal hk.

omerince

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba

Aracım Vectra B 2.0 CD X20XEV Yaklaşık bir haftadan beridir aracı sabah ilk çalıştırdığımda problem olmamasına rağmen düz yolda giderken aniden bir devir saatinin pik yapması sonrası düşerek aracın stop etmesi, tekrar çalıştırdığımda normal çalışması ama arıza lambasını yakması sorunu yaşıyordum.Lamba yandığında araç 4500 deviri geçmiyordu. Araç soğuduğu zaman yapmıyor fakat ısındığı zaman sorun oluyordu yine lamba yakıyordu..Sonra artık her sabah arıza lambası yana yana işe gidip gelmeye başladım. Bu yaklaşık 1 hafta devam etti böyle. Özel bir servise götürdüm aracı eksantrik mili devir sensörünün değişmesi gerektiğini, aracın üstünde halen daha orjinal sensörünün olduğunu ve bunun opelvectra b araçlarda kronik bir sorun olduğunu bugüne kadar neden arıza yapmadığına şaşırdıklarını ifade ettiler :) Değiştirdiler fakat siemens olanı ile değiştirdiler. Yeni modelmiş kablolu olandan. Orjinal değil ama Alman malı dediler.Eski sensörü çıkardılar baktım o da siemens GM logosu var uzerinde. Bunun da GM vardı yanında. neyse yerine yenisini kablolu olanını taktılar. Mevcut kabloyu kestiler uçlarını lehimleyip izole ettiler arıza yapmıyormuş. Herşey tamam derken çalıştırdık TECH2 ile bağlandılar arızayı sildiler lamba söndü. kontağı kapatıp tekrar açtılar yine yandı motor arıza lambası. gaza yüklendi yine 4500de devir kesici devreye girdi.Ne oldu usta dedim? Yine aynı hatayı verdi dediler bu sefer tekrar sensörü yenisiyle değiştirdiler yine denediler yine aynı sorun. motor arıza lambası yine yandı ve arıza "Eksantrik mili devir sensörü yanlış sinyal." Aracımın motoru bundan yaklaşık 6 ay önce rektefiye oldu triger seti değişti baskı balataları değişti siboplar falan derken baya bir güzelleşmişti motoru. arabada artık tık yoktu. Usta dediki triger setinin dişlilerine bakalım doğru yerindelermi ondan da okuyamıyo olabilir herşeyi denemeliyiz dedi. Söktüler trigeri ayarladılar o da normal. iki tane sorun kaldı dedi. ya elektrik tesisatında ya da beyinde..Aracı hafta içi bırakırsanız test eder sorunu buluruz demişlerdi. Ben araştırdım ki bu sensör krank sensörü ile değişirmiş. Zaten ilk bağladığında cihaza Krank mili devir sensörü hatası da vermişti ama yeni sensörü takınca direkt eksantrik mili devir sensörü hatası kaldı. Şimdi benim sorum şu.

1.Eksantrik mili devir sensörünün o üzerinde gelen kabloda problem olabilir mi?
2.Bu sensör krank mili sensörü ile doğru orantılımıdır? Yani aralarında hayalet bir iletişim mi sağlıyorlar (ben bozuluyorum bak sen de bozul..gibi)
3.Krank mili sensörünü de değiştirtsem arıza gider mi?
4.çok soru oldu farkındayım da az kaldı :) Bu sensörde değil madem neden yanlış sinyal diyor? Arızanın kabloda yada beyinde olduğunu nasıl tespit edecekler? Ya bu ikinci sensör de arızalı ise? Onu ölçmediler. Kabloyu da ölçmediler. Kablonun uçlarını bağladılar fakat ölçüm yapmadılar. Sorduğumda güvenmeliyiz dediler.
Ben ya bu servisi değiştiricem ya arabayı satıcam. Artık pes ettiriyor bana bugün pisi pisine sensör değişim+işçilik 170 tl verdim.

Forumu araştırdım bu ve bunun gibi birkaç konu mevcut ama benim konum farklı bu yüzden kızmayın bana admin abiler :) affınıza ve hoşgörünüze sığınıyorum.

Engin tecrübelerinize ihtiyacım var.Cevaplarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Başıma geldiğinde krank sensörü ile birlikte değişerek sorunu çözdüm. Genelde bu şekilde oluyor.
 

omerince

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Başıma geldiğinde krank sensörü ile birlikte değişerek sorunu çözdüm. Genelde bu şekilde oluyor.

Öncelikle teşekkürler cevabınız için. Hocam aynı anlattığım sorunla mı karşılaştınız sizde? Sorun krank sensörünü değiştirttiğinizde çözüldü mü? Tekrar aynı sorunu yaşamadınız değil mi?
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba

Aracım Vectra B 2.0 CD X20XEV Yaklaşık bir haftadan beridir aracı sabah ilk çalıştırdığımda problem olmamasına rağmen düz yolda giderken aniden bir devir saatinin pik yapması sonrası düşerek aracın stop etmesi, tekrar çalıştırdığımda normal çalışması ama arıza lambasını yakması sorunu yaşıyordum.Lamba yandığında araç 4500 deviri geçmiyordu. Araç soğuduğu zaman yapmıyor fakat ısındığı zaman sorun oluyordu yine lamba yakıyordu..Sonra artık her sabah arıza lambası yana yana işe gidip gelmeye başladım. Bu yaklaşık 1 hafta devam etti böyle. Özel bir servise götürdüm aracı eksantrik mili devir sensörünün değişmesi gerektiğini, aracın üstünde halen daha orjinal sensörünün olduğunu ve bunun opelvectra b araçlarda kronik bir sorun olduğunu bugüne kadar neden arıza yapmadığına şaşırdıklarını ifade ettiler :) Değiştirdiler fakat siemens olanı ile değiştirdiler. Yeni modelmiş kablolu olandan. Orjinal değil ama Alman malı dediler.Eski sensörü çıkardılar baktım o da siemens GM logosu var uzerinde. Bunun da GM vardı yanında. neyse yerine yenisini kablolu olanını taktılar. Mevcut kabloyu kestiler uçlarını lehimleyip izole ettiler arıza yapmıyormuş. Herşey tamam derken çalıştırdık TECH2 ile bağlandılar arızayı sildiler lamba söndü. kontağı kapatıp tekrar açtılar yine yandı motor arıza lambası. gaza yüklendi yine 4500de devir kesici devreye girdi.Ne oldu usta dedim? Yine aynı hatayı verdi dediler bu sefer tekrar sensörü yenisiyle değiştirdiler yine denediler yine aynı sorun. motor arıza lambası yine yandı ve arıza "Eksantrik mili devir sensörü yanlış sinyal." Aracımın motoru bundan yaklaşık 6 ay önce rektefiye oldu triger seti değişti baskı balataları değişti siboplar falan derken baya bir güzelleşmişti motoru. arabada artık tık yoktu. Usta dediki triger setinin dişlilerine bakalım doğru yerindelermi ondan da okuyamıyo olabilir herşeyi denemeliyiz dedi. Söktüler trigeri ayarladılar o da normal. iki tane sorun kaldı dedi. ya elektrik tesisatında ya da beyinde..Aracı hafta içi bırakırsanız test eder sorunu buluruz demişlerdi. Ben araştırdım ki bu sensör krank sensörü ile değişirmiş. Zaten ilk bağladığında cihaza Krank mili devir sensörü hatası da vermişti ama yeni sensörü takınca direkt eksantrik mili devir sensörü hatası kaldı. Şimdi benim sorum şu.

1.Eksantrik mili devir sensörünün o üzerinde gelen kabloda problem olabilir mi?
2.Bu sensör krank mili sensörü ile doğru orantılımıdır? Yani aralarında hayalet bir iletişim mi sağlıyorlar (ben bozuluyorum bak sen de bozul..gibi)
3.Krank mili sensörünü de değiştirtsem arıza gider mi?
4.çok soru oldu farkındayım da az kaldı :) Bu sensörde değil madem neden yanlış sinyal diyor? Arızanın kabloda yada beyinde olduğunu nasıl tespit edecekler? Ya bu ikinci sensör de arızalı ise? Onu ölçmediler. Kabloyu da ölçmediler. Kablonun uçlarını bağladılar fakat ölçüm yapmadılar. Sorduğumda güvenmeliyiz dediler.
Ben ya bu servisi değiştiricem ya arabayı satıcam. Artık pes ettiriyor bana bugün pisi pisine sensör değişim+işçilik 170 tl verdim.

Forumu araştırdım bu ve bunun gibi birkaç konu mevcut ama benim konum farklı bu yüzden kızmayın bana admin abiler :) affınıza ve hoşgörünüze sığınıyorum.

Engin tecrübelerinize ihtiyacım var.Cevaplarınız ve yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Ne kadar şanslıymışsınız, kablolu eksantrik sensörleri yeni nesildir ve hata verme sorunları azaltılmıştır. Krank devir sensörüyle değiştirilmesi doğrudur, sponsorumuz opelgaraj'ı arayarak teyit ettirdim ben de o arızayı yaşadığımda, eksantrik ve krank devir sensörleri aynı anda değişmesi normal bişeymiş. Eğer iki sensör + işçilik 170 lira verdiyseniz harbiden makul fiyat. Aracınızın elektrik tesisatı sağlam değilse sık bozulan bir parça olduğunu da eklemem gerek. Eğer bir daha bozulma yaparsa üzerinde TOPRAN yazan sensörü sakın taktırmayın bunun haricinde bir bilgiye ihtiyacınız yok.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lehimlenirse direnc artması sonucu hata verir doğrudur. zaten üzerinden giden akım düşük ufak bir değişiklik arıza gösterir.Öcelikle tesisata baktırın olmadı Emre Kardeşimin dediği gibi Krank devir sensoruda değişecek. Sonçta şu gerçek sağ gösterip sol vırma gibi birşey,yani ikisi değişmesi ile düzelebiliyor
 

Bulent SARI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
1,015
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Benim başıma gelen inşallah sizin başınıza gelmez.Eğerki krank devir sensörü ile değiştirdiğinizde yine aynı hatayı verirse kablonun sağlamlığını yaptırın avometre ile.Burda sıkıntı bulamazsanız sensörü süren beyindeki entegre bozulmuştur.Çok sıkıntı yaşadım denemediğimiz takmadığımız sensör kalmamıştı.Beyini yaptırdık düzelmişti 3 ay geçmeden beyin yine aynı arızayı verdi.Yeni beyin taktık imoyu yeni beyne geçirdik düzeldi.Şu ana kadar bi kere egzantirik sensörü bozuldu.Sağlam sensörle arızalı sensörü avometre ile ölçtüğümde direnç farklılığı var.Buda bence şundan kaynaklanıyor motor ısısı.Isı sensör içindeki bobini bozuyor düşen direnç sensörü süren entegreyi bozuyor.Çünkü entegre bobinlere voltaj gönderiyor kısa devre konumuna gelmiş sensör beyni bozuyor.Kısa devre olmasada direnci düşmüş sensör. Sensörün çalışmasıda şu prensibe dayanıyor beyin sensöre verdiği voltajla sensörde manyetik alan oluşturuyor.Egzantirik kasnağındaki dişli bu manyetik alanın şiddetini değiştiriyor palsler olarak beyne gönderiyor beyinde gelen palsleri convert edip rpm olarak saymasını sağlıyor.Eğer bobinin direnci düştüyse beyni bozmuştur.Benimki büyük ihtimal böyle oldu ben epey bozuk sensörle gezmiştim.Ama sorunu bulamazsanız farklı beyin ile deneyin.Krank devir sensörününde çalışma mantığı bu.Birbirlerini eş zamanlı olarak takip ederler.Hata varsa motoru korumaya alırlar.
 

omerince

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Yorumlarınız için teşekür ederim. Sonuç olarak hayalet iletişime geçiyor iki sensör kendi aralarında. Biri arızalanınca diğerini tetikliyor. Arızada tek gösteren hangisi ise o değişse bile hata vermeye devam ediyor diğerinden dolayı. Öbürünü de değiştirince hata ortadan kayboluyor.Böyle devam edersek de ileride aracın beynini bozuyor.Beyni bozmamak için de şu an zaten motoru korumaya alıyorlar her iki sensör. 4500den daha fazla gaz verdirmiyor,motorun sesi değişiyor,yakıt fazlalaşıyor,sersem çalışıyor araç.işin ilginç yanı bunu ilk çalıştırmada yapmaması ısınınca sorun ortaya çıkıp motoru korumaya alıyorlar.Her yolu deniycez kısmet olursa bu hafta.Neticeyi yazıcam arkadaşlar. Saolun varolun.
 

GTS Elektronik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yaklaşık 1.5 sene önce bende egzantrik devir sensörünü değiştirdim siemens markayla.Servisde dedim krankında değişmesi gerekebilir usta sorun gözükmüyor boşuna masraf yapma dedi.Şuana kadar sorunsuz kullanıyorum.Bazı durumlarda gerekmeyebilir ikisinin birden değişmesine.Ama tabi gönül ister hepsini yenisiyle değiştirelim
 

omerince

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar.
Aynı hafta aracım tamir oldu. Ne yazık ki beyin tamir edildi.Arızalı sensör beyine sürekli puls göndere göndere beyindeki bağlı olduğu devre elemanını yakmış.Sonrasında tamir olan beyni taktık marşa bastık yine aynı hata.Sürekli olmasa da motor arıza lambası yanıyor hata alıyoruz.Akabinde Tester beyin denedik ondada sorun aynı, bu sefer yine başka bir beyin taktık yine aynı sorun toplamda 3 başka beyin denendi hepsinde aynı problem.Sensörü değiştirdik yeni model sensör taktık GM yine problem devam etti.Bu sefer eski tip eksantrik devir sensörü takıldı.Problem kalktı ortadan. Çok ilginç bir durum ama yeni tip eksantrik devir sensörünü kabul etmedi bizim araç :)
Sorun böylelikle çözülmüş oldu. Hoşçakalın.
 
Üst