Motor ve Blok değiştirme - Resmi Kayıt İşlemleri

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
super anlatim tesekkurler...

kesin bildigim dizelden benzine yada benzin dizele gecis olmuyordu ancak %25 (bu 30 da olabilir tam emin degilim) gecmeyen swaplamaya musade ediyorlardi. Degisti demekki uzuldum bunun olmayisina...
% 10 'a kadar müsaade varmış.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar başımdan geçen başka bir marka aracın piston çakması ve motorun rektefiye edilemez hale gelmesinden kaynaklanan motor blogu değiştirme işlemlerini tek tek yazacağım umarım işinize yarar.

1-İkinci el motor blogu ve sıfır motor blogu satın alınıyor. Eğer almış olduğunuz motor blogu ikinci el ise Pert olmuş aracın sadece motor bloğunu site satacak olan kişi noterden noter satışı yapıyor motor blogu ruhsatı size geçmiş oluyor bunun sonucunda eski motor numarası değişeceğinden almış olduğunuz bu motor blogu sizin aracınıza monte ediliyor ve bu motor numarası sizin ruhsata işlenmesi gerekiyor.

2-Montaj yapılıyor ve montajı yapan servis veya usta size işcilik faturası kesiyor.

3-Noterden almış olduğunuz Motor Blok satışı ve ruhsatlarıyla beraber Proje tadilatı yapan makine mühendisi firmaya gidip motor blogu tadilatı çizdiriyorsunuz. ( Takmış olduğunuz motor güçleri aynı olması lazım aracınızın 1.6 olan eski motor yerine 2.0 motor takamıyorsunuz) ve bu evrakları makine mühendisi motoru monte eden firmaya gidip kaşeletip gerçekten takılmışmı diye tespit ediyor.

4-Makine mühendisinden almış olduğunuz Proje tadilatı evraklarıyla beraber sigortacınıza gidip motor blogu değiştğini söylüyorsunuz ve zaten onlar işini bilense ruhsat değişeceğinde ek1 dolduruyor.

5-Aracımızın motor numarası değiştiğinden muayeneye girmesi gerekiyor. Tadilat projesi,ek 1, ruhsat fotokopileri, satın almış olduğunuz blok satış ve ruhsat evrakları ile muayeneye girip oradan onaylanan ek1 ile birlikte sigortacınızı tekrar gideceksiniz veya ruhsat sahibi direk emniyete gidip oradaki mevcut dilekceyi doldurup müracat edilecek.

6-Emniyette ki kişiler zaten işin ciddiyetinde aracın eski ruhsatları, makine mühendesinin proje faturası, işcilik faturası, eski sigorta, nüfus cüzdanınız, motor blogu satış evraklarıyla beraber ek1 ve dilekceye orada imza atıp işlemi başlatıyorlar. dosyanız bulunuyor 135 tl ruhsat harcını ödüyorsunuz. işlem sırasına göre yeni ruhsatınızı veriyorlar.

7-sON İŞLEM Yeni almış olduğunuz ruhsatınız ile birlikte sigortacınıza gidip eski sigortanıza zeyilname düzenlettiriyorsunuz. Bunu yapmamınızın sebebi ilerde kaza esnasında (Allah korusun) sıkıntı olmaması için motor numarasını düzeltiyorlar.

Makina Mühendisi : 250
Sigortacı form ve emniyet harcı : 150
Vize harcı : 140
Güzel bilgiler için teşekür ederim :) inşallah lazım olmaz ama olursa?
almanyada bu sorun olmuyordu...yani çıkma motoru komple değişsen sorun olmaz kimsede sormaz orda araç şase ve motor aynımı diye bakarlar yani 1.3cdti ye 1.7cdti motor koyamazsınız koyarsanız şanzıman vs. değişimi o zaman tüve gider işletirsiniz.
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
yani ben şimdi 1.7dti motorunu atıp yerine 1.7cdti takamıyormuyum? hacim aynı güç 2 katı :)
 

bpoyraz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 May 2008
Mesajlar
43
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Corsa gri duman

98 model corsa gls 1.4. 230binde.ilk çalıştığında gri duman atıyor. Sebebi ne olabilirdi
 
Üst