Kronik LPG Sorunları -2

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Selamünaleyküm.

Bu konunun birinci başlığında LPG'li araçlarda arıza ışığı yanması mevzusundan bahsetmiştim.

Bu yazıda yine LPG'li araçlarda çok karşılaşılan bir problem olarak geç çalışma sorunundan bahsedeceğim.

araba-neden-gec-calisir_646x340.jpg

İPUCU: LPG'li araçlarda meydana gelen arızaların teşhis, tespit ve çözümünde her şeyden önce LPG sisteminin geçici olarak devre dışı bırakılıp aracın bir süre tamamen benzinde kullanılması yerinde olur. Meydana gelen arıza ya da arıza uyarıları salt benzinli kullanımda oluşmuyorsa sorunun kaynağı LPG sisteminde aranabilir.

Konumuza geri dönecek olursak: LPG'li aracımızda sabahları ya da gün içindeki çalıştırmalarda gecikme sorunu varsa yapmamız gereken ilk şey LPG sistemini devre dışı bırakıp aracı bir süre belki birkaç gün hatta bir hafta benzinde kullanmaktır.

Benzinde kullanımda da sorun devam ediyorsa servis kontrolü gerekiyor demektir. Bu noktada konu LPG sisteminin dışına çıktığı için onu başka yazılara havale ediyoruz 😊

Benzinde kullanım sırasında sorun geçiyorsa problemin LPG beyni yani regülatör ya da enjektörlerden manifolda gaz sızması kaynaklı olması muhtemeldir. Yaygın olan sorun da budur. Bu gaz sızıntısı olduğunda manifolda dolan gaz motoru boğduğu için araç ilk çalıştırmada geç çalışıyor.

Sorunun kaynağını tespit etmek yani net olarak belirlemek için bir kaç test yapmamız gerekiyor:
  1. İlk olarak aracı benzine alıp kullanıyoruz ve motoru benzinde iken stop ediyoruz. Son anda değil tabi. En azından 5-10 dk benzinde kullanıp o şekilde stop edelim. Benzinli kullanımda gaz akışı kesileceği için motoru stop ettiğimizde regülatör ya da enjektörlerden gaz sızıntısı olmayacaktır. Eğer aracı tekrar çalıştırdığımızda normal çalışırsa tahminimizde haklıyız ve doğru yönde ilerliyoruz.
  2. Şimdi sıra geldi kaçağın nereden olduğunu bulmaya. İlk akla gelen regülatör olacağı için aracı LPG'de iken stop ediyoruz ve hemen regülatörden manifolda giden vakum hortumunu söküyoruz. Regülatör içindeki diyaframın deforme olmasından dolayı manifolda sızan bir gaz akışı varsa bunu kesmiş olacağız. Kısa bir süre bekledikten sonra hortumu yerine takıp hemen aracı çalıştırıyoruz. Eğer aracı tekrar çalıştırdığımızda normal çalışırsa tahminimizde haklıyız ve sorunun kaynağı ya da kaynaklarından biri regülatör diyaframı.
  3. Enjektörleri de kontrol etmekte fayda var. Yine aynı şekilde aracı LPG'de iken stop edip manifolda giden enjektör hortumlarını söküyoruz ve enjektörden kaçak olup olmadığını kontrol ediyoruz. İmkan dahilinde gaz dedektörü ya da köpükle bu işlem yapılabilir. Tabi bu kaçak kontrolü regülatör için de bu şekilde yapılabilir.
Eğer sorun regülatörde ise regülatör arızasının çözümü değişim değildir. Regülatör dediğimiz parçanın asıl bozulan kısmı içindeki diyafram ve contalardır. Regülatör tamir takımı değişimi ile sorun giderilir. LPG servisleri regülatörü söküp temizleyip tamir takımını değiştirip geri takarak vakit kaybetmek yerine, aynı regülatörü söküp yerine yenisini takarak daha kısa zamanda daha çok para kazanıyorlar. İşlerine öyle geliyor. Haklılık payları olabilir, bilemiyorum. Daha kolay olduğu kesin.

Enjektör için de öyle. Tamir ve bakımdan geçirilebilir ama daha çok zaman almasına rağmen daha az para kazandırıyor.

Tamir takımı değişimi ithal markalarda daha çok tercih edilebilir çünkü parçanın yenisi ile tamir takımı arasında ciddi fiyat farkları olabiliyor. Yerli markalarda ise fiyatlar çok yakın olduğu için yenisiyle değiştirmek de mantıklı hale gelebiliyor.

Son olarak bu tip sorunlarınızla ilgilenecek, buna vaktini ayıracak bir lpg servisi bulamazsanız lpgyedekparca.com sitesi yedek parça ve uzaktan işçilik hizmeti sunuyor. Yani ilgili parçayı söküp/söktürüp gönderdiğiniz takdirde gerekli tamiratı uygun fiyata yapıp gönderiyorlar. Tavsiye ederim.
 
Üst