Kompakt Sporcular

AksngR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
232
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
kompakt-sporcular-1798.jpg

Audi, S3'ü daha da keskinleştirdi ve şimdi dört kapılı "Sportback" türeviyle birlikte sunuyor. Bu lakabı anlamak için teknik verilere kısa bir bakış yetiyor: 265 hp'lik geliştirilmiş turbo-FSI motor, dört-çeker, spor şasi, 18" jantlar. 37.850 €'luk başlangıç fiyatıysa adrenalinden ziyade kalp çarpıntısı yaratıyor.
Alman rakipler biraz daha mütevaziler. Görsel olarak ölçülü fakat bir o kadar kuvvetli BMW 130i, 34.250 €'luk başlangıç fiyatına sahip. Dört kapılı Golf R32, 34.425 €'dan başlıyor. Testteki Golf'ün isteğe bağlı sunulan çift-debriyajlı DSG şanzımanıysa, ek 1825 € anlamına geliyor. 260 hp'lik Japon rakipse dörtlünün fiyat/performans oranı rekortmeni: Mazda3 MPS. Yalnızca 25.600 €'ya, sürüş zevki garantisi vaat ediyor.

Gövde

1799.jpg


Audi S3 Sportback, VW Golf R32 ve Mazda3 MPS, etkinliklerini görsel olarak da gösteriyor. Audi'nin difüzörü ya da Golf'ün ortada konumlandırılmış iri çift egzoz çıkışı bir gerçeği netleştiriyor: özel bir şeyle karşı karşıyayız. BMW de 130i için etkileyici bir gövde kiti sunuyor fakat standart olarak değil: gövde kitiyle spor şasiyi içeren M-Spor kit, 2050 € ek ücrete tabi.

265 hp'lik BMW dar çizgileriyle olduğundan küçük gözüken bir otomobil ve bunun sonucu da iç mekan darlığında kendini gösteriyor. Özellikle arka taraf oldukça dar. VW Golf çocuklar ve yetişkinler için daha fazla alan sunuyor. Hem ön hem arkada yolcular rahat ediyor - her ne kadar Audi'nin arka tarafında göreceli ferahlık hissi biraz daha iyi olsa da. Mazda yalnızca genişliği daha düşük iç mekan ve VW grubu rakiplerinden daha düşük bagaj hacmiyle puan kaybediyor.
Bu noktada BMW 1-serisi sürpriz bir biçimde öne atılıyor. Normal şartlarda 330 litrelik bir bagaj hacmi söz konusu. Teste katılan dörtlü arasında değişkenlik konusunda az fark olsa da, Audi ve VW bu en üst modellerinde bagaj bağlantı sistemlerini sunmayı uygun görmemiş. Bu, puanlara mal oldu. Mazda puanları toplasa da, sunduğu kısıtlı güvenlik donanımı onu neredeyse 20 puan geriye attı. Audi, BMW ve VW'yse, Japon rakiplerinin aksine orta sınıftan pekçok ileri teknoloji detay sunuyorlar.
Sürüş Konforu
1800.jpg

Audi S3'ün spor koltukları ek 3385 €'ya tabi fakat ödenen her kuruşu sonuna kadar hak ediyorlar. En iyi yanal desteği, keyifli uzun yol konforuyla birleştiriyorlar. İkinci sırada, güçlü yanal destekleriyle Golf R32'nin koltukları geliyor. BMW ve Mazda'nın koltuklarıysa ince bir fizik gerektiriyor, aksi takdirde rahatsız edici olabiliyorlar.
Golf'ün arka koltukları çıtayı belirliyor, diğerleriyse biraz düşük bir baş mesafesini konforlu koltuklarla birlikte sunuyorlar. Ergonomi söz konusu olduğunda Audi ve VW, ulaşımı ve anlaşılması kolay kumandalarla sürücüyü memnun ediyorlar.
Mazda ve BMW yavaş yavaş geriye düşüyor. Fakat ikisi de S3'ü daha düşük iç mekan gürültüleriyle alt ediyorlar. R32 burda puanları hanesine yazdırıyor. Mazda'da gaza yüklendikçe turbo ıslıkları rahatça duyulabiliyor.
Ingolstadtlı'nın beklenmedik bir diğer üstünlüğü süspansiyon konforunda kendini gösteriyor. Magnetic Ride şasi (1050 €) yalnızca engebelerde ön aksındaki eğilimle rahatsız ediyor. Onun haricinde en iyi sürüş konforunu sunuyor. Rakiplerin elektronik olarak müdahale edilemeyen daha gergin şasileri, yolcularının sürüş kalitesini biraz düşürüyor. Sürekli hareket halindeki Mazda süspansiyonu kendini en arka sıraya atarken, BMW'de de benzer eğilimler gözlemleniyor. Wolfsburglu'ysa kardeşi gibi ikna edici bir sürüş konforu sunuyor.
Motor & Şanzıman
1801.jpg

Bu bölüm daha çok anlayışların savaşıyla ilgili. Mazda ve Audi'de direkt enjeksiyonlu dört-silindirli turbo motorlar yer alırken BMW'de sıralı altı-silindirli, VW'deyse kompakt bir VR6-silindirli motor yer alıyor. Audi, yalnızca iki-litrelik turbo FSI'ını geliştirmiş. Her şeyden öte, daha fazla stabilite ve dayanıklılık hedeflenmiş. Daha güçlü pistonlar ve yeni bağlantı kolları, bunun kanıtı. Az buz değil; 265 hp'lik motor, 1.2 bar basınca dayanmak zorunda. Daha 2500 d/d'da 350 Nm tork üretiliyor. Dört-çeker, ateşli ileri atılma kuvveti için mükemmel. Özellikle 4000 d/d'nın üstündeki devirlerde sanki S3 Sportback'in verecek başka bir şeyi kalmamış gibi gözüküyor. Test aracının 0-100 km/s hızlanması 5.3 sn sürdü. Yarış, bunun ardında gerçekleşiyor.
Tek aksına güç giden BMW ve Mazda, kalkışta çekiş sorunları yaşarken, 1.6 tonluk Golf R32 fazla acele etmeden harekete koyuluyor. Fakat dört-çeker sistemi burda da avantaj sağlıyor: Golf, BMW ve Mazda'dan saniyenin onda ikisi oranında daha kısa sürede 100 km/s'e ulaşıyor. Bunun yanında VR6'sının bası kuvvetli, vurucu sesiyle R32, yarış otomobili izlenimi veriyor. Mazda'nın 2.3-litrelik motorunun patlamaya hazır gücü, çok kısa oranlı şanzımandan ötürü sürekli hiperaktif hissettiriyor. Standart kilitli diferansiyel ve torque steering sistemi, pek yardımcı olamıyor. Bu ikinci sistem, mevcut torku her iki ön tekerlek arasında paylaştırıyor.
"Efficient Dynamics" BMW'nin sihirli kelimeleri, ve işe yarıyorlar. Ölçümler gösteriyor ki BMW'nin ipeksi üç-litrelik motoru, en düşük emisyon değerlerine sahip. 100 km'de 10.3 litrelik tüketimiyle 130i, zirveye yerleşiyor. Bu konuda son sıraysa, her ne kadar sarsıntısız çalışan DSG şanzımanı yardımcı olmaya çalışsa da, susuzluğuyla meşhur R32'nin VR6 motoru oluyor: 11.7 litre. Hatta VW manuel modelin, üstüne 1 litre daha fazla tükettiğini söylüyor.
Rakipler son hız konusunda berabereler: Audi, BMW ve Mazda'da elektronik olarak 250 km/s ile sınırlıyken, R32 azami 248 km/s'e ulaşabiliyor.

Sürüş Dinamikleri

1802.jpg


Yol tutuş parkurunda başarı için çevik ve uyumlu bir şasi, dengeli frenler ve hassas bir direksiyon gerekir. Audi S3 Sportback bu üçüne de sahip ve ek olarak oyuna elektronik olarak yönlendirilen dört-çeker sistemini sokuyor. Bir diğer avantajıysa isteğe bağkı sunulan Magnetic Ride şasi.

Normal moddayken bozuk yollarda bile konforlu bir sürüş sunuyor. Tek bir düğme yardımıyla Spor moda geçildiğindeyse amortisörlerdeki sıvının akışkanlığı değişiyor. Bu, amortisör sıvısının içindeki ufak partiküllere etki eden, elektrikle oluşturulan manyetik alan sayesinde oluyor - sıvı daha az akışkan ve amortisör de daha sert hale geliyor. Etkisi: S3 tek bir düğme dokunuşuyla virajlarda yana çok az yatan bir spor otomobile dönüşüyor. ESP kapalıyken bile ani yön değişimleri gibi durumlarda tehlikeli bir hal ortaya çıkmıyor. En iyi 100-0 km/s fren mesafesi ve sağlam düz çizgi takibiyle puanları toplamaya devam ediyor.
Yalnızca slalomda Mazda onu alt edebiliyor. Kukaların arasından sağlam ve hızlıca süzülüyor. Küçük kusur: orta konum etrafında direksiyonu kolayca sertleşiyor. Japon rakip yol tutuş parkurunda ve fren konusunda Audi'nin hemen arkasına yerleşiyor ve onu Golf ile 130i takip ediyor. Yön değişimlerinden hiç etkilenmeyen Mazda yol tutuş parkurunun üstünde kalamıyor. Ayrıca direksiyona yapılan küçük müdahaleler dikkat gerektiriyor çünkü direksiyon merkezi konumunun etrafında çok keskin tepkiler veriyor, sürücü ani ve güçlü karşılıklar vermek durumunda kalıyor.
Ayrıca BMW'nin aktif direksiyon sistemi de (1300 €) virajlardaki değişken oranları sebebiyle alışkanlık gerektiriyor. Hızlanma konusunda ortaya çıkan gerçekler burda kendini iyice belli ediyor: BMW gücünü bütünüyle dinamizme dönüştüremiyor. Lastiklerin tutuş limitlerinde öngörülmesi zor bir önden ve arkadan kayma arasında gidip geliyor. Standart 17" lastikler BMW'nin uç durumlardaki kapasitesiyle zar zor başa çıkıyor. Ölçülen fren mesafeleri Golf'e çok yakın fakat S3'ün hayli uzağında. Kaybedilen puanlar, önceki motor bölümünde kazanılan küçük farklı zaferin ardından Münihli'yi geriye atıyor.

Çevre & Masraflar

1803.jpg


Mazda3 MPS'nin taban fiyatı rakiplerine fark atıyor. Burda özellikle Audi'yle çok uzaklar: neredeyse tam donanımlı Japon'la Ingolstadtlı premium teklifin arasında 12.000 €'dan fazla fark bulunuyor. ADAC'ın hesaplarına göre bakım masraflarındaysa görüntü o kadar da tos pembe değil. Değer kaybı Mazda'yı, taban fiyatından ötürü, pek az etkiliyor. Burda özellikle geride kalan Golf. Onun sahibi dört sene sonra en yüksek masrafı ödemek durumunda: 23.055 €.

Audi S3 ve özellikle BMW 130i için durum çok daha iyi gözüküyor. Sigorta şirketlerinin Audi ve BMW sürücülerine güveni tam gibi. İki aracın da masrafları düşük. Mazda'ysa güvenilirlik konusunda puan kazanıyor.
Değişik motor konseptleri araç vergilerini etkiliyor. Audi'nin iki-litrelik ufak turbo motoru sene başına VR6 motorlu Golf'ten 81 € daha ucuza mal oluyor. BMW bir kez daha yakıt ekonomisi sayesinde öne çıksa da, sınırlı garantisi sebebiyle de biraz olsun geriye düşüyor. Bu noktada Mazda bir kez daha öne çıkıyor ve zaferini ilan ediyor, zira bir tek o üç senelik garanti sunuyor.

Sonuç

1804.jpg


Audi S3 Sportback'in zafere giden yolculuğu hiç de kolay geçmedi. Gövde bölümündeki az farkla liderliğin ardından sürüş dinamikleri bölümünde çarpıcı bir zafer kazandı. Audi'nin sürüşü neredeyse bir spor otomobil gibi ve harika performansı onun adına konuşuyor. VW Golf R32 ikinci sıraya oturdu. Gövde ve konforu, susamış motorunu alt etti.

Fiyat/performans canavarı Mazda3 MPS sürpriz bir biçimde BMW 130i'nin önünde yer aldı. Japon rakip bir gelincik gibi çevik, fakat ciddi çekiş sorunları var. Tutumlu 130i, sürüş dinamikleri konusundaki zayıflıklarından ötürü kaybetti.
 

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
alman disiplini ilk sıraları almayı başarmışş bu konuda herhangi bir sürpriz yok
 
Üst