Kalorifer Neden Bir Sıcak Bir Soğuk Üfler ?

harun43

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
3 Mar 2016
Mesajlar
141
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Aracımın kaloriferinden çok memnunum neredeyse sauna gibi yapıyor içeriyi. Geçen hafta yağına suyuna bakayım dedim su kapağını açtım eksiklik yok. Sonra çalıştırdım aracı ,havada sıcak diye kaloriferi soğuk konumuna getirdim akşamına tekrar sıcak konuma getirdim ama bir türlü sıcak üflemiyor. İki gün böyle bindim motor ısınıyor hararet göstergesi 85 i gösteriyor ama sıcak hava yok. Acaba su kapağını açınca hava mı yaptı yoksa soğuk konumdayken içerden tırnak mı kırıldı tekrar sıcağa gçmiyor diye düşünürken dün uzun yola çıktım biraz gittikten sonra birden sıcak hava gelmeye başladı. Ben bu olayı anlamadım , anlayan varsa lütfen yardım etsin:D
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Kaputu açın kalorifere giden ikili boruları bulun ısınıyorsa düğmenin tırnağı kırıktır.ısınmıyorsa ya hava yaptı ya da su eksik.yada genleşme kabının kapağında hata vardır

Sony Z5 ile gönderildi
 

alemdarli46

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
182
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kontrol panelinde soğuk lehim hatası mevcut. Klima kontrol panelini söküp lehimlerini tazelemek gerekiyor. g kasada çok oluyor. 2 tane g kasayı böyle çöDüm.
 

harun43

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
3 Mar 2016
Mesajlar
141
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Kontrol paneli dediğiniz bu tuşların ve çevirme kollarının bağlı olduğu karttan bahsediyorsunuz değilmi ( https://www.otocikma.com/aracparca-ece_opel_astra_g_klima_kumanda_paneli-5140.html )
Benim zaten kontrol paneli sıkıntılı. Yani daha önceden de klima çalışmıyordu bir gidip bir geliyordu bu kontrol panelinde sıkıntı varmış elektriği geçirmiyor dediler elektrikçi biraz uğraştı lehim falan yaptı ama beceremedi ve en son klima tuşundan direk kompresöre kablo çekti şimdi klimayı öyle çalıştırıyorum. Ben en iyisi bu kartın yenisini alayım çünkü bu sorunları tekrarlama ihtimali var.
 

alemdarli46

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
182
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dediğim gibi söktürüp iyi bir elektronik tamircisine götür halleder büyük ihtimal klimada normale dönmesi gerek eğer entegresi bozuk değilse. Çıkma giyatıda 100-150 tl olması gerek.
 

harun43

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
3 Mar 2016
Mesajlar
141
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
SORUN ÇÖZÜLDÜ: Araçta sorun hala devam ediyordu. Çok üstüne düşmemiştim ama havalar soğuyunca sıcağa bir türlü geçmedi. Bende klima ve radyatör tamir-bakım yapan ustama götürdüm. Sıkıntı kalorifer musluğundan kaynaklanıyormuş, değiştirdik düzeldi. Fakat musluğa ulaşmak için orta konsol sökülüyor baya teferruatlı iş. Maliyet muslukla beraber 350 tl tuttu. Şimdi istediğim zaman soğukta veya sıcakta kullanabiliyorum.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Basit değişimler için bile arabaların sağının solunun sökülerek (kalorifer işleri için ön göğsün, polen filitresi için torpidonun) faturanın yükseltilmesi çok kötü bir şey. :mad:
 
  • Beğen
Tepkiler: harun43

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Basit değişimler için bile arabaların sağının solunun sökülerek (kalorifer işleri için ön göğsün, polen filitresi için torpidonun) faturanın yükseltilmesi çok kötü bir şey. :mad:
Abi vallahi astra j kadar çetrefilli bir araba daha görmedim. Polen filtresi değiştirmek için torpido komple yerinden sökülüyor. Teyp sökümü ondan da zor. Ama astra j'den de çetrefillisi var. 1.6 cdti. 1.6 dizellerde zincir seti değişimi için motorun inmesine, minimum 6-7bin TL masraf çıkmasına söyleyecek söz bulamıyorum. Hele şu meşhur zincir sesimize bulunan 8 yıl gecikmiş çare ve Opel Türkiye'nin buna kayıtsız kalışı ile ilgili ağzımı bile açmak istemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Abi vallahi astra j kadar çetrefilli bir araba daha görmedim. Polen filtresi değiştirmek için torpido komple yerinden sökülüyor. Teyp sökümü ondan da zor. Ama astra j'den de çetrefillisi var. 1.6 cdti. 1.6 dizellerde zincir seti değişimi için motorun inmesine, minimum 6-7bin TL masraf çıkmasına söyleyecek söz bulamıyorum. Hele şu meşhur zincir sesimize bulunan 8 yıl gecikmiş çare ve Opel Türkiye'nin buna kayıtsız kalışı ile ilgili ağzımı bile açmak istemiyorum.
Bizdeki Astra J henüz 11.000 km de olduğu için henüz onunla fazla içli dışlı olamadık :) . Emektar aracımız olan Vectra A bizi hiç üzmediği için ondan bir türlü vazgeçemiyoruz. Astra G'lerde de polen filtresi değişiminde torpido sökülüyor. Birçok araba firması atağa geçerken Opel'in onlardan gerilerde kalması üzücü.
 
  • Beğen
Tepkiler: harun43 ve omeroz
Üst