İdeal drag rolling hızlanma aralığı nedir? Yardım?

Tuncg

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
91
Tepki puanı
33
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 1.3 cdti aracıma chiptuning yaptırmayı düşünüyorum ama malum her yerde güç ölçen dyno bulunmuyor. Önce ve sonra süre ölçmeyi düşünüyorum.
Yaptıracağım firma 0 100 yerine 100 200 gibi hızların ölçülmesinin daha doğru olduğunu söylüyor ancak yüksek süratlere çıkmanın riskini almak istemiyorum. Zaten standartta 200 yok 😊 ya da onu görecek yol yok.
Ne kadar aradıysam hiç bir bilgi bulamadım 100 200 yerine kullanılabilecek performans ölçümünde en çok kullanılan hız aralığı nedir? 60 100, 80 120, 80 160 gibi aralıklar duyduk geliyor ama emin değilim. Ayrıca bu hızlanma aralıkları uzunsa vites yükseltilebilir mi mesela 4700 5000 devir civarında istenen hıza gelinmediyse vites yükseltmek zorunlu dizel araç için. Bilen arkadaşların yardımını bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: @li58 ve Kaan.

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Şimdi şöyle diyeyim üstad 0.100 ölçmek istememelerinin sebebi bu genelde motoru swaplı big turbo enjektör kol yatak piston gerekirse gömlek kapak yani swap atılmış araç 0.100 de sürekli sarar o ulaştıkları beygirler 400 500 hafta daha üst ler bu araçlar sarmadan dolayı 0.100 demezler 100 200 derler şimdi senin araç 0.100 yapar tabi önce dyno ya gidip veri alıp sonra yazıp tekrar dyno verisi alıp yolda tekrar bir harita atıp lag yerlerini düzeltip gaziantep yapan yer varmı dersen yok derim ki dynoları yok hazır yazılmış atıp yolluyorlar yani 100.200 sebebi bu senin araç 1.3 neden diye sorarım yazılımcıya 😁 onun yerine al pedal comender kullan daha iyi bana göre egr kat iptali olmayacak en azından zaten bu ıkisinin iptal et adam akılı bir egzoz yaptır 20 bg e yakın alabilirsin bence ha birde dizel zaten üst devirler ölü boş çevirir turbo devreye girip çıktığında boş çevirir 4000 üzeri çevirmeye gerek yok güç olmayacak o devirlerde
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncg ve @li58

@li58

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
285
Tepki puanı
67
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Benim aracım 1.3 sedan yazılımlı 225/45/17 lastik ebatlarıyla yazılımdan önce 4.cü vitesde 85-140 km 21 saniye düz yolda
Yazılımdan sonra yine aynı yolda 85-140 11 saniye
ben yarış için yaptırmadım aracın hantallığı gitti 120 hp 260 nm tork yazılımdan sonra dip gaz ve 3000 devirden sonra biraz duman atma var
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncg ve Kaan.

Tuncg

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
91
Tepki puanı
33
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Kesinlikle yarış için değil. Alt devirler çok kötü. Klima açmak işkence. Her ne kadar motor güçlü olsa da kasa çok ağır. Ve arabanın gerektiğinde gaza tepki vermesi bazı durumlarda kazayı önleyebilir. Özetle konfor için gerekli olduğunu düşünüyorum. Klima açıkken gaza bastıkça arkadan biri çekiyormuş gibi oluyor geri geri 😁
Nerde yaptırdınız dyno ölçümü yapıldı mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan. ve @li58

Tuncg

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
91
Tepki puanı
33
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Şimdi şöyle diyeyim üstad 0.100 ölçmek istememelerinin sebebi bu genelde motoru swaplı big turbo enjektör kol yatak piston gerekirse gömlek kapak yani swap atılmış araç 0.100 de sürekli sarar o ulaştıkları beygirler 400 500 hafta daha üst ler bu araçlar sarmadan dolayı 0.100 demezler 100 200 derler şimdi senin araç 0.100 yapar tabi önce dyno ya gidip veri alıp sonra yazıp tekrar dyno verisi alıp yolda tekrar bir harita atıp lag yerlerini düzeltip gaziantep yapan yer varmı dersen yok derim ki dynoları yok hazır yazılmış atıp yolluyorlar yani 100.200 sebebi bu senin araç 1.3 neden diye sorarım yazılımcıya 😁 onun yerine al pedal comender kullan daha iyi bana göre egr kat iptali olmayacak en azından zaten bu ıkisinin iptal et adam akılı bir egzoz yaptır 20 bg e yakın alabilirsin bence ha birde dizel zaten üst devirler ölü boş çevirir turbo devreye girip çıktığında boş çevirir 4000 üzeri çevirmeye gerek yok güç olmayacak o devirlerdhaklısınız
ben yine 0 100 de denerim dediğiniz gibi araba altı üstü 110 120 hp olacak hata yapılmazsa sıkıntı olmaz ama roll daha aklıma yattı. Bu arada antep te yaptırmıycam. Çok araştırdım ve doğru firmayı bulduğumu düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Tuncg

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
91
Tepki puanı
33
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Benim aracım 1.3 sedan yazılımlı 225/45/17 lastik ebatlarıyla yazılımdan önce 4.cü vitesde 85-140 km 21 saniye düz yolda
Yazılımdan sonra yine aynı yolda 85-140 11 saniye
ben yarış için yaptırmadım aracın hantallığı gitti 120 hp 260 nm tork yazılımdan sonra dip gaz ve 3000 devirden sonra biraz duman atma var
duman muayeneden geçmeye engel değilse sıkıntı değil bence. Dizel euro 4 motor olur illaki.
 
  • Beğen
Tepkiler: @li58

@li58

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2013
Mesajlar
285
Tepki puanı
67
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Kesinlikle yarış için değil. Alt devirler çok kötü. Klima açmak işkence. Her ne kadar motor güçlü olsa da kasa çok ağır. Ve arabanın gerektiğinde gaza tepki vermesi bazı durumlarda kazayı önleyebilir. Özetle konfor için gerekli olduğunu düşünüyorum. Klima açıkken gaza bastıkça arkadan biri çekiyormuş gibi oluyor geri geri 😁
Nerde yaptırdınız dyno ölçümü yapıldı mı?
Aracımı hiç dynoya sokmadım alırken bile yazılım yaptırmak istedim bir abimin tavsiyesi ile dr.ecu da yaptırdım ilk yazılımdan sonra dyno ya çıkardığımda 88 hp verdi aracın önceki gücünü bilmedigim icin adamlara suc atmak istemedim bu işlerde motor yıpranma payı ve aracın bakımıda önemli aradım memnun değilim dedim gelin kontrol edelim düzenleyelim aracın baskısı bitmeye yakındı turbo selenoid valfi düşük basınç veriyordu yazılım olmasına rağmen biraz güç artışı vardi ama fazla değildi yazılımı tekrar düzenlediler bende aracın bakımlarını yaptırdım gözle görülür derecede fark oldu benim yazılım biraz soft ve hard arası gibi birşey oldu sonradan tekrar güncelleme yaptırdığım için araç şu an rahat 115 hp üretiyor 120 hp egea ile kafa kafaya gidiyor 120 hp egealar da dyno da 112-113 hp çıkıyor
aracım 80-120 km hızlanması 136 hp 1.6 cdti astra j ile aynı
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncg ve Kaan.

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
ben yine 0 100 de denerim dediğiniz gibi araba altı üstü 110 120 hp olacak hata yapılmazsa sıkıntı olmaz ama roll daha aklıma yattı. Bu arada antep te yaptırmıycam. Çok araştırdım ve doğru firmayı bulduğumu düşünüyorum.
O zaman iş sizde sizinde sonrasında düşüncelerinizi isteriz üstad çok şey katar bu arada fan klima açınca düşük hızda sürekli dönüyormu yoksa çalış dur mu yapıyor
 

Tuncg

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
91
Tepki puanı
33
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Aracımı hiç dynoya sokmadım alırken bile yazılım yaptırmak istedim bir abimin tavsiyesi ile dr.ecu da yaptırdım ilk yazılımdan sonra dyno ya çıkardığımda 88 hp verdi aracın önceki gücünü bilmedigim icin adamlara suc atmak istemedim bu işlerde motor yıpranma payı ve aracın bakımıda önemli aradım memnun değilim dedim gelin kontrol edelim düzenleyelim aracın baskısı bitmeye yakındı turbo selenoid valfi düşük basınç veriyordu yazılım olmasına rağmen biraz güç artışı vardi ama fazla değildi yazılımı tekrar düzenlediler bende aracın bakımlarını yaptırdım gözle görülür derecede fark oldu benim yazılım biraz soft ve hard arası gibi birşey oldu sonradan tekrar güncelleme yaptırdığım için araç şu an rahat 115 hp üretiyor 120 hp egea ile kafa kafaya gidiyor 120 hp egealar da dyno da 112-113 hp çıkıyor
aracım 80-120 km hızlanması 136 hp 1.6 cdti astra j ile aynı
Maşallah. Arabanın keyfine doyum olmaz o zaman. Dr.ecu da iyi sanırım ama 2cr araştırmalarım sonucu karar verdiğim firma oldu her ne kadar fiyat farkı olsa da. Dr.ecu Antep te var sanırım şubesi ama korkuyorum istediğim sonucu alamazsam diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Maşallah. Arabanın keyfine doyum olmaz o zaman. Dr.ecu da iyi sanırım ama 2cr araştırmalarım sonucu karar verdiğim firma oldu her ne kadar fiyat farkı olsa da. Dr.ecu Antep te var sanırım şubesi ama korkuyorum istediğim sonucu alamazsam diye.
Dr.ecu en iyi yeri bence şahsın kendisi özgün dür direk yanına gidip yaptıranlar memnun olanlar var bencede 2cr güzel serhat inci öncüdür o firmadada 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: @li58 ve Tuncg
Üst