Hayat Kurtaran Teknikler ( Cam Kırılması, Lastik Patlaması VB.)

ORCA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ocak 2009
Mesajlar
486
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
güzel paylaşım teşekkürler...
 

Casper

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
27
Siteyi ziyaret et
Konu hortladı biraz ama çok önemli bir şeyi söylemeden geçemedim..

Ek Bilgi de Benden Olsun : Direksiyonu 09.15 pozisyonunda tutarsak Allah muhafaza bir kazada Hava yastıkları açılırken baş parmaklarımızı parçalar. Veya direksiyonda hangi parmağımız varsa.

Hava yastıklı otomobillerde direksiyon 10:10 pozisyonunda tutulmalıdır.

Güzel bir konu :)
 

kobay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ara 2010
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Siteyi ziyaret et
takdir.

merhabalar!
mademki konuyu hortlattınız,bende ruh vereyim;
öncelikle konu muhteviyat olarak önemli,moderatör emek vermiş sayfalarca yazmış belki kopyala-yapıştır olabilir ama yinede emek vermiş,teşekkür ederim.
ikinci husus olarak bugünlerde oto cam filmlerine ceza kalkması gündemde aslında iyi olur,çünkü güneş içeriye çok giriyor ve klima açık olmasına karşın arabanın içi istenilen dereceye gelemiyor ama filmler olursa güneş ışın ve ısısı kısmen azalacak.
 

ENfER

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2012
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
* Direksiyon tek elle kullanilmaz.Tek elle ayakkabinizin bagcigini
baglayamayacaginiz gibi. Direksiyonu her zaman iki elle ve 09:15
pozisyonunda tutun.


ben buna katılmıyorum tek elle daha rahat arac kullanılabılıyor
bence direksiyonu sımsıkı tutmak en iyisi.
ön lastik patladıgında ne olduğunu anlamadan şarampole gidersiniz...
bunun dışında taşlar, çukurlar hatta yuksek hızlarda ruzgar bile sizi uçurabilir...
 

b_ahmetgunduz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2013
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ani frenlerde once frene basip, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor
kompresyonundan faydalanip daha kisa mesafede dururuz!
Yanlis! En etkin yavaslama frenle debriyaja ayni anda basilarak yapilir.
Boylece fren sirasinda motor devre disi birakilarak, motorun araci ileri
goturme kuvveti yok edilir.



bu mesaja bende katılmıyorum belki yanlış biliyorum ama debriyaja basınca araba ani bir ivmelenme yaşayabiliyor hatta kontrolsüz hissi bile verebiliyor belki frenden bir saniye sonra debriyaja basalım desek daha doğru olur.
 

suskun_368

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2010
Mesajlar
117
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
paylaşım için tşkurler ama kim uyacak :)
 

kadircan19

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2013
Mesajlar
42
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
"Ani frenlerde once frene basip, durmaya yakin debriyaja basarsak, motor
kompresyonundan faydalanip daha kisa mesafede dururuz!
Yanlis! En etkin yavaslama frenle debriyaja ayni anda basilarak yapilir.
Boylece fren sirasinda motor devre disi birakilarak, motorun araci ileri
goturme kuvveti yok edilir.
"

Ben bu bölüme katılmıyorum. Pekçok başlıkta da tartışıldı sanırım bu, debriyaja basarak fren yapmak her zaman daha riskli.

iki yönteminde bi açıklaması var diye biliyorum..

yüksek hızlarda fren yaparken debriyaja basmadan fren yapılırsa araç oturaklaşıyor ve savrulma olmuyor ve daha sert fren imkanı sunuyor çünki yüksek vitesle şanzuman araç motoruna motor freni uygulaması yapıyor..
ama matematiksel olarak debriaja basılması gerekiyor çünki motorun gücünü şanzumandan tekerlere gitmesini engellemek gerekiyor ama bu yapılınca balatalar çok kullanılıyor çabuk degişmesi gerekiyor ve yüksek hızlarda basınca araç savrulmaları oluyor..
(kesinligini bilmiyorum benim ögrendigim bu )
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
5
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Hayat kurtaran en iyi teknik tecrübedir... aracı yol şartlarına göre kullanmak özellikle uzun yollarda takip mesafesini iyi ayarlamak gerek önde giden aracın arkasına yapışır isek adamın sadece gaz pedalından ayağını çekmesi dahi araçların birbirine girmesine yeter de artar bile....

Tek şerit yollarda olur olmadık yerde sollamayacaksın solar isen ölürsün....

Bilmediğin yollarda limitleri zorlamayacaksın zorlar isen ölürsün....

Bakımlarını zamanında yapıracaksın yaptırmaz isen ölürsün...

hadi var sayalım ölmedin o zaman sakat kalırsın.... bu kadar basit bunları göze alan varsa yollar onu bekler.
 

Habib

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
6 7 senedir araç kullanıyorum.Eskiden hiç korkmazdım,rahat kullanırdım.Bilmediklerimi öğrenince rahat rahat kullanamaz oldum :( bu günlerde 50 den yukarı çıkınca panikliyorum,her an birşey olacakmış gibi hissediyorum.Allah uzak eylesin..
 
Üst