Egr ve kat iptali ( kara duman)

burakank

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
1,331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
kat iptalini neden tavsiye etmiyorsun?
aracınız fazla km'li bi araç değil.konvertörün işlevini netten çok iyi anlatılmış şekilde bulabilirsiniz.konvertör km ilerledikçe işlevini yitirir ve yüksek km lerde iptal ettirildiğinde araç rahatlar.ancak düşük km'li araçlarda böyle bi sorun olmaz.
http://tr.wikipedia.org/wiki/Katalitik_konvertör
 

senturk35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2008
Mesajlar
1,676
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et

Deniz İçgüdel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2009
Mesajlar
643
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et

senturk35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2008
Mesajlar
1,676
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Başka bir yerde okuduğum yazıda kat iptali yapılacaksa ECU da gerekli düzenlemelerin yapılması gerektiği söyleniyor.

peki sadece katın içini boşaltsam yine ecu da değişiklik gerekecekmi acaba
 

burakank

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 May 2008
Mesajlar
1,331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
1- sensör varsa arıza lambası yakar.
2- yakıt sarfiyatı artar.
3- egzost değerleri değişip muayeneden geçemeyebilir.
4- karışım farklılığından (yakıt ve hava karışım miktarları) dolayı motor düzensiz çalışacaktır
5-yakıtın sağlıklı bir yanma gerçekleştirebilmesi için belli birim yakıta 1 birim havaya ihtiyacı vardır.yanma oranındaki sapma yakıt sarfiyatı ve oransız yanma demektir.
bozulsa bile yenisini takmak gerekir..bozuk olan konvertör iptal edilince araç rahatlamış gibi algılanması doğaldır.rahatlatır diye inanılır ancak dediğimiz gibi.
 

alper a

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2007
Mesajlar
1,184
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
egr'nin yakıta önemsenecek azlık veya fazlalık bi katkısı yoktur.sadece kullanılabilir gazın geri dönüşümünü sağlar motor içinde.bunu iptal edince egzosttan sadece yanan değil,yanmayan gazlar da çıkıyor.duman yoğunluğu azaltılmış oluyor.

Egrin İptal Amacı kurumu en Aza indirmek.Birde Ara Hızlanmalarda İvmelenmeyi Yukseltmek.Tabi Sakin Kullanıyorsanız o Başka :)
 

Any1sT0pMe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2007
Mesajlar
2,272
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
egr in kısaca görevi yanma odasındaki yanmayı bozarak ısısını düşürerek atmosfere çıkan zararlı gazları asgariye indirmektir ama motora zarardan başka bi işe yaramaz iptali olduğunda motorda azda olsa yakıt tasarrufu olacaktır çekişdede çok azda olsa artma olacaktır... siyah dumanı genelde gaza ani yüklenmelerde atar sebebide motor yakıtı birden yakamadığından çiğ olarak egsozdan siyah duman olarak çıkar hidrokarbon olarak yani ... çekişde düşüklük varsa bana sorarsanız tabi ; depoyu söküp temizletin enjektörleri söktürüp temizletin gerekirse memleri değiştirin rampayı ( ortak hat ) ı söküp temizletin rampa basınç müşiri dahil çekişde bariz artma dumandada azalma olacağını düşünüyorum tabi biraz masraflı olabilir...bu arada siyah dumanı turbo danda yapabilir turboyu değişseniz dahi duman atabilir ancak o duman kat ta biriken yanmamış gazlardır .... yanılmıyorsan ki corsa c için turbosu sadece turbo 480 ytl idi...
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yanma odasındaki azotoksit (NO) 1800 derece sıcaklıkda azotdioksit (NO2)e dönüşüyor. bu NO2 de zararlı bir gaz.
egr valfide motor o sıcaklığa ulaşınca egsoztdan "yanmış gazı yanma odasına vererek" benzin hava karışımının kalitesini düşürüp, verimsiz yanma oluşturuyor. böylelikle motor 1800 dereceye ulaşmıyor ve NO gazı NO2 gazına dönüşmüyor. tüm motorlarda uygulanma sebebi euro emisyon normlarıdır.

uzun süreli kullanımlarda ve yüksek devirlerde sık sık verimi düşürdüğünden yakıtı etkisi vardır, ayrıca performansıda olumsuz yönde etkiler.

genelde egr arızası kurum bağlayan egrnin açık kalmasından oluşur.
 
Üst