Dizel Arac Dikkat Edilmesi Gerekenler!

Özden

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2018
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaslar,

Benim dizel araclar konusunda merak ettigim bir husus var.
1.3 dizellere bakiyorum cogunun kilometreleri cok yuksek.
Bunun dezavantaji nedir?
Ben nelere dikkat etmeliyim?
100 bin'den sonra mi agir bakimlari yapiliyor.
Ya da kac kilometrede yapilmali?
130-140-150 bin oldugu vakit nelerim degisme vakti gelmistir. Neyle karsilasirim.
Bilgilerinize cok ihtiyacim var.
Suan ki aracim 2004 benzinli easytronic enjoy twinport.
 

volkan1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
191
Tepki puanı
78
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Muhtemelen o km gelince(160-180bin km) degismediyse eğer triger zinciri değiştirilme zamanı gelmiştir ve maliyetli bir işlem, bunun haricinde enjektör ve turbo dikkatle incelenmeli nitekim bunlarda pahalı parçalar. Bakımlı ve temiz bir araç ise değerinden alabilirsiniz.
 

Özden

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2018
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Muhtemelen o km gelince(160-180bin km) degismediyse eğer triger zinciri değiştirilme zamanı gelmiştir ve maliyetli bir işlem, bunun haricinde enjektör ve turbo dikkatle incelenmeli nitekim bunlarda pahalı parçalar. Bakımlı ve temiz bir araç ise değerinden alabilirsiniz.

Peki ekspere soktugumuz vakit bu dedikleriniz parcalar kontrol ediliyor mu?
Mesela benim aracta 85 binde triger degismis. Suan 109 binde mesela. Daha bayagi zaman var degismesi icin.
 

volkan1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
191
Tepki puanı
78
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Peki ekspere soktugumuz vakit bu dedikleriniz parcalar kontrol ediliyor mu?
Mesela benim aracta 85 binde triger degismis. Suan 109 binde mesela. Daha bayagi zaman var degismesi icin.
İyi ve dikkatli bir usta ise ve ilgili arızaların semptomları görülüyorsa söylemesi lazim ama böyle yer bulmak mesele.
 

Özden

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2018
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ekspere mi gitmek mantikli yoksa surekli gittigimiz ozel servise mi goturmeli araci?
 

volkan1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2019
Mesajlar
191
Tepki puanı
78
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ekspere mi gitmek mantikli yoksa surekli gittigimiz ozel servise mi goturmeli araci?
Önce Ekspere götürüp araca baktırirdim ve böylece elinizde yazılı bir belge olur, sonrasında işini bildiğiniz bir ustaya götürüp göstermek faydalı olur ama kimse size ikinci elde %100 garanti veremez, aracın kondisyonundan nasıl kullanildigi ve bakımlı olup olmadığı az çok anlaşılır.
 

Özden

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2018
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Önce Ekspere götürüp araca baktırirdim ve böylece elinizde yazılı bir belge olur, sonrasında işini bildiğiniz bir ustaya götürüp göstermek faydalı olur ama kimse size ikinci elde %100 garanti veremez, aracın kondisyonundan nasıl kullanildigi ve bakımlı olup olmadığı az çok anlaşılır.

Benim tek derdim su aslinda buyuk masraflari geldiginde yaptirmadan satmalari. Ve alir almaz kulfet altina girecek olmam. Tek korkum bu.
Bu aracimi satmadan 1 gun once triger kayisini degistirdim. Oyle sattim.
Hele bir de dizel olunca yabancisiyim. Biraz tedirgin oldum.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,920
Tepki puanı
6,115
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Öncelikle daha önceki mesajlarımda belirttiğim gibi, araç alıp satmak çok zorlaştı güven duygusu malesef yerini açgözlülüğe bıraktı. Ben dizel araç alacak olsam maksimum 5 yaşında bir araç ve mümkünse en düşük kilometre olanı tercih ederim. Dizel araçlar yakıt tüketimindeki avantajlarından dolayı ağırlıklı olarak filo, şirket vb oluşumlar tarafından oldukça tercih ediliyor. Hatta önümüzde ki 10 yıl içersinde piyasada ww passat serisi araçların yüksek kilometrelerde satıldığını göreceğiz. Şu an nerdeyse tüm şirketler ve filoların tamamında ww grubu araçlar geziyor. Durum bu şekilde olunca bilinçli kullanıcılar dizel araç alırken malesef bin kere düşünmek zorunda kalıyor. Özden hocam almayı düşündüğünüz aracı bizimle (marka/model) paylaşırsanız fikirlerimizi biraz daha net yazabiliriz. Ancak 2. el dizel + 100 bin kilometre üzeri araç = Risk. Bu formülü aklınızdan çıkarmayın. 100 bin üzerindeki tüm araçlarda sorun vardır demiyorum/diyemiyorum. 100 bin üzerinde yakıtı hep temiz bir istasyondan almış dizel araç tek binici tarafından kullanılmışsa sorunsuz olabilir. Tam tersi bir durum varsa enjektör arızası, turbo arızası, besleme pompası vs derken işler çığrından çıkabilir.
 

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,443
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Volkan bey gerekli olanları çoğunu söylemiş...Dizel araçlarda 1,000,000 km gören araçlar mevcut..Alırken expertize sokmak tercih meselesi..İşlerini nederece doğu yapıyorlar bilmiyorum..Şahsen ben hep dizel araç kullandım..Bu yüzden öneririm..Km olarak tebiki düşük km.leri tercih etmet mantıklı ama aynı yıl ve modelde arada 5-6 bin fark bile olabiliyor...Ben şahsen özel ustama götürürüm,önce kaporta sonra motorunu kontrol ettirim..İçime sinerse alırım..Genelde fazla km takıntım yoksa..Bakımlı ve fazla yıpranmamışsa alırım..Tabi Baskı balata,Turbo,triger zinciri(dizellerde bu 135-150 bin arasında olduğu gibi daha uzun ve kısa değiştrienlerde var tabi)ve hasar kayıt sorgulamasına bakınız...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özden

Cemil

Yönetici
Başkan
34-İstanbul
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
4,443
Tepki puanı
1,960
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Öncelikle daha önceki mesajlarımda belirttiğim gibi, araç alıp satmak çok zorlaştı güven duygusu malesef yerini açgözlülüğe bıraktı. Ben dizel araç alacak olsam maksimum 5 yaşında bir araç ve mümkünse en düşük kilometre olanı tercih ederim. Dizel araçlar yakıt tüketimindeki avantajlarından dolayı ağırlıklı olarak filo, şirket vb oluşumlar tarafından oldukça tercih ediliyor. Hatta önümüzde ki 10 yıl içersinde piyasada ww passat serisi araçların yüksek kilometrelerde satıldığını göreceğiz. Şu an nerdeyse tüm şirketler ve filoların tamamında ww grubu araçlar geziyor. Durum bu şekilde olunca bilinçli kullanıcılar dizel araç alırken malesef bin kere düşünmek zorunda kalıyor. Özden hocam almayı düşündüğünüz aracı bizimle (marka/model) paylaşırsanız fikirlerimizi biraz daha net yazabiliriz. Ancak 2. el dizel + 100 bin kilometre üzeri araç = Risk. Bu formülü aklınızdan çıkarmayın. 100 bin üzerindeki tüm araçlarda sorun vardır demiyorum/diyemiyorum. 100 bin üzerinde yakıtı hep temiz bir istasyondan almış dizel araç tek binici tarafından kullanılmışsa sorunsuz olabilir. Tam tersi bir durum varsa enjektör arızası, turbo arızası, besleme pompası vs derken işler çığrından çıkabilir.
Hasip kardeşime genelde bu km takıntısından dolayı katılmıyorum :)..100-200 bin aralığı bir araç için kesinlikle risk veya problem değil..Ben 180 binlerde araç aldığım ve sorunsuz sattığım olmuştur..Hatta sattıktan aylar sonra teşeklkür edenler olmuştur..Dediğim gibi 1 milyon görmüş oldukça dizel var..yani Şuna şöylede diyebiliriz bakımlı araç bakımsız ve hor kullanıulmış bir araç..50 binde cırkı çıkmış pert olmuş araçta karşınıza çıkabilir..Bakımlıysa km takıntınız olmasın..Ozaman araçları 150 binden sonra huraya çıkaralım..Ne olacak bu 100 bin üstü araçlar..Almayalım satmayalım ozaman...Bu düşüncelerden kurtulmazsak,100 bin altı araçlarla 100 bin üstü araçların arasında fiyat rafkı uçurum olur...İnsanlarıda 50 yaşından sonra çalıştırmayalım gibi birşey bu :)...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özden ve Murat
Üst