Çözülemeyen balans problemi

GroupPolicy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
101
Tepki puanı
12
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar 1.6 turbo 180 hp edition elegance aracım var. Aracımda bir türlü çözemediğimiz bir balans problemi yaşıyorum. Ebatlarım 17 inc orjinal jantlarla ( 225 55 17) en az 10 defa farklı yerde balans yaptırttım nafile. Kışlıklar takılıydı ve sorun orada da vardı. Yazlıkları taktırdım şimdi de 120-130 aralığında yine direksiyonda vibrasyon var. Bu sorunu fark ettikten sonra lastiklerimi servisinde kontrol ettirdim ve testlerden başarı ile geçti,sorun gözlemlenmedi. Jantları lastikçide kontrol etmelerini söyledim bir yamukluk göremediler. O kadar sinir bozucu bir şey ki, sorum şu ki benzer bir sorun yaşayan ve çözümleyen var mı? Araç üzerinde balans önerenler var ama esp ve şanzıman açısından sorun yaratır diye çekiniyorum. Bazı forumlarda ön tabla burçlarından kaynaklandığından ve bunun için iyileştirilmiş parça çıkarıldığından bahsedilmiş ne derece doğru bilmiyorum. Önerileriniz ve yorumlarınız için şimdiden çok teşekkürler
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,472
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
akslar yamulmuş olabilir eğer uzun süre balans bozuk binersen alt takım komple bozulur lastiklerede iyice baktır araç
üzreinde makineye değdirip lastikleri çevirdilermi hızlıca yamuk diye böyle anlaşılır el ile anlaşılmaz
 

butterfly_effect_53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
29
Tepki puanı
24
Puanları
3
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Jantlar kontrol edilmiş yamukluk yok demişsiniz.
Araç üzerinde balans kontrolü yaptırın. Böylece sorun direk hangi lastikteyse araç üzerinde görülür.
ESP, şanzıman demişsiniz, bir zararı yok, zaten 1 dakikalık bir işlem.
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Araç üzerinde balans yapmanın nasıl bir sakıncası olabilir ki?
 
  • Beğen
Tepkiler: GroupPolicy

ermaneray

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
5 Ağu 2007
Mesajlar
1,595
Tepki puanı
222
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Yıl olmuş 2021 10 yere balans yaptırdım diyorsan rot balans lastikler jantlar sağlam demektir.
Lazerli sistemden bile geçtiyse ön düzene el atın bir yerlerde eskime yıpranma aşınma olması muhtemel
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16 ve Kaan.

GroupPolicy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
101
Tepki puanı
12
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
akslar yamulmuş olabilir eğer uzun süre balans bozuk binersen alt takım komple bozulur lastiklerede iyice baktır araç
üzreinde makineye değdirip lastikleri çevirdilermi hızlıca yamuk diye böyle anlaşılır el ile anlaşılmaz
Kaan hocam bir kaç kişi daha aks dedi. Aks ile ilgili bir ustaya kontrol yaptırmıştım ama birşey olmadığını söylemişti. Tabi bunun kesin kontrolü ve tanısı nasıl konur bilemedim ama aklımı şu kurcalıyor. Araç boşta ve gaza basmıyor iken, aks yine balans yapar mı? Bugün araç üzerinde balans yaptırdım ve baya tek tek lastikler ile uğraşarak balansı bitirdiler. Yağmur ve trafik nedeni ile test edemedim henüz ama yarın test etmeyi düşünüyorum.Lastiklerde ufak çaplı atlamalar var ancak baskı ile balans testlerinde sorun olacak boyutta olmadığı söylenmişti ayrıca kışlık lastikleri de taktırdığımda onda da sorun vardı zaten, Lastik kaynaklı olsa onda olmazdı. Jantları makine ile kontrol ettirmedim
 

GroupPolicy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
101
Tepki puanı
12
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Jantlar kontrol edilmiş yamukluk yok demişsiniz.
Araç üzerinde balans kontrolü yaptırın. Böylece sorun direk hangi lastikteyse araç üzerinde görülür.
ESP, şanzıman demişsiniz, bir zararı yok, zaten 1 dakikalık bir işlem.
Hocam bugün yaptırdım ama öyle bir dakika felan sürmedi açıkcası :) 4 lastiği de tek tek uğraşarak ortalama 1 saatte bitirdiler. Lastiklerin yanakları baya bir soyuldu :) ESP ışığı yakmadı ama bu şekilde araç çalışmıyor iken tekerlerin döndürülmesi bu tarz teknolojik araçlar için sağlıklı olmadığı düşüncesindeyim ama yaptırmak zorunda kaldım. Bu tüm ön takımın balansını almış oluyor. Aslında kök sorunu çözmüyor, sadece kök sorundan oluşabilecek ihtimalleri de hesaba katarak çözüm sunuyor bence. Yani eğer lastik ve jant kaynaklı değil aks kaynaklı bir balans ver ise onu çözmüş oluyor. En temizi aks ise aksı değiştirmek ama çok maliyetli. Henüz test edemedim bakalım çözülmüşmü göreceğiz
 

GroupPolicy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
101
Tepki puanı
12
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Araç üzerinde balans yapmanın nasıl bir sakıncası olabilir ki?
Araç çalışmıyor iken yapılan bir balans. Espli araçta araç çalışmıyorken arızaya sebep olabilir, lastiklerin kenarlarını baya bir yiyor, şanzıman için sorun yaratabilir. Zaten araç manual olsa bile bir çok lastikçi yanaşmadı yapmaya. Adamlar yapmak istemedi
 

GroupPolicy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 May 2015
Mesajlar
101
Tepki puanı
12
Puanları
18
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Yıl olmuş 2021 10 yere balans yaptırdım diyorsan rot balans lastikler jantlar sağlam demektir.
Lazerli sistemden bile geçtiyse ön düzene el atın bir yerlerde eskime yıpranma aşınma olması muhtemel
Bir tek aklımda salıncak burçları var. En azından aks şüphesi öncesi daha ucuz maliyetle deneyebileceğim bişey. Bakalım kışlıklara geçince onu deneyeceğim. Şu an yazlıklara finish balans yaptırdım. Çözüldüğünü düşünüyorum ama henüz test edemedim trafik nedeni ile
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,507
Tepki puanı
234
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Araç çalışmıyor iken yapılan bir balans. Espli araçta araç çalışmıyorken arızaya sebep olabilir, lastiklerin kenarlarını baya bir yiyor, şanzıman için sorun yaratabilir. Zaten araç manual olsa bile bir çok lastikçi yanaşmadı yapmaya. Adamlar yapmak istemedi
Çekişin olduğu tekerlere aracı çalıştırmadan balans yapmaya kalkan yerde zaten balans yaptırılmaz ;).
 
Üst