Corsa D 1.3 cdti 90hp 6 ileri baskı balata değişimi hk.

kadir366

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Merhaba,

Forumda 2 aydır bakıyorum ama net karşılığı bulamadım

Aracımın debriyajı biraz sert ve yukarıda kavrıyor. Baskı balatayı sanırım elden geçirmek gerekiyor.

Bakımlarını yaptırdığım usta

''hareketli mi sabit mi bakarız ona göre işlem yaparız muhtemelen volantta değişir, parçalar ortalama 1000-1200 arası tutar dedi''

Benim merak ettiğim ise volantın değişmesi gerekiyor mu? Baskı balata değişimi yeterli olmaz mı? Parça maliyetlerine bazı parça sitelerinden baktım normal fiyatlar mı?

Ayrıca motor soğukken 1. vites geçişi biraz zor oluyor. (durur vaziyetteyken)

Değişim sonrası bu düzelir mi?

araç bilgileri;
2008 1.3cdti 6 ileri 90hp motor kodu: z13dth
 

c_eken

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2015
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
5ilerinin baskı balata volant seti 500küsürlü rakamlardayken 6 ilerilerin nerdeyse bunun iki katı.

Genelde set olarak değişmesi önerilir. Bir de sonuna kadar kullanılırsa zaten volantta zarar gördüğü için mecburen değiştirilir. Şanzıman indiğinde usta bakar duruma göre karar verirsiniz ama hazır şanzıman inmişken değişmesi yararınıza olur.
Vites geçişleri bitik balatada zorlaşır, bunun yanında şanzıman yağından da kaynaklanır, onu da değiştirirseniz sorun kalmaz.
Ben de tam kalkış kavrama anında metallerin birbirne sürtmesi benzeri ses var, volanttan geldiğinden şüphelendiğim için mecburen set halinde bilyeyle beraber değiştiricem


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildiA
 

kadir366

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2016
Mesajlar
6
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
5ilerinin baskı balata volant seti 500küsürlü rakamlardayken 6 ilerilerin nerdeyse bunun iki katı.

Genelde set olarak değişmesi önerilir. Bir de sonuna kadar kullanılırsa zaten volantta zarar gördüğü için mecburen değiştirilir. Şanzıman indiğinde usta bakar duruma göre karar verirsiniz ama hazır şanzıman inmişken değişmesi yararınıza olur.
Vites geçişleri bitik balatada zorlaşır, bunun yanında şanzıman yağından da kaynaklanır, onu da değiştirirseniz sorun kalmaz.
Ben de tam kalkış kavrama anında metallerin birbirne sürtmesi benzeri ses var, volanttan geldiğinden şüphelendiğim için mecburen set halinde bilyeyle beraber değiştiricem


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildiA

Iscilikti yagiydi felandi 1500 u bulacak o zaman :mad:
 

caulerpa

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
98
Tepki puanı
8
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Merhabalar aynı araçtan var bende de (132000 de) 6 vites 90 lık corsa, metal sürtme sesi başladı, ustası volan teşhisi koydu... Luk ve Gm olarak iki marka var araştırdığım kadarıyla (Gm içinden de Luk çıkıyormuş :) ) siz değiştirdiyseniz hangisini kullandınız ve memnun musunuz.
 

c_eken

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2015
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Merhabalar aynı araçtan var bende de (132000 de) 6 vites 90 lık corsa, metal sürtme sesi başladı, ustası volan teşhisi koydu... Luk ve Gm olarak iki marka var araştırdığım kadarıyla (Gm içinden de Luk çıkıyormuş :) ) siz değiştirdiyseniz hangisini kullandınız ve memnun musunuz.



Ben değiştirmeden sattım aracımı. Çok marka araştırması yapmamıştım ama tercihiniz gm olacaksa orjinalliğini iyice kontrol edin. Piyasada gm kutusu içinde çokça yan sanayi opel parçası satılıyor.
 

caulerpa

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
18 Mar 2016
Mesajlar
98
Tepki puanı
8
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ben değiştirmeden sattım aracımı. Çok marka araştırması yapmamıştım ama tercihiniz gm olacaksa orjinalliğini iyice kontrol edin. Piyasada gm kutusu içinde çokça yan sanayi opel parçası satılıyor.

teşekkür ederim yanıtınız ve tavsiyeniz için.
 
Üst