Baskı balata kokusu

NefesTR

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
28 Kas 2019
Mesajlar
173
Tepki puanı
34
Puanları
28
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Abilerim kardeşlerim yardımlarınızı bekliyorum. 1.6 xer 2008 Easytronic aracım. Baskı balata 2 ay önce değişti. Yetkili serviste kalibrasyon da yapıldı. Ancak ikinci kez başıma geldi sormak istedim. Hafif kaldırım veya rampada geri geri park etmek zorunda kaldım ama araç acayip zorlandı ve cok pis bir koku sardı içeriyi. Değiştiren ustayı arayıp sorduğumda bana opeller geri viteste cok zayıf zorlama yakarsın bir daha yapma tarzı şeyler söyledi. Yapacak bişey yokmuş.
Bilenler yardımcı olabilir mi normal mi yoksa normal değil mi?
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,884
Tepki puanı
6,087
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Yokuşa bağlı, yüke bağlı, sizin debriyajı ne kadar bıraktığınıza bağlı... Açıkcası yarım debriyajda fazla gaza yüklenirseniz baskı bu şekilde koku yapabilir, dikkat etmek lazım.
 

NefesTR

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
28 Kas 2019
Mesajlar
173
Tepki puanı
34
Puanları
28
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Yokuşa bağlı, yüke bağlı, sizin debriyajı ne kadar bıraktığınıza bağlı... Açıkcası yarım debriyajda fazla gaza yüklenirseniz baskı bu şekilde koku yapabilir, dikkat etmek lazım.
Hocam cevap için teşekkürler. Araç yarı otomatik müdahale edemiyorum.araçta bir tek ben vardım yük olarak.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Abilerim kardeşlerim yardımlarınızı bekliyorum. 1.6 xer 2008 Easytronic aracım. Baskı balata 2 ay önce değişti. Yetkili serviste kalibrasyon da yapıldı. Ancak ikinci kez başıma geldi sormak istedim. Hafif kaldırım veya rampada geri geri park etmek zorunda kaldım ama araç acayip zorlandı ve cok pis bir koku sardı içeriyi. Değiştiren ustayı arayıp sorduğumda bana opeller geri viteste cok zayıf zorlama yakarsın bir daha yapma tarzı şeyler söyledi. Yapacak bişey yokmuş.
Bilenler yardımcı olabilir mi normal mi yoksa normal değil mi?
Aynı şanzıman benim araçtada var. Benim aracın boş ağırığı 1300 kg ve yokuşta çok kez geri gittiğim oldu. 11 yıldır bende araç yanmadı. Tam ayrıma yapmyrdur tahminim. O şanzımandan ustayı bulmak zordur. Sizin sorun bence debriyaj ayarıyla alakalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR

NefesTR

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
28 Kas 2019
Mesajlar
173
Tepki puanı
34
Puanları
28
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Aynı şanzıman benim araçtada var. Benim aracın boş ağırığı 1300 kg ve yokuşta çok kez geri gittiğim oldu. 11 yıldır bende araç yanmadı. Tam ayrıma yapmyrdur tahminim. O şanzımandan ustayı bulmak zordur. Sizin sorun bence debriyaj ayarıyla alakalı.
Usta tam olarak ben de öyle düşünüyorum. Çünkü iki kere kalibrasyon yapıldı. Baskı balata GM rulman Luk set takıldı. Sanki araç yarım debriyaj yapıyor gibi ayırmıyor gibi. Kömürler ile alakalı olabilir mi ne yapmam lazım. Hiç böyle bişey başıma gelmedi.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Usta tam olarak ben de öyle düşünüyorum. Çünkü iki kere kalibrasyon yapıldı. Baskı balata GM rulman Luk set takıldı. Sanki araç yarım debriyaj yapıyor gibi ayırmıyor gibi. Kömürler ile alakalı olabilir mi ne yapmam lazım. Hiç böyle bişey başıma gelmedi.
Benim şanzımanda sadece robot bölümü yok ama şanzıman mekaniği aynı. Sürekli kalibrasyon yaparsanız kalibrasyon sırasında kömürleri yersiniz. İleri giderken sorun var mı? Özellikle aynı rampada
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR

NefesTR

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
28 Kas 2019
Mesajlar
173
Tepki puanı
34
Puanları
28
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Benim şanzımanda sadece robot bölümü yok ama şanzıman mekaniği aynı. Sürekli kalibrasyon yaparsanız kalibrasyon sırasında kömürleri yersiniz. İleri giderken sorun var mı? Özellikle aynı rampada
Yok sorun yok ileride. Sadece a1 ve M1 de beklerken 30-40 sn de bir devir düşüyor boğuluyor ger kendine geliyor Ben kömürden mi diyorum. Hiç değişmediğini kanaat getirdim
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,465
Tepki puanı
2,550
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
2 CM yükseklikte tekeri geriden birazcık hızlanıp çıkmak yerine yüksekliğe dayayıp çıkmaya çalışırsanız orada balatayı sıyırırsınız. bu tür durumlarda ben çok defa denk geldim araba çıkmıyor. yarım metre ileri veya geri alıp o azıcık yüksekliği hareket marifetiyle çıkmak gerekiyor. umarım anlatabilmişimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR

NefesTR

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
28 Kas 2019
Mesajlar
173
Tepki puanı
34
Puanları
28
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
2 CM yükseklikte tekeri geriden birazcık hızlanıp çıkmak yerine yüksekliğe dayayıp çıkmaya çalışırsanız orada balatayı sıyırırsınız. bu tür durumlarda ben çok defa denk geldim araba çıkmıyor. yarım metre ileri veya geri alıp o azıcık yüksekliği hareket marifetiyle çıkmak gerekiyor. umarım anlatabilmişimdir.
Hocam teşekkür ederim. Cok güzel anlattınız. Zaten bu şekilde yaptıgım yerlerde hiç sorun olmuyor. Ama maalesef mecburen hafif bir şekilde manevra yapmam geri geri yavaş girmem gereken bir yerde başıma geldi. O yüzden burada danışmak istedim. Kömür değişimi yada daha önce revizyon yapılmamış olduğundan şüpheleniyorum. Yardım talep ediyorum
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,465
Tepki puanı
2,550
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
biz elbette ki kalibrasyon yapılıp yapılmaması gerektiğini bizzat bilemeyiz. bilgisayar gerisinden anca bu kadar fikir verebiliriz. beklerken ki devir dalgalanması için boğaz kelebeğini temizleyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: NefesTR
Üst