Astra J Motor Soğukken Titreyerek Çalışma Sorunu

Yorgun

Kayıtlı Kullanıcı
07-Antalya
Katılım
24 Mar 2022
Mesajlar
10
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba 2012j kasa aracım var sabah motor soğuk iken ilk calistirmada araç titreyerek çalışıyor ve gaz yemiyor gaz verince araçta patlama meydana geliyor aynı zamanda benzin kokusu da olusuyor ama motor isinca normal birsekilde çalışıyor neden dolayı oluyor acaba yardımcı olursaniz memnun kalırım
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba 2012j kasa aracım var sabah motor soğuk iken ilk calistirmada araç titreyerek çalışıyor ve gaz yemiyor gaz verince araçta patlama meydana geliyor aynı zamanda benzin kokusu da olusuyor ama motor isinca normal birsekilde çalışıyor neden dolayı oluyor acaba yardımcı olursaniz memnun kalırım
LPG yi sigortasını çek ve bir süre kullan bak düzelecek mi
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
333
Tepki puanı
96
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
o benim araçta da var. sebebini bilmiyorum ama ilk çalıştırmada rölanti dengeye gelene kadar beklerseniz (yaklaşık 1 dk) sorun olmuyor. çalıştırır çalıştırmaz direk gaza basayım gideyim diyemiyorsunuz yani sabah. ben bunu aracın huyu olarak değerlendiriyorum çünkü bir çözümü yok gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U.

alperenmalakcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2018
Mesajlar
41
Tepki puanı
9
Puanları
8
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Önce sorunun hangi yakıt sistemindeyken olduğunu çözmeniz lazım.
*lpg regülatöründe kaçak varsa sabha kadar manifolda gaz dolar sabahta ilk marşta araç boğularak çalışır,lpg ciye gidip regülatör kaçağını kontrol ettirin eğer kaçak varsa tamir yerine regülatörü direk değiştirin.(bu ihtimal çok yüksek)
*eğer regülatör sağlamsada arızalı isede şimdi söylediğimi kesin uygulayın.Aracı bezine alın (lpg yi vanadan kapatın )araca 300-400 tl lik benzin alın ve lqoi moly nin enjektör temizleyicisini atıp mümkünse uzun yolda yüksek devirlerde o benzini bitirin.daha sonrasında aracı lpg ye alın ve benzin deponuz hiç bir zaman yarım deponun altına inmeyecek şekilde tutun.(lpg de araç kullanıldığı zaman benzin ibresi hep diplerde gezdiğinden benzin pompası problem yapıyor)Yarın sabah arabaya marj yapmadan kontağı 2 defa marj verme konumuna kadar çevirip kapatın 3. De marj yapın ,(bayram namazındaki tekbir gibi 😎)eğer araç sorunsuz çalışırsa sorun yakıt seviyenizde yada benzin pompanızda olabilir ,yani yüksek ihtimal.bu arada bujiniz 20 bin i geçti ise candandan lpg bujisi sipariş verin ve taktırın.
*bunlar sizin yapacağınız en az masraflı çözüm seçenekleri ,bunlar ile çözülmez ise subaplar kontrol edilir,✋
 

alperenmalakcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2018
Mesajlar
41
Tepki puanı
9
Puanları
8
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Araç sabahları ilk marşta yüksek devirde çalışırken zenginde çalışır ,egzozdan çıkan benZin kokusu bu yüzden normaldir bunu diğer marka araçlardada kontrol edebilirsiniz (ben böyle biliyorum)
 

Ergun U.

Kayıtlı Kullanıcı
16-Bursa
Katılım
12 Tem 2017
Mesajlar
1,007
Tepki puanı
309
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Aynı şey benim araçta da var ama sorun olarak görmemiştim. En az rölanti 1000 devirin altına düşene kadar arabanın ısınmasını beklerim. Arabanın sağlığı için elzem diye düşünüyorum. Hatta ben hanıma lpgye geçene kadar bekle diyorum acelesi yok nasıl olsa :)
 
Üst