Astra J Eibach Hakkında

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar zaman zaman yay ile ilgili sorular geliyor. Elimden geldiğince cevaplamaya ve yardımcı olmaya çalışıyorum. Astra j için (katalogda diğer tüm araçlar için var) link, ekran görüntüsü ve kısaca bilgi vermeye çalışayım.
Astra j 1.4 ve 1.6 (turbosuz)  
pro-kit kodu: E10-65-020-01-22       ön aks ağırlık 995kg   ön yay numarası: F11-65-019-01-VA       arka aks ağırlık 1020kg arka yay numarası: F6549002
1.3 CDTI, 1.4 Turbo, 1.6 SIDI, 1.6 Turbo
pro-kit kodu: E10-65-020-02-22       ön aks ağırlık 1080kg ön yay numarası: F11-65-019-02-VA       arka aks ağırlık 1020kg arka yay numarası: F6549002
1.7 CDTI, 2.0 BiTurbo CDTI, 2.0 CDTI
pro-kit kodu: E10-65-020-03-22       ön aks ağırlık 1175kg  ön yay numarası: F11-65-019-04-VA      arka aks ağırlık 1020kg arka yay numarası: F6549002

katalogda 1.6cdti için bilgi yok. eibach'a mail gönderip sorduğumda 1081 -1175 kg ön aks ağırlığında olan araçlar için 1.7cdti grubundaki yayın kullanıması gerektiğini yazıp, hem 1.6cdti; 1.3cdti, 14t, 1.6t için olan yayın hem de  1.7cdti için olan yayın ikisinin de kullanılabileceğini belirtmekle beraber  1.7cdti grubundaki yayı kırmızı ile işaretlemişlerdi.

Bununla beraber yay ile ilgili kendi görüş ve tecrübelerim, yay her şeyden önce yol tutuşunu mükemmelleştiriyor. Görünüm olarak da lastik ve çamurluk arasındaki boşluğu azalttığı için bence gayet güzel bir görünüm sağlıyor. Elbette aracınız biraz daha sert bir karaktere sahip oluyor ve konfor biraz azlıyor. Ben yay değişince amortisörün de değişip daha ser bir amortisör takılması taraftarıyım. bunun sonucunda araba daha da konfor kaybedecek ama yoldaki kasis ve çukurlar vs. den dolayı aracın altını sürtme ihtimali azalacak. önemli bir konu da arabanın altını sürtmekten ziyade kendi tecrübeme dayanarak, yaydan sonra araba alçaldığı için esneme payı da azalacak ve yoldaki kasis vs. den dolayı ön lastik yukarı en son noktaya yükselip küt diye vurabilir.

eibach ile ilgili tüm soruların cevabı için katalog linki;
http://eibach.com/sites/dedevperformance-suspension.eibach.com/files/download/eibach-produktkatalog.pdf
burada tüm araçlar için uygun pro-kitler listelenmiş.
Astra j ile ilgili sayfanın ekran görüntüsü;
[img=800x449]http://i.hizliresim.com/onG95o.png[/img]
 

_OzGuR_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2012
Mesajlar
1,168
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra J Eibach Hakkında

Merak edip ilgilendiğim güzel bir konu yalnız ben hep coilover dan yanayım. Bana daha güven veriyor ayar imkanının olması
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra J Eibach Hakkında

Astra'nın süspansiyonu son derece sert. Bir de yay ile ben 1 hafta dayanabildim. GOLF IV aracımız var, o Astra'dan daha yumuşak. Şimdilerde geçici olarak C-Elysee kullanıyorum ve aracın süspansiyonu beni kendine hayran bıraktı. Ve Astra'nın şehir içinde ne kadar sert olduğunu birkez daha gördüm. Özellikle 15'' jantlar ile mükemmel bir sönümleme sağlıyor, bu nitelik torklu bir motorla birleşince şehir içinde gerçek bir keyif oluyor. Bu keyfi Astra ile yalnızca asfaltta tatlı virajlara süratli girerek yaşabilirsiniz, şehir içinde Astra maalesef sert :(
 

hllb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2011
Mesajlar
3,318
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra J Eibach Hakkında

REC link' Alıntı:
Astra'nın süspansiyonu son derece sert. Bir de yay ile ben 1 hafta dayanabildim. GOLF IV aracımız var, o Astra'dan daha yumuşak. Şimdilerde geçici olarak C-Elysee kullanıyorum ve aracın süspansiyonu beni kendine hayran bıraktı. Ve Astra'nın şehir içinde ne kadar sert olduğunu birkez daha gördüm. Özellikle 15'' jantlar ile mükemmel bir sönümleme sağlıyor, bu nitelik torklu bir motorla birleşince şehir içinde gerçek bir keyif oluyor. Bu keyfi Astra ile yalnızca asfaltta tatlı virajlara süratli girerek yaşabilirsiniz, şehir içinde Astra maalesef sert :(
"maalesef sert" yorumuna katılmıyorum. çünkü aracın yumuşak vaya sportif olması tercih meselesi. araç yumuşaksa yol tutuşu daha zayıf sertse yol tutuşu daha iyidir. ben eski aracımla yaylar varken bir viraj alıyordum ki değme gitsin :) öte yandan yeni dizelime yay takmayacağım çünkü ekonomik tüketim olsun diye aldım ve daha sakin kullanmaya çalışıyorum. bu sefer tercihim konfordan yana. ama insan bazen yayın tadını arıyor
 

REC1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
2,822
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra J Eibach Hakkında

hllb link' Alıntı:
"maalesef sert" yorumuna katılmıyorum. çünkü aracın yumuşak vaya sportif olması tercih meselesi. araç yumuşaksa yol tutuşu daha zayıf sertse yol tutuşu daha iyidir. ben eski aracımla yaylar varken bir viraj alıyordum ki değme gitsin :) öte yandan yeni dizelime yay takmayacağım çünkü ekonomik tüketim olsun diye aldım ve daha sakin kullanmaya çalışıyorum. bu sefer tercihim konfordan yana. ama insan bazen yayın tad arıyor

Hem yumuşak hem sportif olamaz mıydı?

Yani bu kadar sert süspansiyona sahip bir araçta bir sport butonu bulunamaz mıydı? Ben ısrarla ''sert'' diyorum çünkü bu araç OPC gibi extrem bir araç değil. OPC sportif bir araçtır ve Sport tuşu olmamış olsaydı bile bu aracı satın alan kişi süspansiyonların sertliğinden şikayet etmez,  edemez, etmemeli. Ama bahsi geçen araçlarımız plazalarda aile aracı olarak satılan araçlar ve insanlar bu beklenti ile satın alıyorlar.

Aynı sınıfta,  aile aracı olarak plazalarda yerini alan farklı markalarda bu tuş, dolayısıyla konfor seçenekleri mevcut. Astra'da böyle bir tuşun olmaması ve süspansiyon olarak günlük kullanımda (ş. içi) bir C-Elysee'in gerisinde kalması bana göre bu aracı ''Sert'' kılar. Geri kalan tüm yönlerde %95 üstünken bile...
 

CLIORS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra J Eibach Hakkında

03 kodlu olanın muhtemelen ön kısmı çok düşmeyecektir bu sebeple ben tavsiye etmiyorum. Sitesinde aplikasyon olarak iki kodu da vermiş, 1.6 cdti tamamen alüminyum motor olduğu için hacmi büyük olmasına rağmen muhtemelen 1.3 cdti ile benzer ağırlık seviyelerindedir.
 

Scrapercar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Mar 2014
Mesajlar
466
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra J Eibach Hakkında

CLIORS link' Alıntı:
03 kodlu olanın muhtemelen ön kısmı çok düşmeyecektir bu sebeple ben tavsiye etmiyorum. Sitesinde aplikasyon olarak iki kodu da vermiş, 1.6 cdti tamamen alüminyum motor olduğu için hacmi büyük olmasına rağmen muhtemelen 1.3 cdti ile benzer ağırlık seviyelerindedir.
Aynen katiliyorum abi yaylar senin arabaya cuk oturmus resmen. 1.4 t den daha uyumlu duruyor hatta gorunuse gore
 

CLIORS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra J Eibach Hakkında

Scrapercar link' Alıntı:
Aynen katiliyorum abi yaylar senin arabaya cuk oturmus resmen. 1.4 t den daha uyumlu duruyor hatta gorunuse gore

Sağolasın Yusuf, araç acayip keyifli oldu :D Tam kıvamında düştü.
 
Üst