Astra J 1.4T Ses İzolasyon ve Aksesuar-Modifiye Çalışmaları

atak34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
106
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam malzemeleri nerden alıyorsunuz. Link vs verebilir misiniz. Bende trim sesleri için uygulama yapmak istiyorum. Özellikle gösterge paneli ve ayna altındaki plastik bölüme ve orta konsola. Macoustic araştırdım ama bulamadım o markayı. Opel servisinin kullandığı bir bant var kauçuk sünger gibi ama yumuşak bir bilginiz var mı acaba bu konuda? Birde çamurluk içindeki sünger sürekli kayıyorbende ne yapabiliriz acaba. Teşekkürler

Merhaba , macoustic bazen de farklı isimle gittigidiyorda bulunabiliyor bulunca link atarım. Aşağıdaki ürünleri tavsiye ederim :

Sünger olan malzeme - http://www.bryshop.com.tr/TEROSON-PU-SP-200-SES-ONLEYICI-PANELLER,PR-572.html

Zemin için titreşim engelleyici - http://www.bryshop.com.tr/TEROSON-BT-SP-300-SES-ONLEYICI-PANELLER,PR-574.html

Kapı ve yan paneller için titreşim engelleyici - http://www.bryshop.com.tr/TEROSON-BT-SP-100-SES-ONLEYICI-PANEL,PR-570.html
 

atak34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
106
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İç aydınlatmaları beyaz led ile değiştirdim, gerçekten premium hava katıyor herkese tavsiye ederim :

IMG_20171130_072903.jpg

Ön panjura da opc line logosu ekledim :

IMG_20171103_094723.jpg

IMG_20171103_094732.jpg
 

atak34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
106
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Halı paspasın topuk kısmı aşınmaya başladığından aluminyum topukluk monte ettim, sportif bir hava da kattı :

IMG_20171209_123239.jpg

IMG_20171209_125506.jpg

IMG_20171209_125518.jpg

IMG_20171209_130006.jpg
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et

atak34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
106
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Biraz geçti oldu fakat sonunda desibelmetremi de aldım. Keşke izolasyon işlemlerine başlamadan alsaydım, değişimi ölçmek güzel olurdu. En azından bundan sonraki işlemlerin faydasını ölçmede yardımcı olacaktır.

Müsait olduğumda kısa bir video çekmeyi planlıyorum. Çok birşey ifade etmeyebilir fakat rölantide birkaç ölçüm yaptım, aynı zamanda komşu işyerinden arkadaşın BMW 3.20 D aracını da rölantide ölçtük. Aracım yol yapıp normal çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra rölantide 40-41 dB gürültü düzeyi ölçtüm. Arkadaşın 3.20 D aracında ise aynı koşulda 50-51 dB gürültü düzeyi ölçtük. Aracı dizel olduğundan biraz yüksek olması normal fakat bence BMW için yüksek bir değer. Gerçi yolda sesin daha az rahatsız ettiğini söylese de motoru gürültülü. Bir süre sonra ona da izolasyon yapmayı düşünüyoruz. Tabii esas yoldaki durum ne olacak onu da çok merak ediyorum.
 

esclade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 May 2009
Mesajlar
43
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üstadım öncelikle elinize emeğinize sağlık, yaptığınız uygulamalardan genel anlamda illaki fayda göreceğinize hiç şüphem yok, ancak bir noktada sıkıntı olduğunu düşünüyorum, bunu yabancı forumlardada takip etmiştim çok tartışılan bir konuydu sizinde dikkate almanızı öneririm.

kaput altına yapmış olduğunuz izolasyon, motor kapağı izolasyonu ve karter koruma izolasyonu size çok fazla yarar sağlamayacağı gibi orta ve uzun vadede sıkıntı olacaktır. çünkü motor bölümünden gelen sesi azaltabilmenin tek yolu motor ile kokpit arasına yani motorun arkasına yapılan izolasyondur, bunu yabancılar bizzat db ölçüm cihazlarıyla test ederek deniyorlar, ve gösteriyorlar. ama asıl sorun motorda oluşan yüksek ısının yaptığınız özellikle motor kapağı ve kaput altı çalışmasından dolayı yeterince tahliye olamayacak olmasıdır, biliyorsunuzki ısı yükselme eğilimindedir, ve orta ve uzun vadede, süreli kullanımlarda uzun yol ve yoğun durkalklarda, özellikle yazın oluşan yüksek sıcaklığın motor bölümünü yeteri kadar ve doğru zamanda terk edememesi sıkıntılı durumlara yol açacaktır.
 
Son düzenleme:

atak34

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
106
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Üstadım öncelikle elinize emeğinize sağlık, yaptığınız uygulamalardan genel anlamda illaki fayda göreceğinize hiç şüphem yok, ancak bir noktada sıkıntı olduğunu düşünüyorum, bunu yabancı forumlardada takip etmiştim çok tartışılan bir konuydu sizinde dikkate almanızı öneririm.

kaput altına yapmış olduğunuz izolasyon, motor kapağı izolasyonu ve karter koruma izolasyonu size çok fazla yarar sağlamayacağı gibi orta ve uzun vadede sıkıntı olacaktır. çünkü motor bölümünden gelen sesi azaltabilmenin tek yolu motor ile kokpit arasına yani motorun arkasına yapılan izolasyondur, bunu yabancılar bizzat db ölçüm cihazlarıyla test ederek deniyorlar, ve gösteriyorlar. ama asıl sorun motorda oluşan yüksek ısının yaptığınız özellikle motor kapağı ve kaput altı çalışmasından dolayı yeterince tahliye olamayacak olmasıdır, biliyorsunuzki ısı yükselme eğilimindedir, ve orta ve uzun vadede, süreli kullanımlarda uzun yol ve yoğun durkalklarda, özellikle yazın oluşan yüksek sıcaklığın motor bölümünü yeteri kadar ve doğru zamanda terk edememesi sıkıntılı durumlara yol açacaktır.

Merhabalar öncelikle ilgi ve uyarınız için teşekkür ederim. Fakat ben ısı konusunda sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Çünkü :

1) Mercedes, BMW gibi otomobillerin motor bölümlerini incelerseniz nerdeyse hiç boşluk yoktur doludur. Hava akışının bu kadar engellenmesi soruna yol açsaydı daha fazla boşluk bırakırlardı diye düşünüyorum. Ayrıca uyguladığım karter korumada hem hava delikleri mevcut hemde belli bir kısmı kapatıyor, geriye yeterince açıklık kalıyor. Motor bölümü de sıkışık olmadığından yeterli hava akışı oluyordur. Yine de kablo ve boruları korumak adına aşağıdaki malzeme ile izole etme çalışmam olacak. Güzel bir görüntü de olacaktır.
https://www.aliexpress.com/item/TAN...5.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.262.Xvpa7u

2) Yine üst sınıf modellerin motor üst kapaklarını incelerseniz ses izolasyonludur. Sıkıntıya yol açsaydı kullanmazlardı diye düşünüyorum.

Ses izolasyonuna faydalarına gelince ölçüm yapmadığım için değer veremem fakat şu ana kadar yaptığım uygulamalar sonunda motor gürültüsü çok çok azaldı. Dediğiniz gibi kokpit ile motor arasında yapılacak izolasyon çok faydalı olacaktır, bu benimde aklımda. Malzemelerimi tedarik ettim yakın zamanda uygulamaya başlayacağım. Fakat sesin önemli bir kısmının da ön camdan geldiğini unutmamak lazım, sonuçta camlarımız ses izolasyonlu değil malesef. Saygılar.
 
Üst