astra h hararet sorunu

apollo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
167
Tepki puanı
11
Puanları
18
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar mrb 2012 astra h a16xer aracım dijital su sıcaklıgı göstergesinde anlayamadığım bir hararet sorunu var akan şehiriçi trafiğinde 82-86 derece arası seyreden sıcaklık trafik kilitlendiğinde bol bol dur kalk yaptığımda 105-108 derece arası geziyor 108 de fan çalışıyor 105 e kadar düşüyor sonra geri 108 derece oluyor geri fan çalışıp geri 105 e düşüyor trafik açıldığında ise 100 derecenin altına düşüyor.Yazın yayla yoluna düştüğüm zaman rampada 109-110 dereceyi de görüyor.Sizce bir sorun varmı bunda araç lpg li ve adanada yaşıyorum.
 

JsonObject

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2016
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benim arabada (Vectra A) 105 derecede falan açtığı oluyor fanı. Sonra 85'e kadar düşüyor. Ara ara 110'u gördüğü oluyor ama fan açıyor ve düşüyor. Fan sesini duyunca rahatlıyorum bende :) Bir kaç ustadan bu arabaların yüksek sıcaklıklarda fan açtığını duymuştum. Yani sorun teşkil etmiyor demişlerdi. Ben de hararet'ten çok çektim sonunda düzeldi.

Bence değerlerin normal... Tabi işin uzmanı değilim, kendi arabama kıyasla söyledim.
 

belkide21

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Mar 2017
Mesajlar
15
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
astra h astra j insignia cruz 115 gb motorları üzerinde su akışını yapan bi hortum var ve çok çabuk çürüme yapabiliyormuş benim j kasa da da antifiriz değişimin de termostat kapağının içindeki contası sıcaklıktan ötürü gevşeme yapmıştı hava tahliyesi yapamadığından dediğim o parçanın zayıf noktasından çıkış yapmıştı hararet 90 nı geçtimi tehlikedir kontrol etmenizi tavsiye ederim önemli bi uyarı motor suyu sıcak iken termostat kapağına dokunmayın içindeki conta sıcaklıktan dolayı gevşedimi soğumayana kadar randuman vermiyor ve orjinal parçalar kullanın motor suyunda eksilme var mı aracın altına sürekli bakın su damlaması varsa bir yerde kaçak var demektir...
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar mrb 2012 astra h a16xer aracım dijital su sıcaklıgı göstergesinde anlayamadığım bir hararet sorunu var akan şehiriçi trafiğinde 82-86 derece arası seyreden sıcaklık trafik kilitlendiğinde bol bol dur kalk yaptığımda 105-108 derece arası geziyor 108 de fan çalışıyor 105 e kadar düşüyor sonra geri 108 derece oluyor geri fan çalışıp geri 105 e düşüyor trafik açıldığında ise 100 derecenin altına düşüyor.Yazın yayla yoluna düştüğüm zaman rampada 109-110 dereceyi de görüyor.Sizce bir sorun varmı bunda araç lpg li ve adanada yaşıyorum.

aracınızın fan açma derecesi evet 108 civarı. uzun yolda hızlı giderken önden gelen havayla iyi soğur ve 100 derecenin altında seyretmesi normaldir. 80 lere düşüyorsa termostat değişmeli. açık kalıyordur azda olsa yada termostatın contası yırtılmıştır.(içteki conta)

vectra a için birinci kademe fanın doğru çalıştığından emin olun derim. sanki sadece ikinci kademe fan çalışıyor ve tam sınıra geldiğinde soğutuyor gibi bence. eski aracım vectra a idi ve birinci kademe fan 99 civarı açardı...
 

apollo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
167
Tepki puanı
11
Puanları
18
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Evet otobana girdiğimde 81-82 oluyor birde rölantide beklesemde 108 kadar çıkıp fan çalışıyor. epeydir böyle bir soruna yol açmadı.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Sizin fan devirleriniz 3 devir. İlki 87 derecede açan çok yavaş fan devri ( Bu devir trafikte dur kalkta ağır ağır çalışır neredeyse hiç durmaz ve hararet yapmayı önler)
sonra gaza basıp orta hız giderken veya yokuş çıkarken yada hava fazla sıcaksa 87 de açan bu ağır devir fan yetmez ısı artmaya devam eder ve 92 de asıl fanın ilk kademesi açar ve fan hızlı dönmeye başlar ısı 87 ye düşünce durur

Eğer hızlı fanın ilk kademesi çalışmasına rağmen ısı düşmüyor ise ( hava çok sıcak ve uzun bir yokuşu hızla çıkmaya çalışıyorsak klima da açıksa) ısı 105 dereceye kadar çıkacak olursa fanın üçüncü devri olan en hızlı fan devri devreye girer.

Şimdi gelelim sizin arızalarınıza

Opelin yukarıda bahsettiğim hızlı fanın birinci devri bozulmakta ve bu yüzden hızlı fanın ikinci devri olan 105 dereceye kadar fan çalışmadan beklenmekte bu nedenle de otomobiller hararet yapmakta

Tamirciye gittiğinizde ise tamirci fanı 2 devir sanmakta olduğu için biri çok ağır dönen deviri ilk devir, ve son hız dönen en son deviri de ikinci devir olarak düşünüp arıza yok sanmakta

Oysa opel fanları 3 devirdir. Bozulan devir ise genelde orta devir olmaktadır bu durumda otomobil biraz zorlandığında ısı 105 lere çıkmaktadır çünkü hızlı fanın 92 derecede devreye girmesi gereken ilk deviri bozulmuştur
 

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Cengiz beye aynen katılıyorum. 105 - 108 çok aşırı sıcaklıklar bence. Benim vectrada fan 92 de açıyor. 95 e bile çıktığını görmedim istanbul trafiğinde. Zaten 105 filan görsem direk arabayı sanayiye çekerim şahsen. iki yıl önce 105 derecede jonta yaktım çünki. Termostad çok pahalı bir parça değil arada değiştirilmesi gerekli.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Z16XEP/Z16XER/A16XER için Astra H da çalışma sıcaklığı 105 dir. Termostat sorunsuz ise zaten araç sürekli 105 civarında çalışacaktır . Kış aylarında 98-105 bandında hareket eder . Yazın ise çok sıcak günde aşırı yoğun trafikte aracınız 113 den yukarıyı görmez. Fan arızası olursa o zaman hararet yaparsınız ancak bunda zaten termostat 90 lık olsa ne fark edecek .

Astra H da bu değerleri aracımda kullandığım modül sayesinde sürekli tachometre üzerinden takip ediyorum . 12 yıllık Astra H 1.6 kullanıcısıyım ayrıca 8 yıldır da aracımda modül sayesinde anlık hararet takip ederim. Aracımda hararetin en zor şartlarda en zor yol durumda bile 113 den fazla olduğunu görmedim. En zor şartlarda yollarda 90 lık termostat kullanan araçları sağa çekmiş rampada motor soğumasını beklerken görürsünüz ancak bunların içinde astra h görmezsiniz çünkü gerçekten hararet yaptırmak çok zordur . A/Z16XER yağ soğutucuya dikkat ederek aracınızın sıvısını her yıl değiştirir ve hortumlarını 5 yıl olmadan yenilerseniz aracınız hararet yapmaz .

Bu araçların normal çalışma sıcaklığı 105 dir , eğer 90 lık termostat takarsanız kışın kalorifer ısıtmayacağı için donarsınız :) [MENTION=76409]apollo[/MENTION] aracındaki termostatı değiştir trafik vs fark etmeksizin araç 105 de çalışacak ;) termostat arızalı .

Ayrıca yazın klimayı açınca fan 1. Kademede sürekli çalıştığı için çok ağır şartlar olmaz ise araç 105 i geçmez .
 

poyraz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Haz 2014
Mesajlar
42
Tepki puanı
1
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Bende astramda gizli menüden ilk baktığımda 108 i gördüm korktum, kenara çektim baktım fan çalışmıyor. Arabayı stop ettim bir yerde yarım saat oyalandım tekrar yola devam ettim yine 103 civarına geldi. Yaptığım gözlemlere göre çalışma sıcaklığı 102-105, fan açma sıcaklığı 108, hızlı fan 113te açıyor.
 

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Yaz geldi opel astra h İn hararet konuları başladı. Şükrü usta değerli bilgilerin için tşkler. Ben şöyle bir durum ile karşılaşıyorum. Sıkışık trafikte 113 kadar çıktığı oluyor. Bu esnada aracılığıyla park edip 7 8 dk sonra çalıştırmadan gizli menüyü açıp aracı çalıştırdığımda 117 118 derecelerde oluyor. Tabı yüksek seviye fan açılıyor 10 sn 100 derecelere düşüp sabit kalıyor. Motor bu durumda çok sıcak iken motoru durdurmanın zararı olurmu? Tacometre varsa sizde böyle bir durum ile karşılaştınızmı?
 
Üst