Altıncı Nesil Opel Astra İddialı, Yalın ve Yenilikçi Tasarımıyla Duyguları Harekete Geçiriyor!

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,883
Tepki puanı
6,085
Puanları
113
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
f07ec02561c658c40c46002116d90f4b.webp

Opel’in altıncı nesli ile dünya prömiyerini gerçekleştirdiği efsanevi kompakt modeli Yeni Astra, sahip olduğu estetik ve benzersiz “made in Germany” tasarım detaylarıyla göz dolduruyor. İddialı ve yalın tasarım, yeni Astra’yı markanın tasarım simgesine dönüştürüyor. Yeni Astra’nın tasarım dili ve ürünün geliştirilme süreci, Opel ekip üyelerinin yer aldığı çeşitli sunumlarla YouTube üzerinden yakın dönemde paylaşıldı. Baş mühendis Mariella Vogler’in ardından renk ve döşeme tasarımcısı Ilka Höbermann’ın videosuyla, yeni Astra’nın özenle oluşturulan iddialı ve yalın tasarım dili izleyicilerle buluştu. Tasarım ve geliştirme ekiplerinin yüzde 50’sinin kadınlardan oluştuğu Yeni Opel Astra‘nın dış görünümü, en yenilikçi tasarım ve teknoloji ögelerini bünyesinde barındırıyor. Bu kapsamda aracın normalden daha geniş görünmesini sağlayan ve ön cephesini kaplayan Opel Vizör, ultra ince Intelli-Lux LED® farlar gibi teknolojileri bünyesinde kusursuzca bir araya getiriyor. İç mekanda ise tamamen dijital olan yenilikçi Pure Panel kokpit, zarif kumandalar, koltuk ve kumaşlardaki benzersiz ayrıntılar yeni Astra ile geleceğin teknolojisini ve konforunu sunuyor. Yeni nesil Opel Astra, gelecek yıl ikinci çeyrekte Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Efsanevi kompakt model, altıncı nesliyle duyguları harekete geçirirken, iç ve dış tasarımıyla da dikkatleri üzerinde topluyor. İlk göz temasında büyüleyici bir etki bırakmak üzere dizayn edilen yeni Astra’nın görsel özellikleri, geliştirme ve tasarım ekip üyelerinin çeşitli sunumlarıyla YouTube üzerinden otomobil severlerle buluşuyor. Her açıdan gerçek bir tasarım simgesi olarak öne çıkan yeni Astra’nın detayları, baş mühendis Mariella Vogler’in ardından renk ve döşeme tasarımcısı Ilka Höbermann’ın videosuyla zenginleşiyor. Video; yeni Astra’nın yüksek düzeyde nasıl bağımlılık yaptığını, ayrıntılara gösterilen özenle ve alışılmışın dışındaki düşünme yaklaşımıyla, nasıl Opel’in tasarım simgesi haline geldiğini göstermesi açısından önem taşıyor. Yeni Astra ile Opel tasarım felsefesine “iddialı ve yalın” yorum Altıncı nesil Opel Astra’nın estetik ve benzersiz “made in Germany” tasarımında, ekibin yüzde 50’sinin kadın üyelerden oluşması önemli bir rol oynuyor. Otomobilin dış tasarım öğelerine bakıldığında markanın yeni yüzü olan Opel Vizör, tıpkı Mokka, Crossland ve Grandland SUV modellerinde olduğu gibi yeni Astra’da da dikkatleri çekiyor. Bu yeni yüz, Opel’in temelinde yer alan dış tasarım öğesi “Opel Compass” felsefesini devam ettiriyor. Söz konusu tasarım felsefesinde, kaputtaki keskin kıvrım ve gündüz sürüş farlarının kanat şeklindeki grafiği gibi dikey ve yatay eksenler, ortadaki Opel şimşek logosu ile kesişirken, dikey olarak konumlandırılan stop lambaları altıncı nesil Astra’nın arka bölümünde kendini gösteriyor. Yeni Astra’nın normalden daha geniş görünmesini sağlayan ve aracın ön cephesini boylu boyunca kaplayan Vizör, ultra ince Intelli-Lux LED® farlar gibi teknolojileri kusursuzca bir araya getiriyor. Bagaj kapağındaki şimşek logosu, aynı zamanda bagaj açma mandalı olarak da görev yapıyor.

Opel renk ve döşeme tasarımcısı Ilka Höbermann yaptığı değerlendirmede, Alman tasarımının kendisi için sadelik, yalınlık ve teknik unsurların birleşiminden oluştuğunu ifade ediyor. Höbermann sözlerini; “Bu yalınlığı korurken üzerine iddialı olmayı eklemek bazen zor olabiliyor. Her şey, her zaman uyum ve doğru denge ile ilgili. Ortaya ise yeni Astra’yı diğer kompakt sınıf modellerden ayrıştıran, başarılı, net ve heyecan uyandıran bir tasarım çıkıyor. Otomobilin karakteristik ve özgün görünümünü altı farklı yeni gövde rengi tamamlıyor. Ekiplerimiz, araca biraz canlılık ve aynı zamanda daha iddialı bir görünüm kazandıran taze ve modern bir sarı geliştirdi” diyerek sürdürüyor. İçeride, geleceği bugünden şekillendiren dijital Pure Panel kokpit var! Tüm geliştirmeler sonucunda, altıncı nesil Astra ile birlikte tasarım ve konforda atılımı temsil eden özel bir iç mekan ortaya çıkıyor. Bu kapsamda en ileri teknolojilerle oluşturulan işlevsel tasarım ve dijital kokpit, markanın yenilikçi Alman teknolojisinin yansıması olarak yeni Astra’da konumlanıyor. Astra’nın tamamen dijital kokpiti, aracın versiyonuna bağlı olarak, biri 10 inç olmak üzere iki adet geniş ekran ve sürücü yan havalandırma ızgaralarının birleşimiyle bütünleşik bir görünüm sergiliyor. Pure Panel kokpitin cam göstergeleri sayesinde Astra sürücü ve yolcuları, “görsel detoks” temasına uygun olarak yeni insan-makine ara yüzünü sezgisel olarak kullanabiliyor. Ultra modern kokpit, yolcuların kendilerini güvende hissettiği, aynı zamanda eğlenceli deneyimlere olanak tanıyan bir atmosfer sunuyor. Estetik ve işlevsel iç mekan Yeni Astra’nın tasarım ekibi, aracın iç dizaynında kullanılan renkler ve döşemelerin seçiminde, doğru denge kavramı üzerine odaklandı. Direksiyon simidinin ortasındaki Opel Şimşek logosundan, opsiyonel olarak Alcantara veya Napa deri ile de sunulan AGR onaylı ergonomik koltukların kumaşlarına ve dikişlerine kadar her bir benzersiz ayrıntı, Opel’in renk ve döşeme tasarımcılarının imzasını taşıyor. Ilka Höbermann yeni Astra’nın iç mekanıyla ilgili çalışmalarını ise, “Bu malzemeler için en iyi çözümleri bulmak için alışılmışın dışında düşünmek zorundaydık. Gerçekten çok farklı ve çeşitli renkler, dokular, grafikler ve desenler sunuyoruz. Aslında, hepsini bir araya getirmek, en büyük zorluk oldu. Büyük bir yap-boz gibi. Hoş bir kontrast veya denge elde etmek için farklı heyecan verici malzemeleri birleştiriyoruz” ifadeleriyle açıklıyor. En aza indirgenen zarif kumandalar, mat alüminyum bilgi-eğlence çerçeveleri ve tüm diğer özel vurguların Astra'ya çok büyük değer kattığını ekliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: radef ve Guven

b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Opel amblemi olmasa pejo demek gelio içimden.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Opel amblemi olmasa pejo demek gelio içimden.
Amblemle olacak iş değil zaten, pejo demekte haklısınız.

Opel'den pejo olurdu ama pejo'dan opel biraz zor olur bence.

2022 308 ile astra L arasındaki farkın, astra j ile chevrolet cruze arasındaki farktan öteye gitmeyeceği düşüncesindeyim.

Ben bir astra j tecrübesiyle bunu söylüyorsam, yılların opelcilerinin söyleyeceği çok şey vardır muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: b16dth ve radef

b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Yağmurdan kaçarken doluyamı tutulacaz. Psa ya satıldığında gm den ve kronik sorunlarından kurtuluyoruz demiştim. Psa da tasarıma karışmıcaz demişlerdi, inşallah sağlamlığına özellikle frenlerine dokunmazlar inş. Oda giderse benm gözümde 2020 milat olacak. Pejo fiat reno grubuna dahil olucak. Kötülemiyorum bu araçları ama benm gözümde idare etmelik araçlar.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Yağmurdan kaçarken doluyamı tutulacaz. Psa ya satıldığında gm den ve kronik sorunlarından kurtuluyoruz demiştim. Psa da tasarıma karışmıcaz demişlerdi, inşallah sağlamlığına özellikle frenlerine dokunmazlar inş. Oda giderse benm gözümde 2020 milat olacak. Pejo fiat reno grubuna dahil olucak. Kötülemiyorum bu araçları ama benm gözümde idare etmelik araçlar.

Bu astra L'den kullananların memnuniyet derecesini öğrenmek adına yabancı forumlarda dolaşırken;

Alman basınında rüsselsheim fabrikasının Fas'a taşınacağı, rüsselsheim fabrikasının ortak üretim (stellantis-fiat/psa) merkezi olacağı, opel çalışanlarının yüksek personel giderleri sebebi ile işten çıkarmayla tehdit edildiği vb. çeşitli haberlere denk geldim.



Opel'in sonu pek parlak olacak gibi görünmüyor.

Opel gm'nin elindeyken Almanya'da tasarlanan corsa'lar, astra'lar vectra'lar, omega'lar, insignia'lar dünyanın dört bir yanında gm'nin farklı markaları altında satılıyordu.

Opel'in son dönemlerde ihtiyacı olan şey sadece motor'du kanımca, eskisi gibi özgün opel tasarımlarına psa motorları ilaç gibi gelecekti ki astra k ve insignia b'de de zaten psa motorlarına geçiş yapıldı.

Ben şu iyi şu kötü demiyorum. Bu markanın bir fanatiği değilim, uzun süreli kullandığım tek opel olan astra j ile tanışmamız da tesadüfidir.

Beni üzen köklü bir mazisi, hatta bir kitlesi olan bir markanın yok edilmesi.
 
  • Beğen
Tepkiler: b16dth

b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Astra j efsane olacak desene. K da ve insignia b deki 3 pistonlu motor titreşim ve gürültülü çalışmasaydı gene tercih olabilirdi ama bakalım zaman ne gösterecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,465
Tepki puanı
2,550
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
gözümde bir astra h değil. hatta g kasa bile listede üst sırada. ikisini de almak kullanmak nasip oldu. g kasa başka h kasa bambaşkadır gözümde. elbette ki daha sonra çıkanlar çok daha güzel olabilir ama teknolojinin etkisiyle eski araçlar kadar sağlam çıkmıyor yeni arabalar. markası çok önemli değil hemen her markada bu sorun var maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: b16dth ve omeroz

b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
H ın kasası malzeme kalitesi kaportası boyası j kasadan çok iyi yol tutuşuda biraz iyi olsaydı 1.3 dizelle bile beğenerek kullandım. g yide baya kullandım. J kasada japon dandikliği boya atması hiç hoşuma gitmiyor ama yol tutuşu motoru çelik kafesi hayran bırakıyor kendine. 1buçuk yıldır kullanıyorum uzun bi süre daha j yi keyifle kullanmayı düşünüyorum. İlerde tekrar 1.3 dizel h alır kullanırım heralde.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
1,251
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
H ın kasası malzeme kalitesi kaportası boyası j kasadan çok iyi yol tutuşuda biraz iyi olsaydı 1.3 dizelle bile beğenerek kullandım. g yide baya kullandım. J kasada japon dandikliği boya atması hiç hoşuma gitmiyor ama yol tutuşu motoru çelik kafesi hayran bırakıyor kendine. 1buçuk yıldır kullanıyorum uzun bi süre daha j yi keyifle kullanmayı düşünüyorum. İlerde tekrar 1.3 dizel h alır kullanırım heralde.
Valla bu aralar zincir sesi sebebiyle yine aramız biraz limoni olsa da severek kullanıyorum ben de.

Bu boya atması olayını hiç duymamıştım astra j kasada. Biraz açabilir misiniz?
 

b16dth

Moderatör
42-Konya
Katılım
4 Nis 2022
Mesajlar
72
Tepki puanı
61
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Hafif sert bir yere sürttüm çizik yok ama 10 kuruş büyüklüğünde boya kavladı altta astarı duruyo. Yıkarkende pislik vardı tabancayı biraz yaklaştırınca astar duruyo 2cm kadar boya kavladı. H kasada tabancayla resmen işkence ederdim bana mısın demezdi. Beyaz renk olduğundan mı atıyo bilmiyorum artık. H metalikdi bide. Kuşlar pislemesin hemen iz yapıyo. Azbuçuk boyadan da anlarım metalik renkleri incelemedim ama beyaz j nin boya kalitesi yan sanayi gibi. Japonlarda da dandik, tabi japonlar kadar dandik de değil şimdi hakkını da yemeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Üst