Akünüz bitiyorsa sebepleri ve çözümleri

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Akünüzün bitmesi ile ilgili sitemizde bir çok sıkıntı yaşayan arkadaşlarımız var. bu durumla ilgili genel bir bilgilendirme yaparak doğru çözümler bulalım istedim.


aracınızın kontağı kapalıyken multimetre ile ölçümlerde aşağıdaki voltaj değerlerine göre akünüzün doluluk oranınıda anlayabilirsiniz.


12.78v.......100%
12.45v.........75%
12.24v.........50%
12.06v.........25%
11.89v.........0%


gvxgc.jpg





Akünüzün bitme sebepleri.....

1. Aracınızın şarj dinamosu bozuk olabilir tam şarj etmez.

çözümü: öncelikle aracınız çalışır durumdayken akünüzün kutup başlarına gelen voltajı ölçmeniz gerek, bunun içinde bir multimetreye ihtiyacınız olacak. multimetreyi dc voltaj bölümüne getirip akünüzün artı ve eksi kutup başlarına probları dokundurun ve kaç volt geldiğine bakın. normal şarj değeri 13.5 --14.5 volt arasında çıkması gerek.

gvxkg.jpg


eğerki bu değerlerin altında bir voltaj çıkıyorsa ,öncelikle kontrol etmeniz gereken bir bağlantı var. aracınızın motor gövdesinden akünüzün eksi ucuna kalın örgülü bir kablo çekili olması gerek onu kontrol edin. ( basit şekilde şunuda deneyebilirsiniz. aynı şekilde şarj voltajı ölçerken,elinizdeki probun eksi ucunu aracın motor gövdesine ,artı ucuda akünün artı kutup başına değdirin ve değerlere bakın. eğerki ölçümde motor gövdesinden aldığınız voltaj daha yüksek ise motor gövdesinden akünüzün eksi kutup başına bu kalın örgülü kablodan çektirin ve aküye tam şarj voltajı gelmesini sağlayın) buna rağmen değerler düşük çıkarsa o zaman şarj dinamonuzu söktürün.


gvy1q.jpg




2. Aracınıza sonradan bağlanan elektronik cihazların kaçak yapması

Aracınıza sonradan bağlattığınız ,

alarm
lpg
müzik sistemi
aksesuar amaçlı cihazlar vs.


çözüm: öncelikle aracınızda kaçak olup olmadığını kontrol etmek için yine multimetreye ihtiyacımız var.


resimdeki gibi akünün eksi ucunu söküyoruz.

multimetredende kırmızı olan probun yerini değiştirerek ma/amper yazan yuvaya takıyoruz. siyah probun yeri değişmeyecek.
daha sonrada multimetreyide ma/amper işaretine (10 a )gelecek şekilde ayarlıyoruz. ve ardından resimdeki gibi akü ile araca giden kablo arasına probları bağlıyoruz. ve değeri ölçüyoruz. resimdeki gibi bir değer çıkarsa aracınızda kaçak var demektir. eğer 0.007 amper ve yakın değerler çıkarsa problem yok demektir.

gqjkr.jpg



ölçüm için ma seviyeside yeterli olur fakat yüksek akım çekme durumu varsa ( 1 amper üzeri ) multimetrenin sigortası atar. bu sebeple en garanti amper seviyesinde ölçüm en doğrusu olacaktır. (10 amper ) maksimum.

wol_error.gif
Buraya tıklayarak resmin orjinal boyutunu görebilirsiniz...
gqkdx.jpg




araçta kaçak varsa sonradan takılan cihazların elektrik bağlantılarını söküp tek tek aynı ölçüm işlemini tekrarlıyoruz taki kaçağı bulana kadar. bu tip arızalarda en güzel yöntem akünün artı kutup başına sonradan bağlanan kabloları söküp ölçerek takmaktır.


3. Aracınızın orjinal donanımından kaynaklanan sebepler

çözüm: aracınızın orjinalinde bulunan bagaj lambası ve torpido lambalarını kontrol etmek.
bagajda ve torpidoda bulunan butonların özelliğini kaybedip bu lambaların açık kalmasına sebep olmasından dolayıda akü bitebilir.
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,452
Tepki puanı
2,236
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ethem abi elinize sağlık ben bu multimetrelerden almak istiyorum tavsiye edeceğiniz bir marka var mı
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et

alperuzi

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
14 Ocak 2010
Mesajlar
1,636
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Benim akü 12.60V gösteriyor, 500km de yol gittim, artmadı :(
 

senih&asaf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 May 2012
Mesajlar
1,273
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
çok güzel ve faydalı bilgilendirme teşekkürler ethem abi:rakir:
benim akünün bitiş nedeni teyip le cd changer miş ikisinide sötürdüm şuan bir problem yok. araba kapalıyken elektrik çekimi de 0.003 amper çıkıyo abi. normal demi.
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Benim akü 12.60V gösteriyor, 500km de yol gittim, artmadı :(


alper gayet iyi durumda akün :) ama ilerde biterse ilk önce lpg beynine baktır :)
 

EthemBozkurt

Yönetici
Moderatör
06-Ankara
Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
3,444
Tepki puanı
22
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
çok güzel ve faydalı bilgilendirme teşekkürler ethem abi:rakir:
benim akünün bitiş nedeni teyip le cd changer miş ikisinide sötürdüm şuan bir problem yok. araba kapalıyken elektrik çekimi de 0.003 amper çıkıyo abi. normal demi.



bu değer çok iyi. problem yok.... :rakir:
 

opelastra0044

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2012
Mesajlar
78
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bendeki cihaz aşağıdaki JT-830 LN. Araç çalışırken-kapalıyken aküyü kontrol etmek istediğimde, kaçak kontrolü yapmak istediğimde cihazı hangi ayara almam gerekiyor, kırmızı probu nasıl bağlamam gerekiyor? Bilenlerin mümkünse resim üstünde yardımını rica ederim.

[url=http://bit.ly/c25MCx][/URL]
 
Üst