ACİLL!!Fakir zengin hava yakıt karışımı sorunu

mezzaros

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
22 Eki 2019
Mesajlar
10
Tepki puanı
4
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Depo havalandırma valfidir. 10 15 dakikada değiştirilir ulaşması yeri kolaydır. Lifte kaldırmaya bile gerek yok kapının önünde değişirsiniz rahatça. Yakıt deposunda buharlaşan yakıtı motora gönderir ve emme manifoldunun hemen üstünde durur. İçinde selenoid valf var o bozulduğu zaman motora, yakıt deposundan bol bol kontrol dışı hava girer.

Normalde maf sensöründen giren hava bellidir dolayısıyla katalitik konvertör ve egzoz borusu üzerindeki oksijen sensörlerinin yanmanın verimi ile alakalı olarak algıladığı oksijen seviyeleri de bellidir ancak bu kontrolsüz hava girişi sebebi ile bu sensörler fazladan oksijen algılar. Fazla oksijen algıladıkları için bu oksjeni de yakabilmek için fazla yakıt gönderilmesini söyler ancak gönderilecek yakıt miktarı, maf sensörünün ölçtüğü hava miktarı belirler. Dolayısıyla ecu da bir kafa karışıklığı olur. Ecu arızası meydana getirmez ancak yakıt haritası silinerek geçici olarak düzelir. Bir nevi reset atmak gibi (akü kutup başıni 30 dakikalığına sökmek yeterlidir) Aslında düzelir demek yanlış oldu, yeni yakıt haritası hesaplanana kadar arıza yokmuş gibi görünür. Arıza yazılımsal değil mekanik arıza olduğu için bu mekanik arıza giderilmeden elbette arızanın düzeleceğinden söz edilemez.

İşi bilmeyen usta direkt sensör arızası der arızayı siler yada akü kutup başını sökerek bir nevi ecuyu sıfırlar ve başlar karambole sensörleri değişmeye. Ecunun yeni bir yakıt haritası oluşturması için aracın 50 100 km civarı gitmesi gerekeceği için siz dükkandan arızasız çıktığınızı ustanın yaptığını zannedersiniz ancak yakıt haritası hesaplandığı an tekrar arıza verir. Bu arada bazı arızalar üniversal arıza teşhis cihazları tarafından ışık yanmadığı müddetçe okunamaz ama tech2 yada mdi ile bakılırsa ışık yakmasa da araçta bu arıza kodunu görebilirsiniz. Mesela benim aracımda hoparlörün biri patlak ve hangi hoparlörün patlak olduğunu bile cihazla görebiliyorum üniversal arıza cihazları bu kabiliyette değil Opele özel protokolleri okuyabilmeleri gerekir ama yapamazlar. Sonuç olarak ilk seferinde maf değişti ise bu sefer oksijen sensörü der ustanız ve onu da değişirsiniz. Aynı şey başa sarar 50 100 km sonra yakıt haritası oluşunca ışık tekrar yanar. Işık yanmasa dahi en bariz belirtisi araç aşırı yakıt tüketmeye başlar çünkü giren oksijen miktarını sensörler monte edildikleri yere göre hesaplar bu valfteki sızıntıyı müneccim olmadıkları için bilemezler. 100 km de 5 litre yakan araç 10 15 hatta 20 litre bile tüketebilir. Yani 5 yakarken 6 7 tüketiyorsa problem başkadır. Astronomik olarak tüketimin artması ve 1 depo ile maksimum 300 350 km gidebiliyor olmalısınız bu arıza varsa. En nihayetinde usta sağını solunu kurcalar kurcalar ve ya en son yapacağını düşündüğü bir ustaya yaptırır ya da bu araçlarda kronik deyip geçerek başından atar. Kullanıcı da ustaların ağzından çıkan her sözü kanun bellediği için bu arıza kronikmiş ustam öyle söyledi sattım kurtuldum sizde öyle yapın diyerek yazı yazar. Kronik sorun yoktur bilmeyen usta vardır. Hele bir de aracınızda LPG varsa ustalar LPG ye suç atmaya bayılır, LPG varsa normal böyle sür gibi cümleler duymaya hazırlayın kendinizi ama her sorunun bir çözümü vardır bunu da unutmayın.
Merhabalar ;
Turbo selenoid valf'ten yarım kontak yaptığımda ses geliyor, araçta yakıt sarfiyatı arttı ve performans düşüklüğü yaşıyorum.buna bağlı olabilir mi?
 
Üst