ACİLL!!Fakir zengin hava yakıt karışımı sorunu

Okeles

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Map, maf, oksijen sensori ve bogaz kelebegi
Bu arada arac bilgisayara baglandiginda sensorlerin degerleri de olculdu fakat degerleri normal gorunuyordu. Ozellikle oksijen sensoru normal gorunuyor. Ama yinede bir sonraki adimim bunlara baktirmak olacak. Tesekkurler gelismeleri bildirecegim.
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Degerlerden kastiniz sensorun calisip calismadigiysa calisiyordur zaten sadece kirli oldugu icin yanlis okuyor olabilir. Fakir karisim dediginiz sey ltft stft degerlerinin maximum seviyeye ulasmasi +25 in uzerine cikmasi. Fakir karisim yakitin az havanin yakita gore cok oldugu durumda maydana gelir. benzinde 1 e 14.7 kuralinda. Bunun huseyin ustanin dedigi fibi benzin pompasi ile alakasida olabilir. sensorlerinizin,kirli olmasi sebebiyle yakitin olmasi gerektigi gibi 1 girip havanin 14.7 degilde 30 girmesindende olabilir. Yani emme manifoldunuzda hava aliyorsa catlak varsada araciniz fakire duser, maf sensorunuz ve oksijen sensorunuz 1 havayi kirlilikten dolayi 1 okuyacagi yerde 0.5 okuyorsada araciniz fakire dusebilir. Bobin ve bujilerinizin omru bitmisse ve yakit istenilen derece yakilamiyorsada araciniz fakire dusebilir. Tek tek gitmede fayda var. En maliyetsiz olani sensorleri temizletip bakmak degisiklik yoksa benzin pompasi yine yoksa atesleme sistemi
 

33hasan33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar sonunda aracı yaptırdım burdan ustama çok teşekkür ediyorum Ankarada yaptırdım aracı aracın sorunu beyin arızası ve vakum pompası dedi bu parçanın adını tam bilmiyorum yanlış olabilir ama motor üst kapağı civarında adı vakumlu birşeydi işi ehline göstermek çok önemliymiş yoksa arabayı çok oynuyorlar bazı arızalar bilgisayarda çıkmıyor
 

İbrahim33

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
129
Tepki puanı
19
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar sonunda aracı yaptırdım burdan ustama çok teşekkür ediyorum Ankarada yaptırdım aracı aracın sorunu beyin arızası ve vakum pompası dedi bu parçanın adını tam bilmiyorum yanlış olabilir ama motor üst kapağı civarında adı vakumlu birşeydi işi ehline göstermek çok önemliymiş yoksa arabayı çok oynuyorlar bazı arızalar bilgisayarda çıkmıyor
Hocam Ankarada nerde yaptırdınız. Hayırlı olsun çözdünüz sonunda
 
  • Beğen
Tepkiler: Nobran

Nobran

Emektar Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eyl 2013
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
256
Puanları
83
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Depo havalandırma valfidir. 10 15 dakikada değiştirilir ulaşması yeri kolaydır. Lifte kaldırmaya bile gerek yok kapının önünde değişirsiniz rahatça. Yakıt deposunda buharlaşan yakıtı motora gönderir ve emme manifoldunun hemen üstünde durur. İçinde selenoid valf var o bozulduğu zaman motora, yakıt deposundan bol bol kontrol dışı hava girer.

Normalde maf sensöründen giren hava bellidir dolayısıyla katalitik konvertör ve egzoz borusu üzerindeki oksijen sensörlerinin yanmanın verimi ile alakalı olarak algıladığı oksijen seviyeleri de bellidir ancak bu kontrolsüz hava girişi sebebi ile bu sensörler fazladan oksijen algılar. Fazla oksijen algıladıkları için bu oksjeni de yakabilmek için fazla yakıt gönderilmesini söyler ancak gönderilecek yakıt miktarı, maf sensörünün ölçtüğü hava miktarı belirler. Dolayısıyla ecu da bir kafa karışıklığı olur. Ecu arızası meydana getirmez ancak yakıt haritası silinerek geçici olarak düzelir. Bir nevi reset atmak gibi (akü kutup başıni 30 dakikalığına sökmek yeterlidir) Aslında düzelir demek yanlış oldu, yeni yakıt haritası hesaplanana kadar arıza yokmuş gibi görünür. Arıza yazılımsal değil mekanik arıza olduğu için bu mekanik arıza giderilmeden elbette arızanın düzeleceğinden söz edilemez.

İşi bilmeyen usta direkt sensör arızası der arızayı siler yada akü kutup başını sökerek bir nevi ecuyu sıfırlar ve başlar karambole sensörleri değişmeye. Ecunun yeni bir yakıt haritası oluşturması için aracın 50 100 km civarı gitmesi gerekeceği için siz dükkandan arızasız çıktığınızı ustanın yaptığını zannedersiniz ancak yakıt haritası hesaplandığı an tekrar arıza verir. Bu arada bazı arızalar üniversal arıza teşhis cihazları tarafından ışık yanmadığı müddetçe okunamaz ama tech2 yada mdi ile bakılırsa ışık yakmasa da araçta bu arıza kodunu görebilirsiniz. Mesela benim aracımda hoparlörün biri patlak ve hangi hoparlörün patlak olduğunu bile cihazla görebiliyorum üniversal arıza cihazları bu kabiliyette değil Opele özel protokolleri okuyabilmeleri gerekir ama yapamazlar. Sonuç olarak ilk seferinde maf değişti ise bu sefer oksijen sensörü der ustanız ve onu da değişirsiniz. Aynı şey başa sarar 50 100 km sonra yakıt haritası oluşunca ışık tekrar yanar. Işık yanmasa dahi en bariz belirtisi araç aşırı yakıt tüketmeye başlar çünkü giren oksijen miktarını sensörler monte edildikleri yere göre hesaplar bu valfteki sızıntıyı müneccim olmadıkları için bilemezler. 100 km de 5 litre yakan araç 10 15 hatta 20 litre bile tüketebilir. Yani 5 yakarken 6 7 tüketiyorsa problem başkadır. Astronomik olarak tüketimin artması ve 1 depo ile maksimum 300 350 km gidebiliyor olmalısınız bu arıza varsa. En nihayetinde usta sağını solunu kurcalar kurcalar ve ya en son yapacağını düşündüğü bir ustaya yaptırır ya da bu araçlarda kronik deyip geçerek başından atar. Kullanıcı da ustaların ağzından çıkan her sözü kanun bellediği için bu arıza kronikmiş ustam öyle söyledi sattım kurtuldum sizde öyle yapın diyerek yazı yazar. Kronik sorun yoktur bilmeyen usta vardır. Hele bir de aracınızda LPG varsa ustalar LPG ye suç atmaya bayılır, LPG varsa normal böyle sür gibi cümleler duymaya hazırlayın kendinizi ama her sorunun bir çözümü vardır bunu da unutmayın.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,474
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
arıza yapınca p0171 yakabiliyor ve rolanti yakıt düzeltme benzinde 0 yakın olmalıdır bu arıza yapıca -30 + 30 lara kadar cıkabiliyor buda p0171 yaktırıyor yada rolantıde düzeltme -15 +15 lerde geziyor benzinde ve depo kapağını acınca araç çalışırken emiş yapıyorsada skntı vardr
 
  • Beğen
Tepkiler: Nobran

İbrahim33

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
129
Tepki puanı
19
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Depo havalandırma valfidir. 10 15 dakikada değiştirilir ulaşması yeri kolaydır. Lifte kaldırmaya bile gerek yok kapının önünde değişirsiniz rahatça. Yakıt deposunda buharlaşan yakıtı motora gönderir ve emme manifoldunun hemen üstünde durur. İçinde selenoid valf var o bozulduğu zaman motora, yakıt deposundan bol bol kontrol dışı hava girer.

Normalde maf sensöründen giren hava bellidir dolayısıyla katalitik konvertör ve egzoz borusu üzerindeki oksijen sensörlerinin yanmanın verimi ile alakalı olarak algıladığı oksijen seviyeleri de bellidir ancak bu kontrolsüz hava girişi sebebi ile bu sensörler fazladan oksijen algılar. Fazla oksijen algıladıkları için bu oksjeni de yakabilmek için fazla yakıt gönderilmesini söyler ancak gönderilecek yakıt miktarı, maf sensörünün ölçtüğü hava miktarı belirler. Dolayısıyla ecu da bir kafa karışıklığı olur. Ecu arızası meydana getirmez ancak yakıt haritası silinerek geçici olarak düzelir. Bir nevi reset atmak gibi (akü kutup başıni 30 dakikalığına sökmek yeterlidir) Aslında düzelir demek yanlış oldu, yeni yakıt haritası hesaplanana kadar arıza yokmuş gibi görünür. Arıza yazılımsal değil mekanik arıza olduğu için bu mekanik arıza giderilmeden elbette arızanın düzeleceğinden söz edilemez.

İşi bilmeyen usta direkt sensör arızası der arızayı siler yada akü kutup başını sökerek bir nevi ecuyu sıfırlar ve başlar karambole sensörleri değişmeye. Ecunun yeni bir yakıt haritası oluşturması için aracın 50 100 km civarı gitmesi gerekeceği için siz dükkandan arızasız çıktığınızı ustanın yaptığını zannedersiniz ancak yakıt haritası hesaplandığı an tekrar arıza verir. Bu arada bazı arızalar üniversal arıza teşhis cihazları tarafından ışık yanmadığı müddetçe okunamaz ama tech2 yada mdi ile bakılırsa ışık yakmasa da araçta bu arıza kodunu görebilirsiniz. Mesela benim aracımda hoparlörün biri patlak ve hangi hoparlörün patlak olduğunu bile cihazla görebiliyorum üniversal arıza cihazları bu kabiliyette değil Opele özel protokolleri okuyabilmeleri gerekir ama yapamazlar. Sonuç olarak ilk seferinde maf değişti ise bu sefer oksijen sensörü der ustanız ve onu da değişirsiniz. Aynı şey başa sarar 50 100 km sonra yakıt haritası oluşunca ışık tekrar yanar. Işık yanmasa dahi en bariz belirtisi araç aşırı yakıt tüketmeye başlar çünkü giren oksijen miktarını sensörler monte edildikleri yere göre hesaplar bu valfteki sızıntıyı müneccim olmadıkları için bilemezler. 100 km de 5 litre yakan araç 10 15 hatta 20 litre bile tüketebilir. Yani 5 yakarken 6 7 tüketiyorsa problem başkadır. Astronomik olarak tüketimin artması ve 1 depo ile maksimum 300 350 km gidebiliyor olmalısınız bu arıza varsa. En nihayetinde usta sağını solunu kurcalar kurcalar ve ya en son yapacağını düşündüğü bir ustaya yaptırır ya da bu araçlarda kronik deyip geçerek başından atar. Kullanıcı da ustaların ağzından çıkan her sözü kanun bellediği için bu arıza kronikmiş ustam öyle söyledi sattım kurtuldum sizde öyle yapın diyerek yazı yazar. Kronik sorun yoktur bilmeyen usta vardır. Hele bir de aracınızda LPG varsa ustalar LPG ye suç atmaya bayılır, LPG varsa normal böyle sür gibi cümleler duymaya hazırlayın kendinizi ama her sorunun bir çözümü vardır bunu da unutmayın.
Hocam yazıda bahsettiğiniz şeylerden acaba benim araçtaki sorunun çözümü çıkabilir mi emin olamadım. Aracımla d konumunda ışıkta beklerken araçta düzenli olarak bir titreşim yaşanıyor. Bazen o kadar hissettiriyor ki titreşimli koltuğa dönüyor. Bu titreşim de rahatsız ediyor beni. Çoğu kişi araç d konumunda ileri gitmek istiyor ondan titrer diyor da araçtaki titreşim öyle bir şey değil. Sanki motor bir yerden hava alıyor gibi. Titreşim genelde yoğun yaşanıyor. Özel servise gösterdim hiç bakmadan opellerde titreşim normal dedi. Ama bence normal değil problemi sallamadılar pek.
 

33hasan33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2018
Mesajlar
19
Tepki puanı
2
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam Ankarada nerde yaptırdınız. Hayırlı olsun çözdünüz sonunda
Teşekkürler hocam Yenimahalle tarafındaki sanayide Bülent şimşek DP parfüm genel merkezinin bir alt sokağında dükkanı
 
Üst