ABS

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: ABS

imkanınız varsa lastiklerinizi deneme amaçlı değiştirip bir de öyle deneyin. Lastiklerin kaç aylık olduğundan ziyade ne kadar kilometre yaptığı ve rafta ne kadar beklediği önemli.
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: ABS

Eğer yol normalse büyük olasılık lastik basınçlarınız fazladır.Nitekim bir arkadaşımız 33 ten daha yukarı şişirdiği lastiklerde ABS nin daha çok devreye girdiğini söylemişti.Ben de aracı ilk teslim aldığımda yüksek basınçlar sebebi ile sert frende ABS direk devreye giriyordu.

ABS izafi kaymaya göre çalışır.İzafi kayma miktarı araç hızı ile- çizgisel lastik çevresi hızının farkından doğar.Eğer tekerlek dönmediği halde araç hala gidiyorsa izafi kayma %100 dür.Lastiğin yere eksenel yönde kuvvet uygulayabilmesi için mutlaka bir miktar izafi kayma gerekir.Yani aracınız, tekerlek çevrenizden hesapladığınız çizgisel hız ile aynı hızda gitmiyor, biraz daha yavaş gidiyor.

ABS nin mantığı ise lastiğin yere maksimum tutunma sağladığı %10 civarı izafi kayma olacak şekilde fren basınçlarını ayarlamaktır.Yani ABS,eğer düzgün çalışıyorsa, lastiği hıç kızaklama yaptırmadan, yani %100 kayma durumuna gelmeden fren basınçlarını ayarlayarak lastiklerin yere maksimum fren kuvveti uyguladığı teker açısal hızlarını sağlamaya çalışır ve fren mesafesini kısaltır.

Sanayideki ustalarda ABS fren mesafesini artırıyor diye bir kanı olduğunu tecrübe ettim, hatta ABS yi iptal ettiren şoförler bile var.Düşünsenize adamın ayağı, saniye birkaç yüz defa araç hızı ile tekerin dönme hızını kıyaslayan ve buna göre hesap yapan kontrol ünitesinden daha hassas çalışıyor:)
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: ABS

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Sanayideki ustalarda ABS fren mesafesini artırıyor diye bir kanı olduğunu tecrübe ettim, hatta ABS yi iptal ettiren şoförler bile var.Düşünsenize adamın ayağı, saniye birkaç yüz defa araç hızı ile tekerin dönme hızını kıyaslayan ve buna göre hesap yapan kontrol ünitesinden daha hassas çalışıyor:)

Aynen Sn Anıl. Eskiden de şimdi de maalesef bu görüşü kendisine düstur edinmiş usta lar oldukça fazla olarak mevcut. Abs den anladıkları da emin olun  hatırlarsınız şu eski, sıvının çalkalanması mantığıyla çalışan çakma abs lerden ibaret.
 

xylent

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 May 2011
Mesajlar
860
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt: ABS

ABS'nin gereksiz veya hatta zararlı olduğunu düşünerek sistemi devreden çıkartmak saçmalamanın varabileceği son noktadır. Bununla beraber, ABS'nin özellikle gevşek ve kaygan zeminde durma mesafesini artırabildiği de doğrudur. Zira ABS birçok durumda gerçekten fren mesafesini kısaltmasına rağmen sistemin tasarlanma amacı ve görevi bu değildir. Sistemin görevi aracın tekerleklerinin kilitlenmesini ve aracın tamamen kızaklar bir duruma girmesini engelleyerek, sürücünün panik halinde freni köklediği durumlarda bile kontrolü elinde tutabilmesini, araca yön verebilmesini sağlamaktır ki bu birçok durumda aracı daha çabuk durdurabilmekten çok daha önemlidir.

Ayrıca insan faktörünü de unutmayalım: Yapılan bazı araştırmalar ABS olan araçların da ABS olmayan araçlar kadar kazaya karıştıklarını göstermiş, bunun sebebi akademik çalışmalar sonucunda insanların ABS'ye güvenip daha fazla risk almaları olarak yorumlanmıştır. Araçlarımızdaki sistemler elbette bizim güvenliğimizi artırmak için varlar ve bunu çok da iyi başarıyorlar. ABS de bu duruma bir istisna değil. Ancak bu sistemlere gereğinden fazla güvenip, bu sistemlerin gerçekten neye yaradığını ve aracımızın sınırlarını bilmeyip aşırı risk alırsak güvenliğe yönelik bu sistemlerin pozitif etkisini sıfırlamış oluruz.
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: ABS

Astra nın freni benzer zamanlarda aldığımız Corsa dan sonra belirgin derecede aşağıda kavrıyor ama neyseki kavramının gerçekleştiği anlarda aracı düz bir çizgide güçlü bir şekilde yavaşlatabiliyor.

Abs nin erken devreye girmesi konusunda Ankara dayken sıkıntı yaşıyorum, (lastiklerim Goodyear Efficient Grip ve bu lastikler testlerde yol tutuş ve fren konusunda rakiplerinde kötü çıkıyorlar) ancak abs dişli asfalta sahip Akçay da Ankara nın kaygan asfaltındaki gibi erken devreye girmiyor.

İşin garip yanıysa lastiklerin yerlerini bayram dönüşü (11.000km de) ön-arka yaptırdım ve her ne hikmetse bu zaman sürecinde pedalın kavrama noktası daha yukarı kaydı, şuan fren pedalı önceki günlerdeki gibi hissiz gelmiyor ancak bunun lastik yerlerinin değişimiyle mi alakası var yoksa disk - balata birbirine yeni mi alışıyor anlayamadım açıkcası.
 

türk_187

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2011
Mesajlar
1,747
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
www.umithc.blogspot.com
Ynt: ABS

benim corsa ile kıyasladıgımda ilk hissettigim, arka disklerin decüsseli araçarımızda daha etkin bir frenleme sisteminin ortaya çıkmasına katkı saglamasıydı.. frenler tatmin edici, özellikle ABSye ek olarak Fren destek sistemi (BAS) Hidrolik fren yardımı (HBFA) ve Elektronik fren gücü dağılımının (EBD) katkısını surus halinde iken yeterince hissedebiliyorsunuz...
 

çellocu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2011
Mesajlar
1,359
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: ABS

sadece bir kez kırmızı ışığı çok geç fark edince kazık fren yaptım, bir tek o zaman ABS yi hissettim.
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: ABS

astra2011 link' Alıntı:
benım aractada gecen erken devreye gırdı.. ama yolunda etkısı var yenı yolda ozellıkle gec devreye gırıyor.. ve yol az ıslak dahı olsa hemen gırıyor..ve abs nın matıgı erken durdurmak deıl aracı.. aracın suratla gıderken frenlemede savrulmamaısıdr.. baska mantıgı yoktur

Yanlış bilgilendirme olmasın diye düzeltmek istiyorum.ABS lastiklerin kızaklama yani araç hareket halinde iken tekerleklerin durmasını önler.Bunun mantığı da lastiklerin yola daha etkin tutunduğu statik sürtünme katsayısından daha düşük olduğu dinamik sürtünme katsayısına geçmeyi önlemesidir ki bu sayede daha yüksek sürtünme katsayısı ile yer ile temas sağlandığından durma mesafesi kısalır.

Kayma olmadığından dolayı, yer ile temas kesilmediğinden de yönsel kararlılık elde edersiniz, yani yerden hala yanal kuvvet elde edebilirsiniz ki, bu da manevra yapma yeteneğinizi artırır ve aracın önünü sağa sola atmasını engeller.

Internette ABS li araçların daha kısa mesafede durduğunu gösteren binlerce animasyon ve video bulabilirsiniz.
 
Üst